Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت پایین دستی نفت با مشارکت فعال بخش خصوصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، عضو شورای سیاست گذاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: 70 شرکت داخلی و یک شرکت خارجی در نخستین دوره نمایشگاه صنایع پایین دستی نفت حضور دارند، که همگی از شرکت‌های معتبر این حوزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای حمید حسینی هدف از برگزاری این نمایشگاه را فراهم سازی بستری برای همکاری بین بخش‌های خصوصی و همچنین بخش خصوصی با دولت عنوان و ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های بعدی این نمایشگاه شاهد ارتقای کیفی و کمی آن باشیم.
وی افزود: هم اکنون 23 میلیون بشکه نفت در کشور تبدیل به بنزین، 10 میلیون بشکه تبدیل به گازوئیل، 5 میلیون بشکه بنزین هواپیما، 9 میلیون بشکه جهت گرمایش، 16 میلیون بشکه برای پتروشیمی مصرف می‌شود، براین اساس، اگر در چنین شرایطی نفت اهمیت خود را از دست داده، این صنایع پایین دست است که باید در اولویت قرار گیرد.
حسینی، با بیان اینکه ایران در منطقه در زمینه فرآورده و خدمات فنی – مهندسی و تجهیزات ظرفیت‌های خوبی دارد، گفت: هیچ کشوری در حال حاضر همانند ایران تولیدکننده بنزین یورو 4 و یورو 5، صادرات روغن پایه و قیر نیست.
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به بهره وری باید سهم بخش خصوصی افزایش یابد.
حسینی البته با اشاره به اینکه سال‌ها به دنبال راه‌اندازی نمایشگاه پایین دست با محوریت بخش خصوصی بودیم، افزود: خوشبختانه این اتفاق در سال جاری رخ داد و می‌توان پیش بینی کرد که در آینده یکی از بزرگترین نمایشگا‌ه‌ها باشد.
نخستین نمایشگاه پایین دستی نفت از 13 تا 16 بهمن در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا خواهد بود. در این نمایشگاه 70 شرکت دا خلی و یک شرکت خارجی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخستین نمایشگاه بین المللی نفت پایین دستی نفت میلیون بشکه بین المللی پایین دست بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود