Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:21:16 GMT

تقاضای طلای هند افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۴۲۳۶

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، هند دومین مصرف کننده طلا در جهان محسوب می‌شود و به گزارش شورای جهانی طلا انتظار می‌رود طی سال جاری واردات طلای این کشور از 690 تن در سال 2019 که کمترین میزان طی سه سال گذشته محسوب می‌شود به 700 تا 800 تن افزایش یابد.

بنا به گزارش این مرکز بین‌المللی دلیل افزایش تقاضای طلا در هند اقدامات دولت این کشور برای بالا بردن اعتماد مصرف کنندگان و قدرت خرید آنها در مسیر احیای اقتصادی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوماسوندارام پی آر، مدیر بخش هند شورای جهانی طلا می‌گوید ما معتقدیم که اصلاحاتی که قرار است در بودجه‌ انجام شود پول بیشتری را برای مردم هند به فراهم خواهد کرد و این مسئله به بالا رفتن مصرف منجر خواهد شد. 

وی ادامه داد: به طور کلی با بهبود شرایط اقتصادی این مسئله می‌تواند تاثیر مثبتی بر صنعت جواهرات داشته باشد. 

افزایش مصرف طلا می‌تواند به بالا رفتن قیمت این فلز گرانبها در بازار جهانی منجر شود و این در حالی است که اوایل ماه جاری قیمت طلا به بالاترین میزان در 7 سال گذشته رسید.

گزارش شورای عالی طلا نشان داد که قیمت طلا در سال 2019 در هند 25 درصد افزایش یافته و رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

اقدام دولت هند برای بالا بردن مالیات طلا از 10 به 12 و نیم درصد در ماه جولای قاچاق طلا در این کشور را افزایش داده است.

وی می‌گوید: قاچاق طلا در هند از 90تا 95 میلیون تن در سال‌های قبل به 115 تا 120 تن در سال 2019 افزایش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تقاضای طلا طلا هند محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سال 2019 تن در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد