Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:55:45 GMT

ساماندهی دره فرحزاد باید به یک نهاد واگذار شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۴۲۸۴

ساماندهی دره فرحزاد باید به یک نهاد واگذار شود

به گزارش ایرنا، فرید براتی سده روز یکشنبه در نشست "دره فرحزاد؛ از پاتوق تا اکوپارک" که در تالار ایوان شمس برگزار شد اظهار داشت: این موضوع باید یک بار برای همیشه تعیین و تکلیف شود در غیر این صورت بلاتکلیف می‌ماند.

دره فرحزاد در مابین مناطق ۲ و ۵ شهرداری تهران و  در  اطراف فرحزاد در غرب پونک و کن در شرق محلهٔ سعادت آباد و در جنوب شرقی شهرک غرب واقع شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر نهادی از جمله پلیس، شهرداری و بهزیستی با دید خود به این قضیه نگاه می کند و این باعث می شود تا طرح دره فرحزاد اجرایی نشود.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه جمع آوری معتادان تمام شدنی نیست، گفت: در هر طرح معتادان جمع آوری می شوند ولی در این میان فروشندگان مواد به دنبال افراد دیگری برای فروش مواد مخدر هستند از این رو باید پیوست اجتماعی و فرهنگی برای طرح ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: جمع آوری معتادان متجاهر نیاز به ارائه خدمات دارد و حتی بعد از بهبودی باید مورد توجه قرار گیرند تا به چرخه اعتیاد دوباره بازنگردند.

براتی سده با تاکید بر اینکه در کشور ۶۶ هزار معتاد در ٤٤٠ مرکز ترک اعتیاد دوران بهبودی را طی می کنند بیان داشت: ۲۲ مرکز ترک اعتیاد اجباری نیز در کشور وجود دارد.

 وی ابراز داشت: در استان تهران ١٦١ ظرفیت برای ترک اعتیاد زنان وجود دارد که فردا نیز یک مرکز دیگر با ظرفیت ۳۵۰ نفر برای زنان معتاد به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: براساس اعلام نهادهای متولی یک هزار و ۵۰۰ زن معتاد و متجاهر در استان تهران زندگی می کنند.

براتی سده با اشاره به اینکه ۱۰۰ مرکز شلتر (پناهگاه) در سراسر کشور فعال است گفت: این مراکز برای نگهداری و اقامت معتادان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خدمات «موبایل ون» نیز از سال گذشته ایجاد شده است در این طرح کارشناسان بهزیستی در ون‌های مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر می‌روند و خدمات کامل کاهش آسیب موسوم به دی. آی. سی DIC را به آنها ارائه می‌کنند.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه ارائه خدمات در مراکز نگهداری معتادان مورد موافقت وزارت بهداشت قرار نگرفت گفت: جز سیاست های ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبه ستاد مواد مخدر بود تا در مراکز تعیین شده توسط بهزیستی به معتادان به قصد درمان و کاهش مصرف، مواد مخدر ارائه شود.

براتی سده خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح، بهزیستی نیاز به دریافت مجوز از وزارت بهداشت و درمان داشت که در این زمینه موافقت نشد و این مساله همچنان باقی ماند.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران ساماندهی معتادان متجاهر سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران ساماندهی معتادان متجاهر سازمان بهزیستی کشور شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران ساماندهی معتادان متجاهر سازمان بهزیستی کشور معتادان متجاهر ترک اعتیاد دره فرحزاد براتی سده مواد مخدر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، با اشاره به قرارگیری در آستانه نودمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران، گفت: ویژگی متفاوتی که آئین نود سالگی دانشگاه تهران نسبت به برنامه‌های هفتاد و هشتاد سالگی دارد، این است که تلاش کردیم قدمت نهاد علم در ایران را به سابقه دانشگاه تهران ضمیمه کنیم.

رئیس دانشگاه تهران به سابقه سنت دانشگاهی در ایران از جندی‌شاپور تا دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: این سابقه حتی در بین دانشگاهیان هم مغفول مانده و کمتر به آن توجه می‌کنیم. از این رو در سال ۱۴۰۲ طی مکاتبه‌ای رسمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد تا این سابقه به نوعی به تاریخ و قدمت دانشگاه تهران ضمیمه شود. جندی‌شاپور نماد نهاد‌های علم در ایران بوده و در سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی یونسکو به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان با ۱۷۵۰ سال سابقه معرفی شده است که البته این رکورد پیش از آن متعلق به دانشگاه بولونیا در ایتالیا با نزدیک به ۱۲۰۰ سال قدمت بوده است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: افتخار بزرگ تعلق گرفتن پایه‌گذاری سنت دانشگاهی به ایران، در حالی مورد اذعان جهانیان است که خودمان کمتر در خصوص این داشته‌ها و هویت ایرانی- اسلامی مطالعه کرده و کمتر بر روی آن تبلیغ و فعالیت‌های ترویجی انجام داده‌ایم و جوانان ما کمتر از این سرمایه‌های ملی شناخت دارند. از دانشگاه تهران انتظار می‌رود که به‌عنوان دانشگاه پیشگام و نوآور بیشتر به این موضوع توجه داشته باشد و به تقویت هویت ایرانی-اسلامی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی از طریق دانشگاه تمدن ساز که در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، بپردازد؛ و بدون شک آثار ارزشمند علامه شهید مطهری منبع بسیار ارزشمندی برای حرکت در این مسیر است.

مقیمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تمدن سازی دانشگاه، فراز‌هایی از کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران اثر شهید مطهری درباره نقش تمدن سازی نهاد علم در ایران از جندی‌شاپور و اذعان ویل دورانت که جندی‌شاپور را محور تمدن ایران در دوره ساسانی می‌داند را یادآوری کرد و بیان داشت: اینکه بگوییم دانشگاه تهران با قدمت ۹۰ ساله، نماد آموزش عالی ایران است، با واقعیت خیلی فاصله دارد. درست است که ۹۰ سال از قدمت مجموعه ساختمان‌های فعلی نماد آموزش عالی کشور که در سال ۱۳۱۳ ساخته شده است می‌گذرد؛ ولی وقتی به سیر تکامل و زنجیره چرخه عمر دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی ایران را بررسی می‌کنیم، در مرحله قبلی به دارالفنون می‌رسیم و هر چه که به گذشته برمی‌گردیم به نهاد‌های آموزش عالی همچون ربع رشیدی، نظامیه‌ها و در نهایت به جندی‌شاپور می‌رسیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریتی به دانشگاه تهران سپرد تا برای اینکه دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه تهران نقش محوری تمدن سازی را ایفا کنند، طرح جامعی ارائه شود و برای ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی بر محور نهاد علم تلاش شود. اساتید، دانشجویان و پژوهشگران دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران می‌توانند نقش‌آفرینی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: وقتی به سیره نظری و عملی شهید مطهری نگاه می‌کنیم، ملاحظه می‌شود که ایشان استاد و معلمی در تراز دانشگاه تمدن ساز است و شخصیتی است که نقش تمدن سازی را به اندازه چند نهاد علمی ایفا کرده است؛ لذا انتظار می‌رود اساتید دانشگاه همین نقش را ایفا کنند تا بتوانیم به اهداف تمدن سازی دانشگاه نائل شویم. آثار و نوشته‌های شهید مطهری همان چیزی است که نیاز امروز ما است و هیچ وقت کهنه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین منابع ما در زمینه مطالعه تمدن سازی دانشگاه، آثار شهید مطهری است که باید به سهم خودمان در تقویت این مجموعه تلاش کنیم.

مقیمی در پایان از برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران زمین هم‌زمان با نود سالگی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: بر اساس آثار شهید مطهری، دانشگاه جندی‌شاپور نقطه عطفی است که وجوه مشترکی را برای تمدن اسلامی و ایرانی ایجاد کرد. امروز اگر می‌خواهیم به تمدن نوین اسلامی ایرانی دست یابیم، دانشگاه باید یکی از مهم‌ترین کانون‌های توجه ما باشد؛ لذا امروز به شدت به آثار شهید مطهری نیاز داریم تا با رویکرد دانشگاه تمدن ساز بتوانیم آثار مورد نیاز درباره قدمت نهاد علم در ایران را استخراج و نقشه راهی بر اساس اندیشه شهید مطهری تنظیم کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود