Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاطفه زارعی در گفتگو با خبرنگارم هر اظهار کرد: ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرونده ۲۱ روستا از استان همدان به دبیرخانه ارسال شد، افزود: هیئت داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را از میان یک هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در مرحله دوم داوران از میان ۱۲۶ روستای راه یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم انتخاب کردند که از این تعداد ۶ روستا از استان همدان برگزیده شده است.

زارعی ادامه داد: روستاهای دستجرد و حسین آباد شهرستان بهار، روستای سید شهاب شهرستان تویسرکان و روستاهای ویان، اکنلو و داق داق آباد از شهرستان کبودرآهنگ ۶ نماینده استان همدان در این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه ۱۹ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود و ۱۰ روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده، ۱۰ روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده در بخش استمرار معرفی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در کسب موفقیت ۶ روستای راه یافته به مرحله نهایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی نقشی اساسی و ارزنده ایفا کردند، خاطرنشان کرد: کتابداران در این روستاها با حمایت ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌های بهار، کبودرآهنگ و تویسرکان با همکاری دهیاران توانستند با اجرای برنامه‌های مطلوب نقشی ارزنده در منطقه خود ایفا کنند.

زارعی با بیان اینکه تمام اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های عمومی به منظور افزایش سرانه مطالعه و میزان امانت کتاب است، گفت: کتابداران با اجرای برنامه‌های مختلف به دنبال تحقق این هدف و ایجاد نشاط در منطقه خود هستند.

وی تأکید کرد: بی شک عوامل و دست اندرکاران امور فرهنگی در روستا نیز نقشی مؤثر برای ایجاد فضای مطلوب برای رشد فرهنگ مطالعه دارند که در این روستاها به خوبی خود را نشان داده‌اند.

کد خبر 4842595

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی همدان عشایر دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بیرجند انقلاب اسلامی ایران روستا و منطقه عشایری کتابخانه های عمومی دوستدار کتاب استان همدان مرحله دوم ۶ روستای ۶ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد