Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@13:06:59 GMT

لشکر معتادان متجاهر به ۶۶ هزار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۴۳۵۵

لشکر معتادان متجاهر به ۶۶ هزار نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

فرید براتی مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی ظهر امروز در نشست بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی روددره فرحزاد اظهار کرد: طرح نجات از سال ۷۱ در ایران اجرا می‌شد و جمع آوری معتادان موضوع جدیدی نیست.

وی گفت: یک زمانی به بهزیستی گفتند با بیماران سردرگم برخورد کنیم و ما ظرفیتی ایجاد کردیم به اندازه ۲۸ هزار نفر و بیماران روانی که سرگردان در شهر بودند را جمع آوری و ساماندهی کردیم و حتی بعضاً برای آنها یارانه هم از دولت می‌گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال اصلی اینجاست که چرا این موضوع برای معتادان اجرا نمی‌شود.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: شهرداراسبق تهران در دوره مدیریتشان گفتند اگر به من اختیار صد درصدی بدهید می‌توانم دره فرحزاد و مشکلاتش را حل کنم و این مکان را مثل فلان پارک کنم. اما متأسفانه به او این اختیار داده نشد و وضعیت دره فرحزاد همانطور که می‌بینید از آن سال تا کنون مانده است.

براتی افزود: موضوع اصلی این است که همان موقع گفتند به این کارها اعتیاد جمع نمی‌شود. باید موضوعات دیگری را هم در این زمینه در نظر بگیریم.

وی گفت: می‌خواهم بگویم اگر صفر تا صد یک کار را به یک نهاد بدهیم نتیجه بهتری را شاهد هستیم.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سیاست‌های ابلاغی هم آمده است که اگر می‌خواهید مواد را به قصد درمان به معتادان بدهید اجازه دارید و حتی بعد هم مصوب شد که بهزیستی دو مرکز امن مصرف مواد مخدر داشته باشد.

وی گفت: وقتی برای اجرای این طرح خواستیم عمل کنیم به ما گفتند که باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرید و این طرح علیرغم اینکه مصوبه ستاد را داشت، نتوانست از وزارت بهداشت مجوز بگیرد و هیچ وقت راه اندازی نشد.

براتی اظهار داشت: سوال این است با این رویه چه گلی به سر فرحزاد می‌خواهیم بزنیم.

وی ادامه داد: طبق آمار ۷ هزار معتاد متجاهر در مرکز فشافویه، ۶۰۰ نفر در مرکز سروش و ۵۰۰ نفر در مرکز ضیائیان نگهداری می‌شوند. آیا معتادان متجاهر تمام شده‌اند؟ طبق آمار ۶۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز مختلف نگهداری می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: من می گویم که این معتادان تمام شدنی نیستند چون فروشنده بازار خودش را پیدا می‌کند و حتی افراد را از داخل خانه‌هایشان برای مصرف به بیرون می کشند.

وی گفت: در روزهای آینده ظرفیتی به اندازه نگهداری ۳۵۰ معتاد متجاهر زن در تهران راه اندازی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معتادان متجاهر بهزیستی اعتیاد معتاد متجاهر بهزیستی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • «یاد یاران»، گردهمایی همسنگران لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب