Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و  درمانی استان زنجان به همراه معاونان خود در نشست با خبرنگاران با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و آموزش پزشکی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رویکرد انقلابی، مردمی و عدالت محور در همه حوزه ها به ویژه سلامت نیز نمود داشت و هم اکنون با گذشت ۴۰ سال در نقطه رفیع تری نسبت به گذشته قرار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پرویز قرلباش افزود: هر چند تاریخ انقلاب نشان می دهد که انقلاب چالش های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه سلامت وجود داشته،  اما به این مهم باید توجه داشت که با وجود محدودیت ها و تحریم ها علیه کشورمان اکنون در این نقطه قرار داریم.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییر رویکرد حوزه سلامت توجه روز افزون به توانمندی های داخل کشور در حیطه های مختلف بوده و دراین میان امکانات دسترسی مردم به بهداشت مراقبت های اولیه شبکه ای، امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی مهم بود که محقق شد.

این مسؤول از جمله دستاوردهای ارزشمند حوزه سلامت را تامین نیروی انسانی مورد نیاز خواند و گفت:  با بنیانگذاری دانشکده های مختلف در حوزه سلامت هم اکنون امکان تربیت نیرو در رده ها و تخصص های مورد نیاز در کشور فراهم شده و این سرمایه گذاری عظیمی است، چرا که بروز همین مساله موجب می شود تا اساتید و پژوهشگران در کنار  هم  محیطی فناورانه را  ایجاد کرده و خروجی آن یعنی  پژوهش هم رشد و پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه در بحث دارو و تجهیزات تحولات چشمگیری در کشور رخ داده است، گفت: بر این اساس با استقرار نظام واحد دارویی پس از انقلاب، حدود ۹۷ درصد تولید دارو در کشور انجام می گیرد که این مهم شامل تجهیزات پزشکی نیز می شود.

قزلباش، توسعه اورژانس پیش بیمارستانی را حلقه مکمل خدمات در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: اورژانس های پیش بیمارستانی جاده ای و شهری رشد قابل توجهی داشته بطوری که هم اکنون در استان زنجان ۵۷ پایگاه  جاده ای به تعداد  ۱۰۰ آمبولانس خدمات رسانی می کنند که تلاش شده است متناسب با امکانات کشور توجه ویژه به این حوزه شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۴۶ هزار خدمت در حوزه های مختلف در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه می شود و این در حالی است که در دولت تدبیر و امید نیز زیر ساخت های بهداشتی بازسازی و یا ساخته شده و با اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز  زیر ساختهای بیمارستانی ارتقا یافته است.

علوم پزشکی زنجان به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت می کند

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تشریح  برنامه های این حوزه گفت: هم اکنون چهار هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۶۵  رشته مقطع  مختلف دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی این استان، تحصیل می کنند که این تعداد نسبت به سال ۹۱، ۶۶ درصد رشد نشان می دهد.

دکتر مهدی قائمی افزود: هم اکنون در این واحد دانشگاهی ۱۱ رشته دستیاری تخصصی بالینی، ۱۱ رشته PHD و ۲۳ رشته کارشناسی ارشد، ۱۶ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی وجود دارد که دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

وی، میزان رشدتعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی نسبت به سال ۹۱ را  ۱۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد ۲۸۷ دانشجوی دوره تکمیلی این دانشگاه در سال ۹۱، هم اکنون به ۷۹۱ دانشجو رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر شمار اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی به ۴۰۰ نفر رسیده که نسبت به سال ۹۱، رشد ۶۳ درصدی را رشد نشان می دهد و در این میان نسبت استاد به دانشجو  یک به ۱۱ است که وضعیت خوبی در این بخش وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: توزیع این نسبت در رشته های مختلف متفاوت بوده بطوری که در رشته های بالینی باید این رقم کمتر از این مقدار باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش نیز اجرا می شود گفت: مرحله چهارم این طرح در سال ۹۳ به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد و در واقع نقشه راه آموزش تعیین شده که این طرح ۱۱ بسته دارد که در حال اجراست.

قائمی حرکت این واحد دانشگاهی به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم را از اهداف آینده دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: نسل سوم، دانشگاه های کار آفرین است و بین المللی بودن و ماموریت گرا بودن یکی از مولفه های دانشگاه های نسل جدید است که  ماموریت دانشگاه توسعه الگوی دانش های بین رشته ای است.

۱۰۰ درصد گروه های هدف در زنجان واکسن دریافت کرده اند

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان در ادامه این نشست با بیان دستاوردهای این حوزه گفت: دستاورد های حوزه بهداشت در زمینه توسعه شبکه سلامت به دورترین نقاط روستائی و ارائه خدمات بهداشتی در سطح ملی بی نظیر و به عنوان الگوی کشورهای مختلف دنیا مطرح است

دکتر محمدرضا صائینی، افزایش امید به زندگی پوشش واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران از جمله اقدامات بی بدیل این حوزه ذکر کرد و افزود: با اقدامات انجام گرفته ۱۰۰ درصد گروه هدف در این استان واکسن دریافت کرده اند که این رقم قبل از انقلاب ۵۲ درصد بود این در حالی است که حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز گسترش شبکه های بهداشت ودرمان نیز مورد غفلت قرا نگرفت.

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه های بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی و حاشیه شهرها طی دولت تدبیر و امید به ویژه با اجرای طرح تحول نظام سلامت محقق شد.

این مسؤول با اشاره به شاخص های بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شاخص امید به زندگی این استان قبل از انقلاب ۴۷ سال بود و هم اکنون امید به زندگی نوزادانی که سال گذشته متولد شده اند، ۷۹ سال است.

صائینی افزود: میزان مرگ و میر نوزاد در یکهزار تولد زنده از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود، که در استان زنجان قبل از انقلاب این میزان ۱۱۰ در یکهزار تولد زنده و  در زمان حاضر هفت نوزاد در یکهزار تولد زنده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پزشک خانواده در روستاها با ۱۳۵ پزشک و تیم درمانی خدمات ارایه می کنند و ۱۰ پروژه دیگر نیز در حوزه بهداشت در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

یکهزار و ۹۹۳ تخت بیمارستانی فعال در زنجان وجود دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز ادامه داد:  پیش از انقلاب فقط ۱۶۰ تخت در امر خدمات رسانی به گروه های هدف وجود داشت که این تعداد با کارهای انجام گرفته به یکهزارو ۹۹۳ تخت در ۱۴ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی سطح استان رسیده است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان افزود: در زمان حاضر ۱۰ بیمارستان بسیار مجهز و به روز در این استان خدمات رسانی می کنند و شاخص های درمانی نیز ارتقا یافته که از جمله آن می توان به اعمال جراحی پیچیده و وجود متخصصان مجرب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب، شمار متخصصان این استان انگشت شمار بود، اضافه کرد: امروزه در تمامی شهرهای این استان بیمارستان با دربرگیری پنج رشته اصلی، مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند و این معاونت ارتقای کیفی خدمات را پیگیری می کند.

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون ۱۹۰ تخت ویژه در بیمارستان های این استان وجود دارد و این در حالی است که راه اندازی یک تخت ویژه با تجهیزات مربوطه بالای ۱.۵ میلیارد تومن هزینه دارد که با احتساب این رقم می توان گفت چه سرمایه گذاری هنگفتی در این بخش انجام گرفته است.

آرمانی کیان، نسبت تخت فعال به جمعیت در منطقه را ۱.۸ عنوان کرد و افزود: با کارهای انجام گرفته خوشبختانه به استانداردهای جهانی نزدیکتر شده ایم، در حالی که از سطح کشوری نیز بالاتر هستیم.

وی، استفاده از استانداردهای روز دنیا در بیمارستانها و ارتقای تخت های ویژه و دیالیز و نوسازی تختها، کاهش زمان رسیدن آمبولانس و ...را از جمله اقدامات معاونت درمان ذکر کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بیمارستان حوزه بهداشت و درمان دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرگ و میر نوزادان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان کارهای انجام طرح تحول نظام سلامت واحد دانشگاهی دانشگاه های نسل نسبت به سال ۹۱ قبل از انقلاب حوزه سلامت زمان حاضر خدمات رسانی حوزه بهداشت نشان می دهد تولد زنده هم اکنون ۱۰۰ درصد نسل سوم حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد