Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اقتصاد ایران راه پیموده شده و مسیر پیش رو امشب ۱۳ بهمن ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور مجید شاکری کارشناس مسائل اقتصادی، سید جواد امینی عضو هیات علمی دانشگاه و علی مروی مدیر اندیشکده حکمرانی شریف بررسی شد.

سید جواد امینی کارشناس اقتصادی در ابتدا با اشاره به اینکه باید بتوانیم اقتصاد را مردمی کنیم گفت: برای واگذاری امور به مردم نیاز به اعتماد داریم لذا باید در برخی از امور سطح تصدی‌گری دولت کاهش پیدا کند و در سطح بالاتری باید ذهنیت‌ها و رهیافت‌ها را اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های راهبردی جامعه و تجربیاتی که در طول۴۰ سال گذشته به دست آورده ایم مشخص شده است که هر کجا کار را به مردم سپرده ایم نتایج آن را به خوبی ملا حظه کرده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران افزود: متاسفانه با یکسری از مشکلات به لحاظ ساختاری، درونی و مدیریتی مواجه هستیم لذا باید در صدد اصلاح آن‌ها برایم تا بتوانیم به نتایج درستی دست پیدا کنیم.

امینی مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با اشاره به اینکه نیاز به خودسازی در سطح الگو‌های حکمرانی داریم گفت: تزریق نفت به اقتصاد ایران مسکن است و آثار درد را از طریق تزریق نفت می‌توان از بین برد، درد مریضی را نشان می‌دهد لذا باید به فکر معالجه آن از ریشه باشیم.

او با اشاره به اینکه ما از اشتباهات گذشته درس نمی‌گیریم ادامه داد: شیوه اداره کشور آزمون و خطاست و متاسفانه از اشتباهات درس نمی‌گیریم، تا بتوایم به نتیجه درستی برسیم.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با اشاره به اینکه باید از واقعیت‌ها بازخورد بگیریم و الگوی حکمرانی فعلی را پوست اندازی کنیم افزود: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که کنترل درونی و اتکا بر تقوا و سلیم النفس بودن افراد تصمیم‌گیر دیگر در مسائل پاسخگو نیست لذا باید از حکمرانی مبتنی بر تقوای افراد و اعتماد فردی به سمت حکمرانی اعتمادساز حرکت کنیم.

امینی با اشاره به اینکه از زمان پیروزی انقلاب، مردم مطابق آرمان‌های انقلاب به خوبی نشان دادند که می‌توانند در اداره حاکمیت شرکت کنند عنوان کرد: در الگوی حکمرانی فعلی نتوانستیم ساز و کار‌های ریسک تصمیمات کلیدی را میان بازیگران مختلف توزیع کنیم به طوری که منافع حاصل از آن را بتوانند همه بازیگران مختلف مشاهده کنند.

او با اشاره به اینکه تصمیمات کلیدی باید با چابکی هرچه بیشتر گرفته شود گفت: متاسفانه تصمیمات کلیدی به سرعت اتخاذ نمی‌شود.

او ادامه داد: اولین ویژگی الگوی حکمرانی فعلی مبتنی بر کنترل درونی افراد است در صورتی که باید اعتمادسازی در اجتماع صورت بگیرد، ویژگی دوم مربوط به این موضوع می‌شود که در این الگوی حکمرانی با بحران تصمیم گیری مواجه هستیم به طوری که تصمیمات کلیدی گرفته نمی‌شود و تصمیمات به قدری به تعویق می‌افتد که دیگر بایستی کاری شود، اقتصاد سیاسی و ملاحظات بازیگران مهم، بدنه حاکمیت را به جایی می‌برند که یکی از بدترین گزینه‌های روی میز را مانند طرح افزایش قیمت بنزین انتخاب می‌کنند.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با اشاره به اینکه در طرح افزایش قیمت بنزین چند راهکار بر روی میز بود که هم وضع مردم را خیلی بهتر می‌کرد و هم کسری بودجه دولت را جبران می‌کرد گفت: این طرح به لحاظ اجتماعی برای جامعه هزینه داشت و هم اهداف اقتصادی در آن محقق نشد، این اصلاح را در سالیان مختلف نگرفتیم تا این که به یکباره این تصمیم گرفته شد و به جامعه شک وارد شد.

در حال تکمیل .. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی حکمرانی اسلامی تصمیمات کلیدی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در بازدید سرزده از پست استان کهکلویه و بویراحمد خواستار همت مضاعف در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه ایجاد سکوی مبادله پست استان شد.

محمود لیائی در این بازدید که صبح امروز انجام شد، در جمع کارکنان پست این استان گفت: سیاست راهبری شبکه پستی، هوشمندسازی تمامی فرایندهاست، بنابراین لازم است مدیران و کارکنان پست در سراسر کشور، با سرعت بیشتری به دنبال تحقق این هدف باشند.

وی در این بازدید با حضور در اداره باجه‌ها و اداره توزیع و ارسال، روند اجرای فرایند‌های پستی در کهکلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داد و با کارکنان این واحد‌ها در خصوص مسایل و مشکلات بحث و گفت و گو کرد. 

همراهی با یکی از موزعین در گشت نامه‌رسانی یاسوج و بررسی وضعیت توزیع مرسولات و احراز هویت مکانی از دیگر بخش‌های سفر مدیرعامل به استان کهکلویه و بویراحمد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند