Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:15:56 GMT

«تومان» برای اکران کوتاه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۷۵۶۶

«تومان» برای اکران کوتاه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نشست خبری فیلم سینمایی «تومان» با حضور مرتضی فرشباف نویسنده و کارگردان، سعید سعدی تهیه‌کننده، میرسعید مولوی آن بازیگر و برخی عوامل دیگر با اجرای منصور ضابطین در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

خدایار قاآنی منتقد سینما در ابتدای نشست گفت: این فیلم دو دسته مخاطب دارد، یا بشدت فیلم را دوست دارند یا بشدت بدشان می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از فیلم خوشم میاد و فکر می‌کنم هم به لحاظ کارگردانی قدمی بلند برای آقای فرشباف است و فیلمبرداری درخشانی را دیدیم. البته فیلم ایراداتی هم دارد و احتمالا فیلم برای نمایش عمومی تغییراتی خواهد داشت.

​فرشباف درباره انتخاب گویش ترکمنی و شرط‌بندی روی مسابقات سوارکاری و فوتبال گفت: من متولد استان گلستان هستم و با فرهنگ آنجا عجین هستم و به همین دلیل این اقلیم را انتخاب کردم. البته نمی‌خواستم یک فیلم بومی یا اگزوتیک بسازم. من در سن ۱۱ سالگی اولین پیش‌بینی را کردم و ۱۱ هزار تومان بردم!

وی درباره اینکه آیا موضوع ملتهب فیلم می‌تواند برای اکران آن مشکلی ایجاد کند، گفت: فکر می‌کنم آنقدر عشق به سینما در فیلم زیاد است که موضوع قمار در آن دیده نشود.

​سعدی درباره تهیه‌کنندگی تومان گفت: ابتدا که فیلمنامه را خواندم، به دلیل نوآوری و جسارتی که در فیلمنامه بود، آن را پذیرفتم. البته با ریتم تندی که کارگردان انتخاب خواهد کرد و بازخوردهایی که از مخاطب می‌گیرم، سعی می‌کنیم فیلم را برای اکران اصلاح کنیم.

وی درباره سرمایه‌گذار فیلم گفت: آقای فرشباف سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

​فرشباف هم گفت: مهدی سعدی تدوینگر فیلم حدود ۳ ساعت رافکات داشت و برای دقیقه به دقیقه کم کردن فیلم عرق ریخته است تا ۲ ساعت و ۹ دقیقه شود. این فیلم به نوعی «روزی روزگاری گنبد» است و اگر کوتاه‌تر شود، به زیبایی شناسی فیلم لطمه می‌خورد. دنیای فیلم در فصول مختلف تغییر می‌کند و مانند روح داوود (نقش اول فیلم) خسته می‌شود. اگر قهرمانی وجوه تاریک بیشتری داشته باشد، برای مخاطب قابل فهمتر است.

کارگردان «تومان» تصریح کرد: مهسا ابراهیم زادگان (همسرم) برای این فیلم خون دل خورد تا به سرانجام رسید و تقاضا می‌کنم او را تشویق کنید.

مولویان آن هم درباره نقش خود (داوود) گفت: من سابقه‌ای در سینما نداشتم و با کمک خانم احمدیه و مجتبی، توانستم این نقش را دربیاورم.

منبع: فردا

کلیدواژه: تومان اکران جشنواره برای اکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پویشی تحت عنوان «پای تختی هستیم» به یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی سوژه فضاسازی شهری شد.

این پویش توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر سازه‌های تبلیغات شهری پایتخت اکران شد.

در این پویش از اکران‌های فرهنگی با مضامین پهلوانی همچون: « کباده مرام و معرفت برای هم بکشیم»، «زنگ سر سلامتی به افتخار همدیگه بزنید» و «با کمال میل هوای همدیگه رو داشته باشیم» استفاده شده‌است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • «پای تختی هستیم»
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟