Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@22:54:35 GMT

«غذا» و «دارو» یکی از هجمه‌های جدید دشمن است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۸۲۵۳

صراط:

حسین برزگر ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دشمنان در زمینهٔ «دارو» و «غذا» بیشترین فشار را به کشور وارد می‌کنند تا بیشترین نارضایتی را در بین مردم ایجاد کنند.

به گزارش مهر وی افزود: در بحث تولید غذای سالم با دست‌کاری در کیک‌هایی که سالم و با نظارت کامل تولید می‌شد فضای بدی را در کشور ایجاد کردند و در خوزستان از میدان شهدا شروع شد و در روز تعطیل از دکه‌ای شکایت شد که یکباره همه آنها را خریداری کردیم و مشخص بود که کار طراحی شده‌ای بود و منشأ آن علت‌یابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه این هجمه‌ها منشأ داخلی و خارجی دارد، بیان کرد: ما در تولید دارو تا امروز با هیچ مشکلی مواجه نشدیم و نسبت به اینکه می‌خواستند ما فلج شویم اما تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

برزگر عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم برخی از داروها از جمله داروهای بیماری خاص را مورد نظارت بیشتری قرار دهیم آنها را در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌کنیم.

وی گفت: اگر در حوزه «غذا» و سایر کالاهای سلامت به شکل دارو از مبدأ تا مقصد چرخه توزیع را رعایت می‌کردند، شاید دچار مشکل نمی‌شدیم.

معاون غذا و دارو با عنوان اینکه نمی‌گذاریم سلامت محصولات تهدید شود و به دنبال تولید محصولات سالم هستیم، عنوان کرد: در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی غذا و دارو که مرجع اصلی مبارزه با بیوتروریسم است در ۹ ماهه اول امسال هفت هزار و ۲۱۵ نمونه از محصولات غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و کالای سلامت آزمایشات کامل را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ۹۸.۲ درصد محصولات تولیدی سالم بودند، افزود: بیش از هزار بازدید با بیش از ۳۴۰ مورد نمونه‌برداری در این خصوص صورت گرفته است.

برزگر بیان کرد: در خصوص محصولات کشاورزی نیز یک هزار و ۵۰۰ نمونه برای باقیمانده سموم برای محصولات تولیدی انجام دادیم و در این راستا در سال جاری ۲۷۱ بازرسی مشترک با سازمان صمت داشتیم و عمده مشکلات این حوزه فروش غیرمجاز داروهای شیمیایی و قاچاق و داروهای ترکیبی و کپسول شده دست ساز به منظور دخالت در درمان است.

وی با بیان اینکه ذخیره دارویی مناسب در استان داریم و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، اظهار کرد: شماره ۱۹۰ هرگونه اطلاعاتی در خصوص داروهای مورد نیاز، کمیاب و یا سوا در خصوص عوارض دارو است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علوم پزشکی اهواز غذای سالم کالاهای سلامت صراط غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازرسی کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت از عطاری های سطح شهر اردبیل، انواع داروهای غیر مجاز کشف و جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این داروها فاقد مجوز و قاچاق بوده و بسیاری از آنها تاریخ مصرف نیز ندارند.

مدیر داروی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: تجویز و فروش داروی گیاهی و شیمیایی در صنوف عطاری غیرقانونی است و این صنف تنها اجازه فروش گیاهان دارویی را دارند.

سبزعلیپور با اشاره به اینکه روز گذشته نیز موفق به کشف و جمع آوری داروهای قاچاق از سطح شهرستان بیله سوار شدیم، گفت: تامین سلامت عمومی خط قرمز معاونت غذا و داروی علوم پزشکی است و در این راستا با هیچ فردی که بخواهد سلامت عمومی را به خطر بیندازد بدون هیچ چشم پوشی برخورد قانونی می شود.

کد خبر 6095068

دیگر خبرها

  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم