Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدوپیا، کارهای ساده‌ای می‌توانند به پوست ما آسیب وارد کنند که ما در این مطلب به این موارد خواهیم پرداخت.

حرارت می‌تواند منجر به بروز لکه‌های پوستی شود

اگر دچار اختلال پوستی چون ملاسما هستید، باید بدانید که حرارت محیطی می‌تواند منجر به بروز لکه‌های پوستی شود. این حرارت محیطی می‌تواند ناشی از پختن غذا در یک آشپزخانه گرم یا حتی حرارت محیطی‌ای که در یک منطقه استوایی تجربه می‌کنید، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین توصیه می‌شود هرگز به مدت طولانی در معرض حرارت قرار نگیرید و همیشه و به طور منظم در بیرون از منزل از ضدآفتاب با SPF بالای 30 استفاده کنید تا آسیب به پوست را به حداقل برسانید.

انجام دورهای شنای زیاد می‌تواند به پوست شما صدمه بزند

ضدآفتاب ممکن است از پوست شما هنگامی که در استخر هستید محافظت کند، اما از تاثیرات منفی‌ای که کلر آب بر پوست شما می‌گذارد جلوگیری نخواهد کرد.

کلر موجود در آب می‌تواند چربی مفید و طبیعی‌ای که برای محافظت از پوست و موی شما وجود دارد، از بین ببرد. این امر منجر به خارش پوست شده و به مرور آن را حساس می‌کند.

بدین‌ترتیب توصیه می‌کنیم مدت‌زمان کمتری را در آب کلردار بمانید و حتما بعد از شنا مو و پوستتان را به‌خوبی آبکشی کنید.


خوابیدن به یک طرف صورت منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود

شاید این جمله را خیلی شنیده باشید اما حقیقت آن است که متخصصان پوستی براین باورند که خوابیدن به تنها یک طرف از صورت می‌تواند باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک شود.

افرادی که عادت به خوابیدن به یک طرف را دارند، گاها شاهد چین و چروک عمیق‌تر و حتی خطوطی عمودی بر روی گونه و چانه خود، در یک طرف از صورتشان هستند.


داروهای ضدآلرژی می‌توانند باعث بروز جوش‌های پوستی شوند

در کمال تعجب، برخی از داروهایی که برای درمان آلرژی شما تجویز می‌شوند، می‌توانند وضعیت پوستی شما را برهم زنند.

اسپری‌های استروئیدی ممکن است منجر به بروز آکنه در افراد حساس شود. اگر هنگام بروز آلرژی احساس گرگرفتگی در پوستتان رخ می‌دهد، ممکن است از عوارض جانبی داروهای ضدآلرژی باشد. بنابراین با پزشک متخصص خود مشورت کرده تا جایگزین بهتری را به شما معرفی کند.

علاقه‌مندان به شیرینی بیشتر در معرض پیری زودرس قرار می‌گیرند

شکر باعث تغییرات هورمونی در بدن می‌شود و عواقبی دارد مشابه به زمانی که استرس دارید. از این موارد می‌توان به تخریب کلاژن و الیاف ارتجاعی در پوست اشاره کرد. نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه شکر موجب درهم‌شکنندگی و حتی از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست می‌شود.

برخی از محصولات پوستی بر پایه روغن می‌تواند به پوست شما آسیب بزند

شوینده‌های حاوی روغن، روغن‌های صورت و بدن در بعضی از روتین‌های پوستی بسیار محبوب هستند، اما برای هرکسی مفید نیستند. اگرچه ممکن است این روتین‌ها موثر به نظر برسند، اما باید در نظر بگیرید محصولاتی که پایه روغنی دارند می‌توانند باعث بسته شدن منافذ پوستی شوند و جوش و آکنه به وجود آورند.

سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات غیرکمدون‌زا (Non-comedogenic) داشته باشند.

هرگز از اسپری مو برای تثبیت آرایش صورت استفاده نکنید

اگرچه این ترفند ممکن است آرایش شما را ساعت‌ها ثابت نگه دارد، اما در درازمدت به پوستتان آسیب می‌زند. ترکیبات موجود در اسپری‌های مو پوستتان را تحریک می‌کند و باعث ایجاد قرمزی و خارش می‌شود. همچنین محتوی الکل‌های مضری هستند که پوست شما را خشک و پیر می‌کند و در نتیجه، آسیب به پوست را به همراه دارد. بنابراین از اسپری‌های مخصوص فیکس برای تثبیت آرایشتان استفاده کنید.

دوش روزانه می‌تواند پوستتان را حساس کند

دوش گرفتن زیر آب گرم باعث خشکی و آسیب رساندن به سطح پوستتان می‌شود. این موارد می‌تواند منجر به قرمزی، پوسته‌پوسته شدن، خارش و حتی تشدید اگزما شوند. راه‌حل این مساله استفاده کمتر از آب گرم و مصرف مرطوب‌کننده بعد از دوش گرفتن است.

انتخاب صندلی کنار پنجره در هواپیما می‌تواند به پوستتان آسیب وارد کند

احتمالا هنگام استراحت کنار دریا از ضدآفتاب استفاده می‌کنید، اما آیا تا به حال برای سفر با هواپیما هم به فکر زدن ضدآفتاب افتاده‌اید؟ به نظر می‌رسد نشستن در نزدیکی پنجره هواپیما هم می‌تواند باعث آسیب دیدن پوستتان شود.

سخنگوی انجمن متخصصان پوست در بریتانیا می‌گوید: «هنگامی که در هواپیما هستید اکثر امواج UVB که منجر به آفتاب‌سوختگی در سطح پوستتان می‌شوند، توسط پنجره مسدود می‌شود. اما این مورد درباره پرتوهای UVA صدق نمی‌کند و از آنجا که شما در هواپیما به لایه ازون نزدیک‌تر هستید، امواج خورشید به‌مراتب مضرتر هستند.»

این بدان معناست که پرتوهای UVA خورشید قادر به رد شدن از پنجره شیشه‌ای هستند و روی پوست شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین حتما قبل از نشستن در کنار پنجره برای یک پرواز طولانی، از ضدآفتاب استفاده کنید.

از اسکراب و لایه‌برداری بیش از انداره پوستتان بپرهیزید

اسکراب کردن بیش از اندازه پوست می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد و منجر به آسیب به پوست شما شود.

به گفته محققان، بسیاری از افراد مواد لایه‌بردار و یا اسکراب را بیش از حد بر روی پوست خود ماساژ می‌دهند  و یا به مدت طولانی مصرف می‌کنند که این کار معادل سوختگی درجه یک یا دوی پوستی است.

استفاده از اسکراب‌های طبیعی مانند شکر و قهوه می‌تواند در نهایت منجر به حساس شدن و حتی پارگی رگ‌های خونی در پوستتان شود. بنابراین در هنگام استفاده از آنها دقت کنید و به‌آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و یا به طورکلی از مصرفشان صرف‌نظر کنید و از اسکراب‌های شیمیایی با ترکیبات ملایم لایه‌برداری استفاده کنید.
 

کد خبر 481916 برچسب‌ها پوست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پوست تواند به پوست تواند منجر استفاده کنید آسیب به پوست منجر به بروز پوست شما چین و چروک روی پوست بر روی یک طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند

به گزارش همشهری آنلاین بهزاد داداش‌زاده درباره دیدار آینده پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، اظهار داشت: برای هر ۲ تیم بازی سختی خواهد بود چراکه سپاهان اگر پیروز شود خودش را برای کسب سهمیه نزدیک می‌کند و اگر پرسپولیس ببرد، قطعاً می‌توانیم به طور قطع درباره قهرمانی صحبت کنیم.

وی افزود: سپاهان درگیر یکسری اتفاقات شد و بعد از لیگ قهرمانان آسیا تمرکزش را به کل از دست داد و از فرم ایده‌آل خود خارج شد، اما نمی‌شود آن‌ها را دست کم گرفت و به نظرم به اندازه کافی بازی با آلومینیوم درس‌های بزرگی به ما داد و دیگر نباید اشتباه کنیم. پرسپولیس فرصت خوبی دارد که صدرنشین لیگ شود، زیرا استقلال در سوی دیگر بازی بسیار سخت و غیرقابل پیش‌بینی مقابل تراکتور خواهد داشت و این امکان وجود دارد که شاگردان نکونام در این بازی امتیاز از دست بدهند. سپاهان دفاع متزلزلی دارد و اگر به خوبی این بازی را آنالیز کنیم قطعاً می‌توانیم دروازه این تیم را باز کنیم.

*آلومینیوم تیمی نبود که پرسپولیس را شکست دهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره دیدار گذشته سرخ‌پوشان و شکست مقابل آلومینیوم در جام حذفی، تصریح کرد: مقصر شکست مقابل آلومینیوم فقط و فقط اوسمار بود، چرا که در یک بازی مهم و حیاتی وقتی دید تیمش ۲ بر صفر جلو است، با بیرون کشیدن اورونوف، ترابی و کریم تیم را فلج کرد و آنقدر تمرکز بچه‌ها پایین آمد که نتوانستند در کارهای دفاعی به خوبی عمل کنند و آرامش لازم را نداشتند.

وی بیان داشت: آلومینیوم تیمی نبود که بخواهد پرسپولیس را شکست دهد و ما اول به تصمیمات اشتباه اوسمار باختیم و دوم به این که بازی در خارج از خانه برگزار شد. البته که اگر بازی در تهران هم بود با اشتباهاتی که اوسمار کرد قطعاً باز هم می‌باختیم. امیدوارم چنین اشتباهی را دیگر در پرسپولیس نبینیم و اوسمار باتجربه‌تر شود چرا که بخاطر ترس بازی با سپاهان تیم را تغییر داد و هم جام حذفی را از دست دادیم و هم روحیه بچه‌ها برای بازی با سپاهان افت کرد.

*عدم تمرکز خط دفاع و هافبک باعث شد رفیعی هم تمرکزش را از دست بدهد

داداش‌زاده در ادامه گفت: رفیعی پیش از بازی با آلومینیوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در برابر آلومینیوم هم همین عملکرد خوب را داشت، اما عدم تمرکز خط دفاع و هافبک باعث شد که رفیعی هم تمرکزش را از دست بدهد و باعث باز شدن دروازه پرسپولیس شد. بازیکنان پرسپولیس خوب بودند و گله‌ای از آنان ندارم چرا که ۲ بار اختلاف را به ۲ گل رساندند، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تیم از هم پاشید و ما متأسفانه از این تورنمنت حذف شدیم و فرصت کسب ۲ گانه ایران را از دست دادیم.

*امیدوارم نام باشگاه پرسپولیس را عوض نکنند

داداش‌زاده در پایان درخصوص انتقال مالکیت سرخ‌پوشان، خاطرنشان کرد: این انتقال را به ۶ بانک مالک تبریک می‌گویم و قطعاً افتخار بزرگی برای آن‌ها خواهد بود که مالک یکی از بزرگترین و پرهوادارترین و پرافتخارترین تیم‌های آسیا شده‌اند. مشکلات مالی یکی از دلایلی است که هواداران از خصوصی شدن باشگاه خوشحال شدند و امیدوارم اولین و مهم‌ترین قدم مالک باشگاه پرداخت مطالبات و بدهی‌های باشگاه باشد تا این تیم در آینده به مشکل برنخورد. امیدوارم نام باشگاه ما را عوض نکنند، هرچند نام خلیج فارس زیباست، اما بهتر است از این کار تیم رقیب دوری کنیم و اسم پرسپولیس تهران که خودش اصالت باشگاه را نشان می‌دهد تغییر نکند؛ چرا مسائل را سیاسی می‌کنند و یک پسوند به تیم‌شان اضافه می‌کنند، این کارشان ممکن است در جوامع بین الملل به آن‌ها آسیب بزند. در آخر به بازیکنان پرسپولیس افتخار می‌کنم که پیراهن سرخ را بر تن دارند و برای این پیراهن جانشان را می‌گذارند و امیدوارم در پایان فصل قهرمانی را با هواداران جشن بگیریم.

کد خبر 848223 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه آلومینیوم هرمزگان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • فردا رکورد لورکوزن را خراب می‌کنیم
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم