Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@07:03:52 GMT

روش درمان بی اختیاری ادرار

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۶۲۷۵

ورزش های لگنی، پیاده روی، شنا و فشار متقابل روی هر پا به منظور تقویت عضلات لگن و جلوگیری از بی اختیاری ادراری به زنان توصیه می شود. فراموش نکنید که از انجام ورزش های سنگین به دلیل افزایش فشار بر کف لگن خودداری کنید. ناطقان: در بسیاری از مواقع بی اختیاری ادرار می تواند به علت آسیب هایی ناشی از زایمان های مکرر یا زایمان های سخت ایجاد شود و در نهایت این آسیب ها منجر به بی اختیاری ادرار در بیمار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این صورت، نیاز است به جز عواملی مانند عفونت ادراری، کاهش حجم مثانه، بیماری های التهابی و آلرژیک که همگی می تواند منجر به شدت علایم بیماری شود، سایر علل نیز بررسی شود. سپس پس از اطمینان از نبود سایر علل می توان در جهت تقویت عضلات ناحیه لگن و مثانه ورزش هایی را برای بیمار توصیه کرد. انجام این ورزش ها، می تواند به افزایش قدرت عضلات ناحیه لگن و به ویژه عضلات مثانه منجر شود و در بسیاری از موارد در بهبود تخلیه ادرار و رفع علایم کمک کننده باشد. اما توجه داشته باشید که حتما بررسی سایر علل در رفع بی اختیاری ادرار ضروری است. حتی در مواقعی نیز نیاز است از روش های یوروداینامیک جهت بررسی حرکات مثانه و چگونگی هدایت عصبی مثانه قبل از شروع درمان استفاده شود تا در بهبود علایم موثر باشد.

در صورتی که بی اختیاری ادرار به دلیل ضعف عضلات یا حرکات موزون مثانه باشد، انجام ورزش های مناسب که باعث تحریک عضلات اصلی مثانه و جداره شکم می شود باعث افزایش تدریجی قدرت عضلات و حفظ قوام خواهد شد و علایم بیمار به تدریج رو به بهبودی خواهد رفت.

ورزش های لگنی، پیاده روی، شنا و فشار متقابل روی هر پا به منظور تقویت عضلات لگن و جلوگیری از بی اختیاری ادراری به زنان توصیه می شود. فراموش نکنید که از انجام ورزش های سنگین به دلیل افزایش فشار بر کف لگن خودداری کنید. برخی از حرکت های دیگر عبارتند از حرکات دراز و نشست که به سفت شدن عضلات قسمت زیر جداره شکم منجر می شود که بهتر است به طور منظم و روزانه به مدت ۱۰ دقیقه تکرار شود. همچنین انجام حرکاتی که همراه با عضلات قسمت کمری باشد، نیز باعث بهبود تخلیه ادرار و رفع بی اختیاری در بیمار می شود.

منبع:آفتاب
برچسب ها: ادرار ، بی اختیاری ، درمان ، عضلات ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ادرار بی اختیاری درمان عضلات ناطقان بی اختیاری ادرار انجام ورزش تقویت عضلات سایر علل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن توضیح درباره نحوه برخورد با پزشکان متخلف در حوزه زیبایی گفت: مردم اعمال جراحی زیبایی را در ایام نزدیک به تعطیلات نوروز انجام ندهند.

بهرام عین‌اللهی امروز در نشست خبری طرح سلامت نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی شاهد افزایش اعمال جراحی زیبایی هستیم و در این زمینه نیز برخی پزشکان با دریافت تعرفه‌های پایین‌تر و انجام تبلیغات مردم را به انجام این جراحی‌ها تشویق می‌کنند، وزارت بهداشت چه نظارتی بر این موضوع دارد؟ اظهار کرد: ما توصیه می‌کنیم که بسیاری از افراد اعمال جراحی را در ایام نزدیک به نوروز انجام ندهند، زیرا هر عملی یک بخش درمان و انجام عمل و یک مرحله مراقبت بعد از عمل را دارد. بر اساس قانون، پیگیری بعد از عمل را باید جراح انجام دهد و ما توصیه می‌کنیم عمل‌هایی که احتیاج به پیگیری دارند در ایام نزدیک به تعطیلات انجام نشوند. اعمال زیبایی نیز از این دسته اعمال است.

وی افزود: از نظر وزارت بهداشت هر پزشکی کاری را می‌تواند انجام دهد که جزو مواد درسی او آمده باشد. مثلا یک جراح چشم برنامه درمانش مشخص است و باید اعمال جراحی که در حیطه تخصصی و در کریکولوم درسی او بوده را ارائه کند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مورد عجیب «ادرار زنجره»؛ موضوعی که دانشمندان را کنجکاو کرده است
  • فیلم| حتی هادی چوپان هم این عضلات پشت را ندارد!
  • کار‌هایی که شما را در برابر سنگ کلیه بیمه می‌کند
  • چرا گرم کردن و سرد کردن در ورزش مهم است؟
  • انجام دو عمل جراحی تعویض مفصل لگن در بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب 
  • (ویدئو) حتی هادی چوپان هم این عضلات پشت را ندارد!
  • حتی هادی چوپان هم این عضلات پشت را ندارد! (فیلم)
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • وزیر بهداشت : مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • وزیر بهداشت: مردم در روز‌های پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند