Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار استان مرکزی در سال جاری به ۳۷ واحد رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ واحد بوده است.

وی بیان کرد: اکنون پنج هزار و ۵۶۵ کارگر استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند که تعداد این افراد در مدت مشابه سال قبل به هشت هزار و ۶۴۵ نفر رسید و  تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان، ۳۶ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار این استان بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته در مجموع دارای ۱۳۸ ماه حقوق معوق هستند که آمار در مدت مشابه قبل ۲۳۸ ماه بوده و به کاهش ۴۲ درصدی رسیده است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: حل مشکلات مختلف واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی با جدیت از سوی مقام‌های ارشد کشوری و این استان در حال پیگیری است و امسال رونق خوبی در بحث تولید استان مرکزی ایجاد شده است.

وی گفت: شرکت هپکو یکی از صنایع بزرگ کشور و از واحدهای دارای مشکل است که در چند سال اخیر و با واگذاری به بخش خصوصی دچار آسیب شده و برای حل مشکلات این واحد صنعتی واگذاری ۶۰ و ۷۲ صدم درصد از سهام آن از طریق فرا بورس در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ معاونت اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان واگذاری سهام این شرکت بزرگ به شرکت‌های تعاونی و مردم وجود دارد که اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند در این راستا شرکت تعاونی ویژه برای خرید سهام هپکو تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی و مردم علاقمند برای خرید این سهام می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس‌های اینترنتی WWW.ifb.ir،

WWW.ipo.ir شرکت فرابورس و یا سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران به نشانی WWW.codal.ir مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعاون با توانمندی بالایی که دارد می‌تواند مشکلات شرکت هپکو را گره‌گشایی کند و این شرکت بزرگ را به بهترین شکل ممکن راهبری و به جایگاه واقعی خود برساند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ است که به همین دلیل لقب پایتخت صنعت ایران را داراست.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی رونق تولید تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی رونق تولید تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اراک استان مرکزی رونق تولید تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی واحدهای تولیدی و صنعتی مدیرکل تعاون مدت مشابه حقوق معوق مشکل دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد و با همکاری معدن سنگ آهن سورک ندوشن، همایش آموزشی مسئولین ایمنی شرکت‌های شهرستان میبد در محل خانه فرهنگ دکتر اسلامی این شهر برگزار شد.


این همایش با حضور محمدی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با تدریس مهندس دشت آبادی رئیس اداره بازرسی کار آن اداره ک و مسئولین ایمنی شرکت‌های شهرستان میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد، هدف از برگزاری این همایش آموزشی را ارتقاء سطح دانش مسئولین ایمنی در راستای افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در سطح کارگاه‌های شهرستان عنوان نمود.


علائی در پایان، هفته کار و کارگر را به تمامی کارگران شهرستان به ویژه کارگران بخش ندوشن تبریک گفت و خواستار رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در کارگاه‌های شهرستان توسط کارگران و کارفرمایان شد.


در پایان از ۳ نفر از مسئولین برتر شرکت‌های شهرستان به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است