Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته اقتصاددانان، بعید است که بودجه فدرال تازه هند بتواند سومین اقتصاد بزرگ آسیا را از بدترین رکودش در بیش از یک دهه اخیر نجات دهد.

به گزارش ایسنا، دولت هند در بودجه سال مالی پیش روی خود که از ماه آوریل ۲۰۲۰ آغاز می‌شود، هدف کسری مالی خود را آسانتر کرده تا بتواند حدود ۱۵ میلیارد دلار بیشتر هزینه کند که بیشتر آن صرف زیرساخت‌ها و کشاورزی خواهد شد و همزمان در راستای خصوصی‌سازی نیز اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، اقتصاددانان و مدیران صنایع می‌گویند، این بودجه پیشنهادی تا حدی از رشد اقتصادی در طولانی مدت حمایت خواهد کرد اما برای تقویت فوری آن کافی نیست. آنان همچنین می‌گویند، طرح دولت برای افزایش هزینه‌ها چندان قابل توجه نبوده و میزان کاهش مالیات‌های شخصی نیز اندک بوده‌ است.

پیش‌بینی ‌می‌شود که اقتصاد هند در سال مالی‌ای که در ماه مارس به پایان می‌رسد، پنج درصد رشد داشته باشد که پایین‌ترین میزان رشد اقتصادی هند در ۱۱ سال اخیر خواهد بود و فشارها را بر نارندرا مودی، نخست وزیر هند که هم‌اکنون با انتقاداتی بر سر قانون شهروندی جنجالی تازه هند روبه‌رو است، افزایش خواهد داد.

سونال وارما، کارشناس اقتصادی شرکت هولدینگ نومورا می‌گوید: ما این بودجه را برای رشد و تورم تا حد زیادی بی‌اثر می‌دانیم.

دولت مودی پیشنهاد کرده است که با افزایش هزینه‌ها، درخواست مشتریان و سرمایه‌گذاری را تقویت کند اما به دلیل کاهش درآمد، نتوانسته گامی بلند در این راستا بردارد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که هند با این بودجه ممکن است به هدف ۳.۵ درصدی کسری بودجه از تولید ناخالص داخلی در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ نرسد زیرا هدف افزایش ۱۰ درصدی درآمد دولت به کسب درآمدی ۳۰ میلیارد دلاری از خصوصی‌سازی وابسته است.

آمیت ماهشواری، کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: سیاست کاهش مالیات دولت سود چندانی برای مالیات دهندگان نخواهد داشت و ممکن است منجر به بالا رفتن نرخ سود بازارها شود.

دولت هند انتظار دارد که رشد اقتصادی آن در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به شش تا ۶.۵ درصد برسد و به رسیدن به هدف اقتصادی پنج تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵ از اقتصاد ۲.۹ تریلیون دلاری فعلی کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند رشد اقتصادی سال مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، داوود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: با هدف تمرکز زدایی در بودجه، اعتبارات طرح‌های استانی تملک دارایی‌های ثابت با ۳۰ درصد رشد از ۱۲۰ به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معاون رئیس جمهور افزود: همچنین با افزایش تعداد طرح‌های استانی ویژه از ۳۸۷ به ۹۵۹ طرح، امکان نظارت استانداران بر اجرای طرح‌ها افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی