Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که ۸۰ کارگر شرکت هپکو در سال گذشته بازنشسته شدند امسال نیز ۲۰۰ کارگر دیگر بازنشسته می‌شوند. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شرکت هپکوی اراک که روزی نماد صنعت و افتخار کشور بود، در آستانه تعطیلی است، شرکتی که با هدف مونتاژکاری 500 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی شروع به کار کرد و طی سه دهه با رفع نیازهای داخلی به چند برابر ظرفیت اولیه خود رسید، اکنون پس از خصوصی‌سازی غیراصولی و بی‌تدبیری‌ها، برای تامین حقوق کارگران خود نیز با چالش مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه‌ای که روزی افتخار خاورمیانه بود، با بی‌تدبیری ورشکست می‌شود و میلیاردها ریال بدهی برجای می‌گذارد تا صدها کارگر هم خانه‌نشین شوند، کارگرانی که جان‌شان به لب رسیده، حالا مسئولان وعده می‌دهند در یک ماه مسئله کارخانه زمین‌خورده هپکو حل خواهد شد و بار دیگر این کارخانه بین‌المللی رونق خواهد گرفت.

این درحالیست که ‌اخیرا به میزبانی دفتر معاون اول رئیس جمهور و برخی مسئولان ارشد کشوری و استان مرکزی موضوعات مختلف در حوزه این کارخانه مهم مورد بررسی قرار گرفت که یکی از این موضوعات مسئله بازنشستگی کارکنان این کارخانه بود.

بحثی که استاندار مرکزی پس از برگزاری جلسه 18 آذرماه در دفتر معاون اول رئیس جمهوری در تاریخ چهارم دی ماه در نامه شماره 219765 خود به معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی خواستار اجرای مفاد آن شد.

اعلام آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای خرید‌ تولیدات هپکو ‌هپکو برای عرضه در فرابورس آگهی شدضرورت اقدام سریع دولت برای حل مشکلات کارگران و شرکت هپکو؛ باجدیت پیگیر تعهد خصوصی‌سازی برای حسابرسی هپکو هستیم

پیگیری استاندار مرکزی برای مصوبات جلسه با معاون اول رئیس جمهور

«سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی در این نامه خطاب به «صالح» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی آورده است:

احتراما، پیرو  برگزاری جلسه بررسی مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی در تاریخ 18/ 09/ 1398 به ریاست جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول مححترم رئیس جمهور به استناد بند ب-3 مصوبات جلسه مذکور درخصوص شرکت هپکو مقرر گردید «سازمان خصوصی‌سازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور طی مدت حداکثر 2 هفته جهت تخصیص و پرداخت وجوه ذیل جهت اصلاح ساختار پرسنلی شرکت هپکو اقدام نماید:

مبلغ 350 میلیارد ریال بابت هزینه سنوات پایان خدمت مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی 200 نفر از پرسنل تا پایان سال 1398

مبلغ 42 میلیارد ریال بابت هزینه سنوات پایان خدمت 80 نفر پرسنل که تا پایان سال 1397 بازنشسته شده‌اند.

از آنجا که مسئولیت نظارت و پیگیری اجرای مصوبات جلسه برعهده این استانداری است، لطفا دستور فرمایید گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای مصوبه مذکور را حداکثر تا تاریخ 10/ 10/ 1398 به این استانداری اعلام نمایند.

تعیین ردیف بودجه پرداخت هزینه‌ها از سوی دولت

حال با گذشت چند ماه ‌از نامه استاندار مرکزی، «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشضور در نامه شماره 7815 در مورخ 22 دی ماه 98 به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد:

در اجرای ماده 8 اصلاحی مصوبه شماره 113437ت 55855هـ مورخ 28/ 08/ 1398 هیئت محترم وزیران موضوع تصویب نامه شماره 162250/ت 86286هـ مورخ 05/ 12/ 1397 بدین وسیله تخصیص آن سازمان در راستای حمایت از تولید و اشتغال و... به مبلغ سیصد و نود و دو میلیارد ( 000. 000. 000. 392) ریال از محل منابع وصولی ذی‌ربط (در حساب آن سازمان نزد خزانه‌داری کل کشور) جهت پرداخت به سازمان خصوصی‌سازی بابت کمک به شرکت هپکو تعیین می‌گردد تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود.

به گزارش تسنیم، حال باید دید چه برنامه‌ای برای حل مشکلات هپکو از سوی دولتی‌ها در نظر گرفته شده ‌و آیا این میزان کمک از منابع در خزانه‌داری کل کشور می‌تواند گره‌گشای این کارخانه مهم صنعتی کشور باشد؟

گزارش از مبین جلیلی

انتهای پیام/711/ش

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خزانه داری کل کشور سازمان خصوصی سازی استاندار مرکزی تا پایان سال مصوبات جلسه نامه شماره شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!

عکسی از مراسم افتتاح باشگاه هادی چوپان با عنوان کارخانه عضله سازی با حضور قوی‌ترین مردان ایران در فضای مجازی پربیننده شده است. هادی چوپان قهرمان و نایب قهرمان مستر المپیا و همچنین قهرمان ۲ مسابقه بزرگ آرنولد کلاسیک است.

tags # هادی چوپان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • (تصاویر) کارخانه عضله سازی هادی چوپان افتتاح شد!
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم