Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سلمانی، با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ سازي با همراهی مردم، در ایجاد امنيت اجتماعي، گفت: سازماندهي، رهبري و حرکت به سمت پلیس علمی از مولفه هاي خدمات رساني مطلوب و تحول ساز در نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کرمانشاه، سرهنگ "جمال سلمانی" امروز(دوشنبه، ۱۴ بهمن) با حضور در قرارگاه مبارزه با سرقت شهرستان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی يكي از مهم ‌ترين اهداف قرارگاه مبارزه با سرقت را هم افزایی بین سازمانی در اجرای اقدامات پيشگيرانه از وقوع جرم عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشبن فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، افزود:  آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه بر اساس ضعف‌های نظام اجتماعی در آن جامعه شکل می‌گیرد که مولفه‌هایی چون بحران مدیریت، بیکاری، عدم اشتغال و از هم گسیختگی بنيان خانواده در وقوع اینگونه آسیب‌ها نقشی تاثيرگذار دارد.

 

وی رویکرد پيشگيرانه را راهبردي ترين مولفه در مبارزه با پدیده های اجتماعی دانست و با تاکید بر آگاهي‌بخشي و ارتقاء سطح آگاهي‌ عمومی گفت: آموزش و فرهنگ سازي با همراهي و همگامي مردم در حوزه امنيت اجتماعي راهبردي مطمئن و اثربخش در پيشگيري از سرقت است.

 

سرهنگ سلمانی، مهمترین اهداف پلیس در اجرای طرح های مبارزه با سرقت در سطح استان را، ارتقاء امنيت اجتماعي و به تبع آن پيشگيري از وقوع انواع سرقت ها، كشف سرقت هاي به وقوع پيوسته،كشف اموال و وسایل نقليه مسروقه و دستگيري سارقان بر شمرد.

 

وی یادآور شد: پلیس باید در برنامه ريزي هاي انتظامي بیش از پیش به همفكري اجتماعي و مشاركت دهی اقشار مختلف افراد جامعه در پيشگيري از وقوع جرايم در جامعه توجه داشته باشد و نهادینه سازی نگاه آموزشي و پيشگيرانه را در بين نهادها و دستگاه های اجرایی جامعه به صورت هدفمند و مستمر پیگیری کند.

 

این مقام انتظامی، برنامه ريزي، سازماندهي، رهبري و حرکت به سمت پلیس علمی را از مولفه هاي خدمات رساني مطلوب و تحول ساز در نيروي پليس عنوان و بیان کرد: از یک پليس کارآمد باید نسبت به مولفه هاي مورد نياز در بهينه سازي ماموریتی خود به خوبي آگاه بوده و علاوه بر پشتيباني از آن ها، عوامل تهديد كننده امنيت اعم از آسيب ها و جرايم و نيز عوامل تضعيف ارزش ها و هنجارها را شناخته و براي مقابله با آن ها ساز و كار مناسب را پيش بيني كند.

 

وی در پایان واکاوی نقش پديده هاي جمعي و كنش هاي متقابل اجتماعي در وقوع سرقت را مهمترین رويكرد پليس علمي در پیشگیری از سرقت درجامعه کنونی دانست و بیان داشت: ارتقاء روز افزون مهارت‌های علمی و فنی پلیس، رکن محوری موفقیت در ماموریت‌های مختلف پلیسی است و شایسته سالاری و استفاده کاربردی از افراد بر اساس قابلیت‌های فردی در یگان‌های انتظامی، عاملی مهم در ایجاد انگیزه در کارکنان است که این مهم همواره باید از سوی مدیران و فرماندهان مورد توجه قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر اردبیل معامله قرن نماز جمعه انقلاب اسلامی فهما کانون های مساجد پلیس علمی مبارزه با سرقت امنیت اجتماعی نیروی انتظامی خدمت رسانی مبارزه با سرقت امنیت اجتماعی تحول ساز پلیس علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی

فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مشاعات ساختمانی‌های این شهرستان و کشف ۴ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از مشاعات ساختمان در شهرستان بندرانزلی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی، سارقان این پرونده‌ها و محل اختفاء آنان شناسایی و این افراد طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: سارقان ۲۹، ۳۲ و ۳۵ ساله به چهار فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وهاب‌زاده، رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

کد خبر 749177

دیگر خبرها

  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد