Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کرمی قائم مقام معاونت سیما با تاکید بر اینکه این معاونت، ابلاغی در زمینه ضبطی شدن برنامه‌های سینمایی سیما نداشته است، این تغییر را به تصمیم تهیه‌کنندگان و یا مدیران شبکه‌ها مربوط دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کرمی قائم مقام معاونت سیما درباره ضبطی شدن برنامه‌های سینمایی تلویزیون همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر بیان کرد: ابلاغی به برنامه‌های «هفت» و «نقد سینما» نبوده است و ضبطی شدن این برنامه‌ها تصمیم تهیه‌کنندگان یا مدیران شبکه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ تکلیفی مبنی‌بر ضبطی شدن این دو برنامه وجود نداشته است.

وی درباره اینکه در روند ضبطی شدن، این دست برنامه‌ها چقدر ممکن است دچار ممیزی شوند، عنوان کرد: برنامه‌های زنده مختصاتی دارند و دلایلی باید وجود داشته باشد که برنامه‌ها بر آن اساس زنده باشند. به طور مثال وقتی برنامه آشپزی یا پزشکی مؤلفه‌های برنامه‌های زنده را ندارد می‌تواند ضبطی باشد. در برنامه‌های زنده کیفیت پایین می‌آید و مطالب به‌صورت سنجیده اتفاق نمی‌افتد درحالی که در بحث‌های کارشناسی می‌تواند با حوصله بیشتری مطرح شود.

آئین نامه از قبل اعلام شده بود

کرمی اضافه کرد: اینکه برخی از برنامه‌ها تاکنون زنده پخش می‌شده‌اند به دلیل محدودیت‌های مالی یا تولیدی بوده است؛ برخی از این محدودیت‌ها لجستیکی مثل استودیوی مستقل تولید است در صورتی که آئین نامه‌ای از اوایل سال ۹۸ بالفعل شد و از پیش هم به برخی شبکه‌ها اعلام شده بود.

قائم مقام معاونت سیما درباره نظارت بر برنامه‌های ضبطی نیز گفت: برخی از این برنامه‌ها در حوزه خانواده، بحث‌های معارفی و… بوده است. درست است که بین آنها هم چند برنامه سیاسی وجود داشته است اما این برنامه‌ها هم مشمول همان قاعده کلی تولید بوده است و اگر مختصات برنامه‌های زنده بر آنها حاکم نیست باید تولیدی باشند، روابط عمومی سازمان هم پیش از این اعلام کرد که مطلقاً منظور از تولیدی شدن به دلیل تحت فشار بودن یا برای ممیزی نیست.

وی درباره اینکه چرا ضبطی شدن این برنامه‌ها بعد از حاشیه‌هایی مثل بحث شیر یا صحبت‌های کارشناسان برخی شبکه‌ها اجرایی شد هم گفت: در همان بحث شیر و آن بحث کارشناسی که اتفاق افتاد ضرورت پخش زنده چه بود؟ ما برنامه‌ای را که ضرورتاً و بی‌واسطه باید نکاتی را با مردم مطرح کند زنده پخش می‌کنیم. در این بحث می‌شد با چند کارشناس، مدیر کارخانه، مسئولان بهداشت و… تماس گرفته شود تا هم بحث‌ها را کمی پخته‌تر و با کیفیت بهتری ارائه داد و هم لطمه‌ای به اطلاعات موجود در برنامه نخورد.

نباید نسبت به ضبطی شدن نگران بود

کرمی اظهار کرد: اینها نباید احساس نگرانی ایجاد کند چون عملاً محتوایی را از برنامه‌ها نمی‌گیرد و به غنی‌تر شدن محتوا هم کمک می‌کند.

وی درباره برنامه‌های خانوادگی و صبحگاهی نیز توضیح داد: بخشی از این برنامه‌ها روزنامه‌ها را برای مخاطب مرور می‌کنند و نمی‌تواند تولیدی شود اما رویکرد و توصیه کلی ما این است که اگر برنامه‌ای این ضرورت را ندارد که مستقیم با مردم سخن بگوید به سمت کیفی کردن و پرمحتوا کردن پیش بروند. البته از آن جایی که برای شبکه‌ها هزینه بیشتری تولید می‌کند و بحث مالی در پی خواهد داشت نوعی مقاومت و نگرانی نسبت به آن وجود دارد چون برنامه‌های زنده ارزان‌تر از برنامه‌های ضبطی آماده می‌شوند.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قائم مقام معاونت سیما برنامه های زنده برنامه ها برنامه ها شبکه ها بحث ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۱‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۹ ‌اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین