Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:07:59 GMT

آمريکا از طالبان شواهد قابل اثبات مي‌خواهد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۱۸۵

آمريکا از طالبان شواهد قابل اثبات مي‌خواهد

خبرگزاری آریا- وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) خواستار "شواهد قابل اثبات" از جانب طالبان شد که باعث کاهش خشونت پیش از امضای توافق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، این توافق به مذاکرات صلح افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور منجر خواهد شد.
مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست خبری در ازبکستان گفت، دسترسی به یک توافق نزدیک است اما طالبان پیشتر نتوانسته جدیت خود را در این باره نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارهای زیادی باید انجام شود تا مذاکرات صلح را بتوان آغاز کرد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت:‌ ما بر روی یک طرح سازش مجدد و صلح کار می‌کنیم و اشتراکات خود را در محل مناسب قرار می‌دهیم و به دنبال احقاق این مساله هستیم. ما زمانی در گذشته به دستیابی به توافق نزدیک شدیم اما طالبان نتوانست تمایل یا ظرفیت خود را نشان دهد و به کاهش خشونت بپردازد.
وی ادامه داد: آنچه اکنون می‌خواهیم این است که طالبان تمایل و ظرفیت خود را برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان نشان دهد، دست از تهدیدها بردارد و مذاکرات درون افغانستانی آغاز شود و این با کاهش خشونت‌ها امکان پذیر است. ما امیدواریم که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم اما هنوز کارهای زیادی باید صورت گیرد.
اظهارات پامپئو دو روز پس از آن مطرح شد که زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان وارد کابل شد و به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان گفت که هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در گفتگوهایش با طالبان به دست نیامده است اما ابراز امیدواری کرد که به یک تفاهم و درک با آنها درباره کاهش اقدامات خصمانه دست پیدا می‌کند اما پیشنهادیی درباره چارچوب زمانی آن نداد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا طالبان شواهد قابل اثبات وزیر خارجه آمریکا کاهش خشونت نشان دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر چهارشنبه در جلسه پیرامون دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم از آن در جهت بصیرت‌افزایی و معرفت‌زایی استفاده کنیم.

وی افزود: اول تا یازدهم ذی‌القعده میلاد حضرت معصومه (ع) و حضرت رضا (ع) است، همچنین در میانه این ایام تکریم امام‌زاده‌گانی چون حضرت شاه‌چراغ است، که باید از آن برای افزایش معارف ولایی خود و جامعه بهره ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هر چقدر از این معارف الهی استفاده کنیم جامعه را مصون کرده و در مسیر هدف‌های آن به پیش بردیم.

نکونام عنوان کرد: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا دیده می‌شود مسئله کم سابقه‌ای است، دانشگاه‌های مهم این کشور که جز مراکز علمی ویژه و خاص است، اتفاقات روزهای اخیر به ذهن مدیران آمریکایی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: ورود خشن به دانشگاه‌های آمریکا برای آن است که آبروی آنان بیش از این در دنیا نرود هرچند که دیگر در جهان رسوا شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هر چقدر تلاش کنند فطرت‌ها را مخدوش کنند نمی‌توانند، هر چقدر بخواهند ذهن‌ها را مخدوش کنند نمی‌توانند و هر چقدر بخواهند افکار عمومی دنیا را تغییر دهند نمی‌توانند، چون نمی‌توانند مقابل نفوذ معارف الهی را بگیرند.

نکونام بیان کرد: امروزه انقلاب اسلامی صادر شده است، در دل دشمن‌ترین دشمنان نفوذ کرده است اما در درون خود مشکل داریم، برای رفع این مشکل باید تلاش کنیم و جای کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: در کشور به مراتب بیشتر نیاز است تا معارف ناب اسلامی و الهی تبیین شود، حضرت معصومه (ع) مقام والایی در نزد خداوند دارد و این معارف را در سایه حجاب، تقوا، ایمان، بصیرت و داشته‌هایی که او را به خدا نزدیک کرده، کسب نموده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: غنای معارف اسلامی و ایرانی کم نیست تنها باید برای تبیین و ترویج آنان تلاش کنیم و برنامه‌ریزی شود، همه برنامه‌های فرهنگی باید به سمت محتوی و معرفی پیش برود.

کد خبر 6094191

دیگر خبرها

  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم