Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته فرهنگی استکهلم تصمیم گرفته تا از طریق افزایش۴.۶ میلیون کرونی بودجه فرهنگی، از مشاغل فرهنگی، پروژه‌های فرهنگی و از بنیاد خانه کنسرت، حمایت مالی به عمل آورد.

طبق خبری که رایزنی فرهنگی ایران در سوئد در این‌باره به مهر داده، این افزایش کمک به عوامل فرهنگی منطقه استکهلم اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۰، اداره فرهنگی به همراه عوامل درگیر، یک راهبرد برای آموزش و راهبرد دیگری را برای ورزش و زندگی در فضای باز تدوین خواهند کرد. این نخستین فعالیت از این نوع در منطقه استکهلم است.

بر اساس این تصمیم، بنیاد تالار کنسرت استکهلم و همین‌طور ارکستر رویال فیلارمونیک، مبلغی بالغ بر ۳ میلیون کرون دریافت می‌کنند. کمیته فرهنگ همچنین بودجه حمایت از پروژه‌ها (طرح‌های کلان فرهنگی) را نیز افزایش داده است. 

 بودجه آموزش عمومی نیز حدود ۷۰۰،۰۰۰ کرون تقویت شد. اداره فرهنگی در گفت‌وگو با عوامل آموزش ملی اعلام کرد که در پی آن است تا با تدوین یک راهبرد ملی آموزشی با توجه به اولویت خود در منطقه استکهلم به این اهداف دست پیدا کند: برجسته سازی و تقویت نقش آموزش ملی، نقش آموزش در توسعه منطقه‌ای و تعیین چگونگی کمک به آموزش ملی در راستای ایجاد یک محیط خوب برای ساکنان منطقه.

این‌کمیته بنا دارد سال مالی آینده، راهبرد جدیدی را برای ورزش و زندگی در فضای باز ارائه دهد. دولت با گفت‌وگو با عوامل عمده فرهنگ در پی ایجاد فرهنگ خاصی در میان مردم منطقه نیز هست. هدف عمده او از این گفت‌وگوها عمدتا ترویج همکاری و ایجاد یک اجماع گسترده و ایجاد تصویری روشن از مفهوم مشارکت در منطقه است هدفی که بتواند بهترین شرایط را برای یک ورزش غنی و زندگی در فضای باز را برای ساکنان منطقه ممکن کند، به ویژه برای کودکان و جوانان. 

 برخی از دیگر فعالیت‌های دولت برای تحقق این هدف عبارتند از: جمع آوری، انتشار و ترویج تحقیقات ذی‌ربط برای توسعه مشارکت و همینطور ترویج روش‌های مطلوب برای مراقبت‌های بهداشتی و زندگی فرهنگی. 

یکی از نتایج این‌برنامه، این خواهد بود که با ایجاد زمینه‌های فرهنگی در پشتیبانی از پروژه، بیمارانی که مدت‌های طولانی صرفا تحت مراقبت‌های بهداشتی بوده‌اند، به تجربیات و حیات فرهنگی دسترسی پیدا می‌کنند.

سایر تصمیمات و برنامه کاری هیات مدیره برای سال ۲۰۲۰ در وب سایت کمیته موجود است.

کد خبر 4843057 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی سوئد بودجه فرهنگی رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی گردشگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترجمه میراث فرهنگی جشنواره شعر فجر ادبیات بازار نشر انتشارات ققنوس نمایشگاه کتاب تهران ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان جایزه کتاب سال منطقه استکهلم آموزش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم و با حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ایشان، حوزه آموزش و پرورش بود که با همت ایشان شاهد اتفاقات درخشانی از جمله افتتاح ۱۵۰۰ کلاس درس، راه اندازی ۲۹ هنرستان مجاور صنایع و نیز تأمین شمار بالایی از معلمان مورد نیاز برای استان فراتر از سهمیه‌های معمول باشیم.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه حرفه آموزی میان دانش آموزان اشاره و گفت: متوسط سهم دانش آموزان در هنرستان‌های کشور ۴۰ درصد است که این میزان در هرمزگان ۵۲ درصد است که این مهم در سایه ایجاد هنرستان‌های مجاور صنایع در این دولت اتفاق افتاد.

قویدل از راه اندازی هنرستان انرژی اتمی در استان نیز خبر داد و گفت: از مهرماه شاهد پذیرش دانش آموز در این هنرستان خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین نیروی انسانی برای جزایر و بشاگرد نیز مجوز خاصی برای آزمون استخدامی ۳۰۰ نفری صادر شده و سهمیه دانش فرهنگیان استان نیز دو برابر شده که اتفاق بسیار مهمی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی منطقه بیست و سوم آموزش و پرورش هرمزگان در منطقه لیردف در راستای عدالت آموزش یاد کرد و گفت: در ۲.۵ ساله اخیر شاهد بودیم در کنکور ۱۴۰۲ شمار رتبه‌های زیر ۱۰۰ استان دو برابر شده و رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ نیز ۲۰ درصد رشد داشته‌ ایم و میزان قبولی‌های در رشته‌های پزشکی نیز افزایش ۶۲ درصدی را داشته‌ایم.

توسعه وسایل کمک آموزشی در سطح مدارس استان، توسعه فضاهای اردوگاهی، میزبانی از جشنواره‌های ملی، مولد سازی به منظور تأمین منافع برای پروژه‌های معطل مانده، ایجاد مدرسه خاص برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، ایجاد ۲۱ مرکز مشاوره، اخذ ۴۰۰ سند مدارس و واحدهای آموزشی و کسب رتبه اول در ارزیابی تخصصی ادارات کل سراسر کشور نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی قویدل در جلسه شورای اداری هرمزگان در حضور رئیس قوه قضائیه بود.

کد خبر 6095346

دیگر خبرها

  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند