Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@20:42:52 GMT

طرح «سرباز ماهر» در کردستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۰۵۴

معاون آموزش جهاددانشگاهی کردستان از اجرای طرح سرباز ماهر در جهاددانشگاهی کردستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۷۰۰ سرباز وظیفه عمومی استان کردستان تحت آموزش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، سیروان صیدی، معاون آموزش جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر در استان اظهار کرد: طرح سرباز ماهر بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای اجرای تفاهم نامه نیروهای مسلح، اداره کل ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار می‌شود، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح سرباز ماهر موظف است ۷۰۰سرباز وظیفه را طی ۸۰ ساعت تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار دهد.

صیدی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح افراد می‌توانند علاوه بر آموزش نظامی، ضمن توانمندی، مقدمات شروع یک کار جدید و مهارت‌های زندگی را بیاموزند و برنامه‌ریزی دقیقی را برای آینده خود و ورود به بازار کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سربازان به عنوان آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: در این طرح افراد در زمان پایان دوره خدمت سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، گواهینامه معتبر دوره‌های تخصصی و عمومی نیز دریافت می‌کنند که این امر شانس اشتغال و کارآفرینی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون آموزش جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: در قالب این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه جهاددانشگاهی در آموزش دوره‌های مهارت محور، اعلام کرد: تمامی توان خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر این طرح بکار خواهیم بست و امیدواریم اجرای موفق طرح سرباز ماهر زمینه ساز ارتقاء مهارت و اشتغال جوانان را در استان فراهم کند.

صیدی بیان کرد: مهارت‌های عمومی اشتغال در ۴۸ ساعت و مهارت‌های عمومی زندگی در ۳۲ ساعت به سربازان وظیفه آموزش داده می شود.

وی سهمیه استان کردستان را ۷۰۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۲۰۰ نفر ارتش، ۱۵۰ نفر سپاه و ۳۵۰ نفر نیروهای انتظامی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح سرباز ماهر کردستان محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مهارت های عمومی طرح سرباز ماهر استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان