Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:50:06 GMT

درآمد مالیاتی کرمان ۶۲ درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۰۹۴

درآمد مالیاتی کرمان ۶۲ درصد رشد دارد

به گزارش ایرنا، حمید شیخ اسدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۹۸ سه هزار میلیارد تومان سهمیه مصوب مالیاتی داشته ایم که سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ۱۰ ماه وصول شده و هزار میلیارد تومان مازاد وصولی داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه غیرمالیاتی نیز سهمیه استان کرمان ۷۵۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۱۵ میلیارد تومان وصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کرمان به عنوان استانی با پایه مالیاتی بالا یاد کرد و ادامه داد: مانده سپرده بانک های دولتی و دارای سهام دولتی در پایان آذرماه سال جاری ۳۹۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال بوده است.

شیخ اسدی اظهار داشت: مانده تسهیلات اعطایی بانک های دولتی و دارای سهام دولتی نیز تا پایان آذرماه سال جاری ۲۷۷ هزار و یک میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: مجموع کل مانده مطالبات معوق و سررسید شده  بانک های دولتی و دارای سهام دولتی در پایان آذرماه ۳۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، نسبت مانده تسهیلات به مانده سپرده بانک های استان در پایان آذرماه را معادل ۷۰.۶ درصد ذکر کرد.

شیخ اسدی  به آمار حوزه گمرکات کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال صادرات گمرکات این استان ۲۹۴ هزار تن به ارزش ۵۵۷ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۹ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: میزان صادرات گمرکات استان در سال گذشته ۳۱۷ هزار تن به ارزش ۴۷۹ میلون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن از  نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۹ ماه امسال میزان واردات گمرکات استان کرمان نیز ۷۷ هزار تن به ارزش ۵۶۱ میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۵ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۵۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار داشت: حق بیمه تولیدی چهار شرکت سهامی بیمه ایران، دانا، البرز و آسیا در استان کرمان در ۹ ماه امسال پنج هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

شیخ اسدی ادامه داد: مبلغ خسارت پرداختی شرکت های بیمه یاد شده نیز در ۹ ماه امسال سه هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در ۹ ماه امسال تعداد ۲ هزار و ۹۵۲ میلیون سهم به ارزش ۲۰ هزار و ۹ میلیارد ریال در بورس منطقه ای کرمان معامله شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد سهم ۱۴۰ درصدو از نظر ارزش ۵۲۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در حوزه مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز در ۹ ماه امسال میزان فروش اموال منقول ۷۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۸۸ ردصد افزایش داشته است.

شیخ اسدی بیان کرد: در ۹ ماه امسال تعداد پرونده های استرداد برابر با ۱۵۲ فقره و تعداد پرونده های انهدام برابر با ۳۱۵ فقره به ارزش ۱۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۲۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی در حوزه سرمایه گذاری، جلسات پنجره واحد اقتصادی به صورت مستمر برگزار شده و جز پنجره های منحصر به فرد کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: سال گذشته ۲۰ طرح سرمایه گذاری خارجی جدید با برآورد ۸۴۲ میلیون دلار در این استان در پنجره واحد سرمایه گذاری استان انجام شده است که از نظر حجم سرمایه گذاری و تعداد در کشور بی سابقه بوده است.

شیخ اسدی افزود: ۱۵۹ میلیون دلار سال گذشته برای استان کرمان ورود سرمایه گذاری خارجی ثبت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: ایران اسلامی با همت و باور جوانان، نخبگان و مردم پله های ترقی را پشت سر گذاشته و بخشی از کینه دشمنان نشات گرفته از پتانسیل ها  و ظرفیت های بالقوه این کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی یکی از مهمترین گسترده ترین دستگاهی های حاکمیتی نظام است، تاکید کرد: مالیات، بورس، اموال تملیکی، گمرک سرمایه گذاری و سایر بخش ها از جمله بخش های تحت مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی هستند.

شیخ اسدی  با اشاره به اینکه تنظیم و اجرای سیاست های اقتصادی استان کرمان و برنامه ریزی برای ایجاد نظم و انضباط مالی در دستگاه های اجرایی از وظایف اداره کل امور مالیاتی به شمار می رود گفت: جذب، هدایت و راهبری سرمایه گذاری در این استان، نظارت کامل بر نحوه هزینه کرد اعتبارات جاری و عمومی دستگاه ها، نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ و هدفمندی یارانه ها و رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر وظایف این اداره کل به شمار می رود.

وی به حوزه نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد و دارایی نیز اشاره و بیان کرد: در راستای ساماندهی و شفاف سازی مالی دستگاه های استان، خزانه داری الکترونیک و ساماندهی نظام ذیحسابی و مالی استان گام های بزرگی برداشته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان کرد: در راستای پیاده سازی نظام نوین اموال دولتی سال گذشته ۵۳۰ هزار مورد از اموال منقول غیرمصرفی و ۳۴۵ هزار اموال مصرفی دستگاه های اجرایی ثبت اطلاعات شده است.

شیخ اسدی ادامه داد: به منظور مبارزه با زمین خواری املاک دولتی نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ ملک دولتی را در سامانه مربوطه ثبت شده است.

وی به رشد ۱۹۴ درصدی اسناد مالکیت اموال منقول در استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ مورد از املاک فاقد سند دستگاه های اجرایی مستندسازی شده است.

وی یادآور شد: امروز تمام کار فیزیکی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی جمع شده و همه در بستر نرم افزاری انجام می شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان وزارت امور اقتصادی و دارایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان وزارت امور اقتصادی و دارایی خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل نسبت به دوره مشابه سال قبل درصد و از نظر ارزش دلاری بوده که نسبت به سال قبل وزارت اقتصاد و دارایی درصد افزایش داشته دلار بوده که نسبت دستگاه های اجرایی پایان آذرماه هزار تن به ارزش ۹ میلیارد ریال ۹ ماه امسال میلیارد تومان سال قبل سرمایه گذاری میلیون دلار اموال منقول دستگاه ها سال گذشته شیخ اسدی اداره کل هزار و ۹ نظر وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند