Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراب میری بابیان اینکه هم‌زمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ۲۳ طرح تولیدی و خدماتی سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۲ طرح مهم بخش کشاورزی نیز در این ایام کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام صبح امروز (14 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سال جاری تعداد 23 طرح تولیدی و خدماتی سازمان جهاد کشاورزی استان بااعتباری بالغ‌بر 295 میلیارد و 521 میلیون و 600 هزار ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سید محمد تراب میری» بابیان اینکه این طرح‌ها با اشتغال‌زایی مستقیم 456 نفر و پوشش تعداد 509 خانوار بهره‌مند، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: همچنین تعداد 2 طرح مهم در بخش کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر 17 میلیارد و 315 میلیون ریال با اشتغال‌زایی 15 نفر و تعداد 5 خانوار بهره‌مند در ایام‌الله دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی افزود: ابن طرح‌ها شامل کانال آب‌رسانی، آبیاری تحت‌فشار، پرورش گاو شیری، پرورش گوسفند داشتی، کارگاه تولید عرقیات گیاهی، کارگاه بسته‌بندی حبوبات خشکبار، کارگاه پشم‌چینی و فرآوری، خوراک دام، بسته‌بندی عسل، گلخانه صنعتی، گلخانه سبزی و صیفی است.

 

تراب میری بابیان اینکه بخش کشاورزی در استان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر دولت تدبیر و امید یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در کشور بخش کشاورزی بوده که همواره از رشد مثبتی برخوردار بوده است و این امر نشان دهند این است که جهت‌گیری بخش کشاورزی، جهت‌گیری مناسبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، با اشاره به اینکه اهمیت بخش کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، گفت: نگاه به بخش کشاورزی باید بسیار دقیق و حساب‌شده باشد که بتواند رسالت خود را در راستای تأمین امنیت مواد غذایی کشور به‌درستی انجام دهد، امنیت غذای سنگ بنای یک جامعه توسعه‌یافته است و هر جامعه‌ای که نتواند امنیت غذایی خود را تأمین کند به‌طورقطع بنیان جامعه دچار مشکل می‌شود.

 

وی بابیان اینکه استان ایلام یکی از استان‌های پیش رو در بخش کشاورزی طی چند سال اخیر است، افزود: بیش از سه برابر مصرف استان گندم و حدود 300 هزار تن گندم در سال تولید می‌شود و این میزان از حدود 150 هزار تن قبل از دولت تدبیر و امید امروز به 300 هزار تن افزایش‌یافته است.

 

میری بابیان اینکه کلزا یکی از محصولات استراتژیک برای کشور است، یادآور شد: تولید کلزا ازنظر سطح زیر کشت و میزان اراضی آبی اختصاص‌یافته به کشت این محصول استان ایلام در رتبه اول کشور قرار دارد و بیش از 22 هزار تن کلزا در سال زراعی جاری تولیدشده است که از این میزان حدود 10 هزار تن روغن خالص در استان ایلام تولیدشده و اولین استانی هستیم که ازنظر تولید روغن به خودکفایی رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: در کشت نخود با روش‌های نوین زراعی، کاشت و راهکاریی که اجراشده است تحول بسیاری خوبی در حوزه تولید نخود ازلحاظ عملکردی داشته‌ایم و امروز کشت نخود به‌صورت تمام مکانیزه در استان انجام می‌شود و در حوزه باغبانی نیز توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در استان موردتوجه قرارگرفته است و در نقاط مستعد استان درحال‌توسعه است.

 

وی بابیان اینکه دو شهرک گلخانه‌ای در استان ایلام در دست اقدام قرار دارد، گفت: شهرک گلخانه‌ای هلیلان در سطح 10 و نیم هکتار به سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کوثر در حال انجام است و همچنین در بخش صالح‌آباد یک شهرک گلخانه هشت هکتاری در دست اقدام است.

 

میری با اشاره به توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در سطح استان، یادآور شد: گلخانه‌های زیر 300 متر با عنوان گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در داخل حیاط خانه‌های روستایی به‌منظور ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره دنبال می‌شود و امسال نقطه عطفی در راستای تولیدات گلخانه‌ای در استان ایلام به شمار می‌رود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: در حوزه آب‌وخاک کارهای بزرگی انجام‌شده که در هیچ دوره‌ای از تاریخ استان ایلام این حجم سرمایه‌گذاری در استان انجام‌نشده است، طرح احیای 50 هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی مهران و دهلران در سطح 41 هزار هکتار انجام‌شده و 9 هزار هکتار در دست اقدام است.

 

وی گفت: طرح آب‌های مرزی در حدود 30 هزار هکتار از اراضی استان انجام‌شده که 12 هکتار از این میزان از طریق آب‌های محلی برای آبیاری اراضی مورداستفاده مردم قرار می‌گیرد و حدود 17 هزار هکتار در حوزه سامانه گرمسیری است که جهاد کشاورزی کار خود را در این حوزه انجام داده و منتظر اقدامات وزارت نیرو در این بخش هستیم.

 

 تراب میری بابیان اینکه 18 ایستگاه پمپاژ و تأمین آب در نقاط مختلف در دست اقدام است، افزود: با تأمین اعتبار و پیگیری‌های انجام‌شده امید است که این ایستگاه‌های تأمین آب سرانجام برسد که بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را مشروب می‌کند و نقش مهمی در راستای محرومیت‌زدایی، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر اردبیل ایام دهه فجر انقلاب اسلامی معامله قرن نماز جمعه طرح معامله قرن دهه فجر کشاورزی ایلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام طرح تولیدی و خدماتی دست اقدام بخش کشاورزی استان ایلام سرمایه گذاری استان انجام شهرک گلخانه هزار هکتار انجام شده گلخانه ای کلنگ زنی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی