Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان در دیدار با سفیر اندونزی در ایران به وجود اشتراکات زیاد میان گیلان و اندونزی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست برای ما بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، ارسلان زارع، استاندار گیلان صبح امروز در دیدار با اکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران، با اشاره به اینکه اندونزی بزرگترین کشور مسلمان، عضو موثر سازمان همکاری‌های اسلامی، عضو گروه 20 و از بانیان جنبش عدم تعهد و از دوستان جمهوری اسلامی ایران است که در نهادهای بین المللی همواره همراه ماست، افزود: از گسترش روابط دوستانه ایران و اندونزی بسیار خرسندیم و از آن استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در دولت روحانی طی سال‌های اخیر این روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی افزایش پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در شرایط تحریم غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای دوست برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین بانک مرکزی ایران و اندونزی در همین راستا بوده که می‌تواند بر گسترش روابط پولی و بانکی نیز موثر باشد.

وی مسلمان بودن 90 درصد از جمعیت اندونزی را جزو مشترکات میان ایران و اندونزی عنوان و خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی، اشتراکات زیادی در زمینه‌های گردشگری، محیط‌زیست، انرژی‌های پاک، شیلات، پرورش ماهیان و آبزیان، مدیریت پسماند، فن آوری اطلاعات و تبادل تکنولوژی میان استان گیلان با اندونزی وجود دارد.

استاندار گیلان به روند اجرای پروژه مهم تکمیل راه آهن سراسری جنوب - شمال در دولت تدبیر و امید اشاره و کوتاه شدن فاصله زمانی، کاهش هزینه حمل و نقل، انتقال 10 میلیون تن بار و بیش از سه میلیون گردشگر را از فواید اتصال آن ذکر کرد.

دکتر زارع ادامه داد: با تکمیل این خط ریلی، دریای عمان و خلیج فارس به دریای خزر و کاسپین متصل می‌شود که می‌تواند ارتباط بین کشورهای اوراسیا، شرق آسیا و اروپا را تسهیل کند که در تلاشیم تا سال 2021 راه آهن به بندر کاسپین برسد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گسترش روابط مسئولان، مردم دو کشور با سفرهای متقابل می‌توانند سطح روابط را بیش از گذشته تقویت کنند، گفت: از حضور آقای علیمودین در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام جهان پهلوان نامجو و درخشش ورزشکاران این کشور در سبک وزن بسیار خرسند شدم و معتقدم ورزش نیز می‌تواند زمینه تقویت روابط را فراهم کند.

** سفیر اندونزی: در ایران کاملاً امن هستیم

سفیر اندونزی در ایران نیز با ابراز خرسندی از سفر به استان گیلان، به ارتباط صمیمانه دو کشور و نزدیک بودن دو دولت با یکدیگر اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح روابط مردم دو کشور می‌تواند منجر به گسترش زمینه‌های علمی و فرهنگی شود.

اکتاوینو علیمودین اظهار کرد: حضور تیم اندونزی در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام جهان پهلوان نامجو نشانگر این است که ما در ایران کاملاً امن هستیم و از لحاظ سیاسی و امنیتی نیز مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه رئیس انجمن دوستی بین ایران و اندونزی یک گیلانی است، افزود: ما از طریق بندانزلی می‌توانیم کالاهای اندونزی را به کشورهای همسود ( CIS ) ارسال کنیم و از این طریق برای انتقال گردشگران نیز بهره‌مند شویم.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 در اندونزی و مشاهده توانایی بازیکنان ایرانی به ویژه در زمینه دفاع شخصی گفت: برای استفاده از تکنیک بازیکنان ایرانی و انتقال تجربیات فنی و حرفه‌ای آنان آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در آینده نزدیک ارتباط گیلان با یکی از استان‌های اندونزی در زمینه فرهنگی و تجاری فراهم شود، افزود: باید تلاش کنیم با گسترش روابط میان هیأت‌های تجاری ایران و اندونزی به ویژه در زمینه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری باتوجه به اشتراکات آب و هوایی گیلان با اندونزی، با تحریم‌ها مقابله و آنها را شکست دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سفیر اندونزی در ایران ایران و اندونزی استاندار گیلان بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری

وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، وزارت اقتصاد امارات روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند.

اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در ابوظبی به ریاست عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.

وزارت اقتصاد امارات در این بیانیه اعلام کرد که هر دو کشور همچنین قصد دارند همکاری های اقتصادی را در بخش هایی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.

تجارت ایران و امارات به 30 میلیارد دلار می‌رسدفرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب

بن طوق در این دیدار گفت: تشکیل اولین نشست کمیته مشتک اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده آرمان‌های مشترک ما برای تحکیم روابط اقتصادی موجود و گسترش آنها به بخش‌های آینده است.

بر اساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای جهان از طریق موافقت نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) که هدف آن کاهش یا حذف موانع تجاری است، ادامه می‌دهد.

در اولین جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات، همچنین راه های جدیدی برای تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو کشور توافق کردند که گروه های ویژه فنی مشترک برای پیگیری اجرای توصیه‌های این کمیته برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین موافقت کردند که از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) حمایت کنند و محصولات آنها را به بازارهای جدید صادر کنند.

آقای بذرپاش روز چهارشنبه در ابوظبی با شیخ منصور بن زاید، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات نیز دیدار کرد.

به گفته خبرگزاری‌های دولتی اماراتف آنها در مورد همکاری دو کشور به ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود