Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در رویداد ملی زمینه سازی مشارکت غیر دولتی در پروژه‌های دولت الکترونیکی با طرح این سوال که آیا دولت می‌خواهد در حوزه فناوری با بخش خصوصی مشارکت کند؟ گفت: شاید نتوان با قطعیت به این سوال پاسخ داد اما می‌توان با کنار هم گذاشتن مسایلی به این نتایج دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور افزود: یک سال طول کشید که دستور العمل مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی در پروژه‌های دولت الکترونیک به تصویب برسد.

باقری اصل خاطر نشان کرد: تکنیکی که برای این دستور العمل در نظر گرفتیم احداث یک کمیسیون بود تا در ذیل آن صرفا چند نفر برای یک مساله تصمیم بگیرند و تعرفه گذاری را به سازمان تنظیم محول کردیم.

وی اظهار کرد:بالاخره این اتفاق مهم رقم خورد و اولین پروژه در این حوزه تحت عنوان پروژه «سیب» وزارت بهداشت طراحی و اجرا شد. البته در آن زمان تقسیم ریسک به نحو مطلوب انجام نشد و پروژه ناقص بود و ما آن زمان اصرار کردیم که زیرساخت‌ها را هم به بخش خصوصی بدهند؛ اما موافقت نکردند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود:‌ ما نیازمند مشارکت بخش خصوصی – دولتی هستیم. زمانی که از این مبحث صحبت می‌کنیم همه در لفظ می گویند کار ساده و قابل انجامی است اما در عمل نشان داده شده که این کار با سختی همراه است.

وی با بیان اینکه حوزه آی.تی در ایران از ابتدا یک پدیده دولتی نبود و با مشارکت بخش خصوصی و تاسیس شورای انفورماتیک شکل گرفت، افزود: اما پس از مدتی بخش دولتی همه چیز را بلعید شاید بدین دلیل که مشارکت این دو بخش با یکدیگر کمی سخت شده است.

باقری اصل با بیان اینکه دولت الکترونیک کار خود در ایران در سال ۹۳ و با ۱۰سال تاخیر شروع کرده است، ادامه داد: همکاری بخش خصوصی و دولتی را بهتر است به چشم یک پروژه نگاه کنیم. پروژه‌ای که حدود، خروجی و زمان مشخص دارد، میزان سود و ضرر و مدیریت ریسک آن معلوم است و نکته مهم‌تر این که اتفاقات ریسکی و در مقابل، منافعی که از این کار به دست می‌آید بین دولت و بخش خصوصی قابل تقسیم است. شاید تنها در این صورت باشد که بتوان در این بخش شاهد مشارکت بود.

وی افزود: تجربه‌های ما در این شکل از مشارکت ضعیف است و اینطور نبوده که در میدان رقابت، بخش خصوصی و دولتی با هم مشارکت کنند. دلیل برگزاری این رویداد ورود به حوزه رقابت است. البته پروژه هایی هم هست که به صورت پنهان و بدون مشکل انجام می شود که خیرش هم به مردم نمی رسد.

گفتنی است؛ «رویداد ملی زمینه سازی مشارکت غیر دولتی در پروژه‌های دولت الکترونیکی» در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

169 / 336 دولت الکترونیک ارتباطات حوزه فناوری سرمایه گذاری بخش خصوصی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت الکترونیک ارتباطات حوزه فناوری سرمایه گذاری بخش خصوصی دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات پروژه های دولت الکترونیک دولتی در پروژه های دولت مشارکت بخش خصوصی بخش خصوصی باقری اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی

جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: در حال حاضر روند بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای ساخت پروژه‌های های ویلایی سازی و کم طبقه با توجه به شعار سال در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است و همین امر باعث شده که سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر ایوانکی افزایش یابد.

وی افزود: بخش دیگری از پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق  واگذاری و عرضه زمین  اجرایی می شود که باید دولت و راه وشهرسازی استان تهران آن را اجرایی کند. 

او توضیح داد: واگذاری اراضی و پرداخت تسهیلات باعث می شود که فرصت خوبی به متقاضیان و مردم داده شود تا آنها خود بتوانند واحدهای مسکونی را به صورت تدریجی بسازند و این اقدام باعث ترویج ویلایی سازی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست