Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌تیم پزشکی خادمیاران علی بن موسی الرضا(ع) ‌در تداوم خدمت‌رسانی به روستاهای محروم و صعب العبور دزفول به روستای ابرآفتاب رفته تا با خدمات درمانی رایگان لبخند امید به زندگی را به مردم هدیه دهند. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازدزفول، وارد روستا که می‌شویم افراد زیادی در محوطه پراکنده هستند زنان و مردانی که با لباس‌های محلی یا درگوشه‌ای نشسته و یا به دیوار تکیه داده‌اند و دست‌شان روی گونه‌های‌شان منتظر حضور پزشکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به محض حضور و مستقر شدند تیم پزشکی، یکی به دندان‌پزشکی می‌رفت دیگر به متخصص داخلی و حتی دیدم افرادی که روانه دکتر مامایی می‌شدند؛ از یک مجتمع پزشکی صبحت نمی‌کنم! صبحتم از یک گروه جهادی، یک کار خیرخداپسندانه است از حضور پزشکان جهادی که بدون هیچ‌ چشمداشتی در روستا محروم و صعب العبور برآفتاب از توابع بخش شهیون دزفول جهت ارائه خدمات درمانی مستقر شده‌اند.

جهادگران اردبیلی در حال خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده استان لرستان هستندخدمت بدون منت پزشکان در دور‌افتاده‌ترین روستای ‌دزفول / ‌پزشکان بدون هیچ تشریفاتی مردم را مداوا کردندامدادرسانی گروه جهادی شهید قورچی‌زاده به سیل‌زدگان بشاگرد + تصاویر

تا آخرین لحظه درمان و سلامتی کامل کنار مردم هستیم

گوشه‌ای از خانه بهداشت محل استقرار گروه پزشکان بود. فشار خون را بررسی می‌کردند، معاینه می‌کردند و دندان می‌کشیدند و به صبحت با مراجعه کنندگان می‌پرداختند.

حلم و صبرشان عجیب بود برخوردشان با بیماری که هیچ هزینه‌ای به آنها نمی‌داد عجیب‌تر؛ از رفتارشان پیدا بود که با پای دل‌شان به اینجا آمده‌اند انگار که وظیفه‌ای روی دوش‌شان سنگینی می‌کرده، آمده‌اند تا انجام وظیفه و زکات علم‌شان را پرداخت کنند.

لبخند بر لب داشت با بیماران صبحت می‌کرد و به آنها انرژی می‌داد از او در مورد نیت کارش پرسیدم این که چرا اینجاست و وقت خود را صرف معاینه بیمارانی می‌کند که قرار نیست به او و دیگران هزینه بپردازند؟

 

دکتر بهاری‌پور که متخصص داخلی است در جوابم گفت: به همراه  تیم پزشکی خادمیاران آستان قدس رضوی به روستای محروم برآفتاب جهت خدمت‌رسانی آمده‌ایم.  به لطف خدا امروز توانستیم  90 بیمار که مشکلات متعدد داخلی داشتند را ویزیت رایگان و خدمات درمانی ارائه کنیم؛ همچنین دکتر صلواتی‌زاده در بحث دندان پزشکی 45 بیمار را  ویزیت و درمان کردند.

وی با اشاره به اینکه هر ماه به  یکی از روستاهای مناطق محروم جهت ارائه خدمات‌درمانی به همراه دیگر متخصصین خواهیم رفت، افزود: خدمت به مردم افتخار و سعادت است هر زمان که به مردم خدمت می‌کنیم خودمان را در محضر امام رضا (ع) می‌بینیم ان شاءالله که خدمات ما مورد توجه این امام رئوف قرار بگیرد.

دکتر بهاری‌پور با اشاره به مشکلات درمانی روستا برآفتاب دزفول، گفت: اکثر اهالی این روستا مشکلاتی از قبیل بیماری تنفسی، استخوانی، مفصلی، عفونی و گوارشی داشتند؛ هر کدام از این بیماران که نیاز به خدمات درمانی بیشتری داشت جهت درمان رایگان و انجام آزمایشات بیشتر به صورت رایگان به مطب مراجعه خواهند کرد.

 آن سمت اتاق صدای کسی را شنیدم که می‌گفت نفر بعد؛ بفرمایید داخل! همراه بیمار وارد اتاق شدم دکتر صلواتی‌زاده جراح دندان‌پزشک بود که به معاینه و درمان مشغول بود.

 

در حد توان وسایل و تجهیزات دندان‌پزشکی همراه‌شان بود به اصلاح مسلح آمده بودند تا کار جهادی انجام دهند؛ برایشان پیر، جوان و کودک فرقی نداشت نیت‌شان خیر بود و با سعه صدر به معاینه بیماران مشغول بودند.

در ادامه دکترصلواتی‌زاده جراح دندان‌پزشک در این باره می‌گوید: دوسالی است که عضو کانون خادم یاران امام رضا(ع) در دزفول هستم؛ حضور در مناطق محروم حس و حال خاص خودش را دارد؛ باید حضور داشت تا این حس و حال را درک کرد که چه لذتی دارد.

 

او با آرمشی که در کلامش بود، می‌گوید: هزینه‌های درمانی فوق العاده افزایش پیدا کرده است و خودم را با این عزیزان هم درد می‌دانم و سعی دارم هر کاری که از دستم بر آید را برای خوشحالی‌شان انجام دهم.

این پزشک جهادگر با بیان اینکه از این کار فوق العاده راضی‌ام، گفت: در حد توان و امکاناتی که جهت خدمات درمانی داشته ارائه شد، اکثر مشکلات درمانی که داشتند کشیدن دندان  و ترمیم دندان‌هایشان بود.

علی اعلمی‌زاده مسول کانون خادمیاران آستان قدس رضوی در دزفول، افزود: خدمت به محرومان، خدمت به مستضعفان نشر و توسعه فرهنگ رضوی از سیاست‌های دفتر کانون خادمیاری آستان قدس رضوی است.

وی با بیان اینکه از تمام خیران و مردم شریف دزفول خواستار هستم جهت خدمت‌رسانی به روستاهای محروم کمک کرده، گفت: شماره حساب 0305780918001  یا شماره کارت اینجانب علی اعلمی زاده « 6037997536203673 بانک ملی»  جهت واریز تمام نذورات و یا به دفترکانون خادمیاری در دزفول به نشانی خیابان کشاورز بین انقلاب  و سید صبور پلاک 258 جهت تمام نذورات نقدی و غیر نقدی  مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، نیت این افراد غیر از خدا و رضای خدا چیزی نیست و با نیت خالص به فعالیت جهادی مشغول بودند. هنگام خروج می‌دیدم کسانی را که با لبخند از آنجا خارج می‌شدند و لبخندی که ناشی از آرامش وجودشان بود، لبخندی که پزشکان جهادی باعث آن بودند، در دلم گفتم خدا به آنها خیر دنیا و آخرت را بدهد و لبخند این مردم شریف هم همیشگی باشد.

در ادامه گزارشی از جزئیات این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه خادمیارن امام رضا(ع) دکتر صلواتی‌زاده و دکتربهاری‌پور و خانم نصرالهی کارشناسی مامایی را مشاهده می‌کنید.

گزارش از فاطمه دقاق نژاد

تدوین: محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/ 337/ش

R41468/P/S6,57/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی خدمات درمانی دندان پزشکی دندان پزشک خدمت رسانی تیم پزشکی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه