Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:10:29 GMT

افزایش ۱۰ درصدی شاخص برخورداری آب شرب روستایی رشت

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۵۵۵۹

افزایش ۱۰ درصدی شاخص برخورداری آب شرب روستایی رشت

ایسنا/گیلان فرماندار رشت آب شرب کیفی و کمی را یکی از اساسی ترین نیازمندی های مردم این شهرستان دانست و عنوان کرد: به دنبال افتتاح پروژه آبرسانی دهه فجر، ۱۰ درصد به شاخص برخورداری آب شرب روستایی رشت اضافه شد.

میرشمس مومنی زاده امروز(چهاردهم بهمن ماه) در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های آبرسانی مجتمع بیج شهرستان رشت، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و شهدای اسلام و انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی رویداد بزرگ تاریخ معاصر ایران و جهان است و لذا باید از فرصت دهه فجر برای مرور و بازخوانی و واکاوی اهداف و آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای نظام و خدمات دولت تدبیر و امید برای مردم به ویژه در ایام الله دهه فجر، اضافه کرد: با وجود همه تنگناهای مالی و اعتباری دولت و فشارهای بین المللی و جنگ اقتصادی در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۲۵۲ پروژه به ارزش ۱۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت خواهیم بود.

فرماندار رشت آب شرب کیفی و کمی را یکی از اساسی ترین نیازمندی های مردم این شهرستان دانست و عنوان کرد: به دنبال افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۱ شهرستان رشت ۱۰ درصد شاخص برخورداری آب شرب روستایی رشت را ارتقا خواهد یافت. امیدواریم با شتاب آب و فاضلاب روستایی گیلان بتوانیم به شاخص مطلوب در برنامه ششم برسیم.

شاخص برخورداری گیلان به ۷۷.۳ درصد رسید

محبلی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان نیز، آب را محور حفاظت از محیط زیست دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید شاخص آب سالم و بهداشتی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه شتاب آبرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید بر کسی پوشیده نیست، افزود: در گذشته اعتبارات آبرسانی از محل استانی تامین می شد، اما از سال ۹۴ تاکنون از ردیف ملی برای پروژه های آبرسانی اعتبار تخصیص می یابد.

مدیرعامل آبفار گیلان با اشاره به عنایت رهبر انقلاب و همراهی مجلس و اهتمام دولت مبنی بر تزریق اعتبارات آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: شاخص گیلان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۵.۳ درصد معادل ۹۳ میلیارد تومان بود که تا سال ۹۹ این رقم به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

رنج ور با بیان اینکه روستاهای شهرستان رشت با مشکل تامین منابع آب مواجه هستند، اضافه کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از محل منابع تصفیه خانه سنگر برای ۱۸۰ روستای شهرستان رشت تامین آب صورت گرفت. پروژه امروز نیز دارای ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری جهت تاسیسات ذخیره و توزیع است و به زودی شست وشوی خطوط و انعشابات انجام می شود.

وی آب تصفیه خانه سنگر را یکی از کیفی ترین آب های شرب در ایران دانست و بیان کرد: در دهه فجر سال جاری ۲۹ پروژه آبرسانی برای ۴۳ روستا با جمعیت ۴۰ هزار نفر به ارزش ۴۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که ۵۷ درصد در اعتبارات و ۴۷ درصد در جمعیت رشد داشته است.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه از هفته دولت تا دهه فجر امسال ۱.۰۵ درصد به شاخص برخورداری روستایی گیلان از آب شرب افزوده شده است، گفت: شاخص برخورداری گیلان از آب شرب روستایی از ۷۶.۲ درصد به ۷۷.۳ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی از رسیدن شاخص برخورداری گیلان به ۸۴ درصد تا پایان برنامه ششم خبر داد و خاطرنشان کرد: کار آبرسانی طولی است و با توجه به بافت روستایی گیلان هزینه های کار چندین برابر و نیازمند اعتبارات ویزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبرساني آبفار روستا شاخص برخورداری گیلان میلیارد تومان روستایی گیلان پروژه آبرسانی شهرستان رشت ۱۰ درصد ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در فروردین ماه سال جاری متوسط تردد بین استانی ۲ میلیون و ۹۴۹ و ۷۰۳ وسیله نقلیه ثبت شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرتضی شیروانی پنجم اردیبهشت اظهار کرد: از یکم تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد ۲ میلیون و  ۹۴۹ هزار و ۷۰۳ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته، همچنین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: پیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ معادل ۶۹۸ هزار و ۲۴۷ وسایل نقلیه مشاهده شده که در بازه یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در یک‌ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم‌آباد(چم انجیر) و  محور خرم‌آباد_سه راهی چالانچولان (بروجرد)هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا