Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» به یاد و نام شهید مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جلسه هماهنگیِ نخستین جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی «نورالهدی» که به همت اداره امور قرآنی و با همکاری نهادهای قرآنی و فرهنگی استان برگزار می‌شود، امروز 14 بهمن‌ماه در اداره امور قرآنی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه «جشنواره تواشیح و مدیحه‌سرایی نورالهدی» به یاد و نام شهید مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراحل ثبت‌نام این جشنواره از ماه جاری آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی، مراحل شهرستانی و استانی جشنواره به ترتیب در تیرماه و شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طی مشورت و هم‌اندیشی با قرآنیان و فعالان فرهنگی و مذهبی استان به این نتیجه رسیدیم که برگزاری یک جشنواره تواشیح استانی برای بخشیدن شور و شوق قرآنی به جامعه و با توجه به پتانسیل‌های موجود اعم از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، دانش‌آموزان و ... در استان لازم و ضروری است.

رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: در این فراز از عمر انقلاب اسلامی سال‌های خوبی را به لطف خداوند در پیش رو داریم، لذا تواشیح باید بیشتر از گذشته دیده شود و این جشنواره علاوه بر جنبه تشویقی، می‌تواند در استعدادیابی نیز بسیار مؤثر باشد، ضمن اینکه گروه‌های برگزیده به دستگاه‌ها و نهادها معرفی خواهند شد تا در مناسبت‌های گوناگون به اجرای برنامه بپردازند.

تقی‌پور در تبیین اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت(ع)، گسترش فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و مذهبی، قدردانی از فعالان این حوزه و کشف و شناسایی استعدادهای برتر تواشیح از اهداف مهم این جشنواره هستند.

رئیس اداره امور قرآنی استان در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی و در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برای برادران و خواهران برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است.

تقی‌پور تأکید کرد: اعتبارات این جشنواره از محل کمک خیران تأمین می‌شود و جوایز نقدی خوبی برای گروه‌های برگزیده اول تا سوم در دو رده سنی و در بخش خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی فعالیتی در زمینه تواشیح و مدیحه‌سرایی ندارند، ادامه داد: تمهیدی اندیشیده شده است که تا پیش از عید نوروز، مؤسسات و مراکزی که تمایل به تشکیل گروه‌های تواشیح برای حضور در این جشنواره دارند، در یک دوره توجیهی یک روزه در مرکز استان شرکت کنند و آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارند، ضمن اینکه یک لوح فشرده از نمونه‌های تواشیح برتر کشوری در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

تقی‌پور با اشاره به وجود اساتید قرآنی خوب و تراز اول در استان، بیان کرد: در مبحث اساتید دوره مذکور و داوران جشنواره، به نیروهای بومی داخل استان اکتفا شده است چرا که خوشبختانه در این زمینه اساتید شاخص در استان وجود دارند، ضمن اینکه در مرحله شهرستانی، یک گروه داوری واحد به شهرستان‌های ده‌گانه اعزام خواهند شد.

رئیس اداره امور قرآنی استان در پایان گفت: دبیرخانه این جشنواره تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است، انتظار داریم که مسئولان و متولیان قرآنی و فرهنگی استان با اطلاع‌رسانی، تبلیغات و سایر حمایت‌ها ما را در برگزاری هر چه بهتر این رویداد یاری کنند.

در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص آیین‌نامه اجرایی این جشنواره مطرح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری تبلیغات اسلامی تواشیح مدیحه سرایی جشنواره تواشیح رئیس اداره امور قرآنی استان چهارمحال وبختیاری برگزار می شود استان برگزار تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسلمی نائینی, ­رئیس جهاددانشگاهی در حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این آزمون با حضور ۴۰۷ هزار داوطلب در ۳۱ استان کشور برگزار شد. به مسلمی، بیش از ۱۹ هزار نفر در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاوره در این آزمون پذیرفته می‌شوند. رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نتیجه آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» در اواسط خرداد اعلام خواهد شد. مسلمی گفت: این آزمون در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر برگزار شد. به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، بیش از ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی مسئول برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بودند. مسلمی گفت: تاکنون هیچ مشکلی از برگزاری آزمون گزارش نشده و به سلامت برگزار شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر