Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:27:18 GMT

امر به معروف باعث توسعه معرفت در جامعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۵۹۱۵

امر به معروف باعث توسعه معرفت در جامعه می‌شود

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: حذف این فریضه الهی از جامعه بشری زمینه را برای سقوط و باز ماندن از رشد کمال و پیشرفت فراهم می‌کند.

وی بیان کرد:  فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری است که در ذات انسان وجود دارد و نظام تشریع و هدایت بشری نیز براین اساس طراحی و علت نزول کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن نیز اجرای این فریضه الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر گفت: امروز همین مقاومتی که در مقابل استکبار جهانی انجام می‌شود، نشات گرفته از فریضه نهی از منکر است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: با همه تاکیدهایی که به اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر می‌شود اما به دلیل عوامل مختلف این فریضه در معنا و مفهوم واقعی خود قرار ندارد و برای جامعه هنوز روشن نیست.

وی تاکید کرد: برای اجرای صحیح این فریضه الهی باید کار معرفتی انجام داد زیرا مردم نیاز دارند از منظر انسان شناسی، آثار و برکات این امر را برای مردم تشریح کرد.

صفایی بوشهری یادآور شد: نخستین مساله‌ای که خداوند بعد از خلقت مطرح می‌کند امر به معروف و نهی از منکر است براین اساس این یک فریضه الهی است نه به ظن برخی‌ها یک نوع دخالت است.

وی بیان کرد: در عرصه مدیریت جامعه اگر امر به معروف نباشد ناکران معروف و اشرار قدرت پیدا می‌کنند.

صفایی بوشهری با تاکید براینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیاگر و زمینه‌ساز در جامعه است گفت: باید جامعه دیپلماسی عمومی امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشد و باید در این مسیر ذهنیت‌ها را درست کرد و مسئولان پای کار باشند. 

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستاد از سال ۷۲ در کشور تاسیس و به تعبیر رهبر معظم انقلاب "ستاد احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر است" و این فریضه همانند نماز واجب است.  

 حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی افزود: ۲۵ سال از عمر ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گذرد و آن چیزی که برای این ستاد مهم است نگاه و تعریف مردم از این فریضه الهی است.

وی اضافه کرد: امروز مردم از ستاد امر به معروف و نهی از منکر توقع اجرا و جلوگیری از بروز منکرات را دارند این درحالی است که این ستاد وظیفه اجرا ندارد و این مردم و مسئولان هستند که باید در این بخش فعالیت کنند.

میرزایی گفت: در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال ۷۹ بیان شد "اگر امر به معروف درست تبیین نشود مردم می‌گویند این کار فضولی کردن است اما اگر درست تبیین شد این فریضه نوترین، شیرین‌ترین، کاراترین و کارسازترین نوع تعامل اجتماعی می‌شود."

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد و محدود به بیرون آمدن چند تار موی زنان نمی‌شود.

میرزایی گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب بالاترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی و هرچیزی که به این نظام خدشه وارد کند و گلوگاه‌های فساد اقتصادی بالاترین منکرها است و این فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب و قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر که در هیچ جای آن وظیفه اجرایی به ستاد نمی‌دهد نصب‌العین ستاد است.

وی با تاکید براینکه از این فرمایشات رهبر معظم انقلاب انحراف داشتیم اضافه کرد: در دوره جدید رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلاح واژگان در ذهن مردم و با بازتعریف دوباره آنها باید دوباره این فریضه الهی را به آن جایگاه الهی خود برگرداند.

میرزایی ادامه داد: ایجاد معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری در ستاد نیز امروز با هدف پیدا کردن راهی برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان از جانب مردم ایجاد شده‌است.

وی تاکید کرد: امروز یکی از بحث‌های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری و نشان دادن الگوهای موفق در کشور است.

میرزایی اضافه کرد: همچنین برای رصد فضای مجازی معاونت رسانه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده‌است.

وی یادآور شد: مردم خیلی از امر به معروف‌ها و نهی از منکر را از فضای مجازی انجام می‌دهند که به دلیل آموزش ندیدن ممکن است با نشر اکاذیب، تهمت و افترا ‌ همراه باشد در این شرایط وظیفه داریم با ارائه آموزش‌هایی این فضا را سرو سمان بدهیم.

برچسب‌ها بوشهر امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه بوشهر بوشهر امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه بوشهر ستاد امر به معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر رهبر معظم انقلاب فریضه الهی فریضه الهی صفایی بوشهری مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه