Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم معتمدی روز دوشنبه درنشستی با خبرنگاران، افزود: این طرح‌ها شامل پنج طرح در حوزه شهرسازی و معماری، ۲۵ پروژه فنی و عمرانی و ۸۰ طرح خدمات شهری می‌باشد.

وی اضافه کرد: قالب پروژه‌های دهه فجر امسال مجاور محور و محله محور است و مورداستفاده زائران نیز قرار خواهد گرفت و تلاش داریم با بهره‌برداری از آنها، فضای به‌روز با توسعه همه‌جانبه در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و سطح شهر ایجاد نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که شهرداری درچند سال گذشته با روند رو به رشدی مواجه بود، گفت: درسال ۹۴ شهرداری قم از نظر مالی و ساختاری با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، به‌طوری‌که چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار بود، ولی این مبلغ امروز به کمتر از ۵۰۰ میلیارد ریال کاهش‌ یافته است.

معتمدی با بیان این‌که طلب همه پیمانکاران تا پایان سال ۹۷ ظرف یک ماه آینده تسویه خواهد شد، افزود: با مدیریت جهادی و اتکا به همه عوامل درونی و بیرونی شهرداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی مردم مدلی از مدیریت شهری ارائه کردیم تا بخش عمده‌ای از شاخص‌های مدیریتی طراز انقلاب اسلامی را به منصه ظهور برساند.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی برنامه‌ای کاملا علمی و راهبردی برای اداره کلان‌شهرها از سوی شهرداری قم به‌عنوان مدلی برای کشور ارائه می‌شود که عدالت و توسعه همه‌جانبه در این برنامه دیده‌ شده‌است.

وی گفت:‌ مجموعه ۴۸ هکتاری واقع در شهرک پردیسان منبع پایدار برای انجام طرح‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س) از جمله ساماندهی قبرستان نو، بازارچه شیخان، تملک مغازه‌های اطراف حرم، دروازه ری،‌ پارکینگ شرقی، میدان روح‌الله و فاز چهار و پنج عماریاسر است تا در مدت باقی‌مانده شورای پنجم گام‌های خوبی دراین حوزه برداریم.

قائم‌مقام شهردار قم در ادامه گفت: هیچ ارگان دولتی و حوزوی درسطح شهر بدون پروانه و تعیین تکلیف عوارض ساخت‌وساز نمی‌کند و از همه دستگاه‌ها نیز درخواست داریم در ازای خدماتی که از شهرداری به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل دریافت می‌کنند،‌ هزینه را پرداخت نمایند.

وی همچنین در زمینه راه‌اندازی قطار شهری، گفت: قطار شهری از ماموریت‌های اصلی شهرداری قم بوده و هست و با توجه به این‌که بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است و تلاش داریم این طرح در فاز یک به بهره‌برداری برسد.

طرح متروی قم قرار است غربی‌ترین نقطه شهر را به شرقی‌ترین نقطه متصل کند، خط A مترو قم ۱۴.۸ کیلومتر است و دارای ۱۴ ایستگاه شامل ایستگاه‌های جمکران، میدان بقیه‌الله، میدان ولیعصر(عج)، زاویه، میدان پلیس، شهید روحانی، چهل اختران، خیابان عماریاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان مطهری، میدان کشاورز و قلعه کامکار می‌باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز چندی پیش در میزگرد ایرنا در این زمینه گفته بود: درقانون، اعتبارات دولتی به‌صورت مشترک برای مترو و منوریل قم دیده‌ شده است؛ امسال ۶۰ میلیارد تومان برای قطار شهر قم پیش‌بینی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو قم فروخته شد که با تزریق این اعتبارات طرح مترو سرعت خوبی گرفته‌است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی شاخص شهرداری قم قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیارد ریال بهره برداری شهرداری قم اطراف حرم قطار شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد