Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ یوسف حجت در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد شما افزایش عوارض ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا باعث کاهش ترافیک می‌شود یا خیر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قطعا معتقدیم که باعث کاهش ترافیک می شود. قبول دارم که وضعیت حمل و نقل عمومی خیلی مطلوب نیست اما حمل و نقل عمومی ما صفر هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: همه جای دنیا در ساعات پیک مشکل وجود دارد. حمل و نقل عمومی ما فاجعه بار نیست و جوابگو است ولی در ساعات پیک مشکل دارد. امسال 94درصد از مردم بیست روزشان را استفاده نکرده‌اند این یعنی با این که می‌توانستند استفاده کنند ولی ترجیح دادند نیایند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعداد کسانی که وارد محدوده دوم می‌شوند در بیشترین حالت نزدیک به 420هزار خودرو است که از این تعداد حدود 350هزار خودرو آنهایی هستند که با سهمیه بیست روز می‌آیند و حدود 80هزار خودرو آنهایی هستند که با خرید روزانه وارد می‌شوند. این موارد نشان دهنده آن است که در محدوده دوم جمعا 420هزار خودرو داریم در حالی که در زمان زوج و فرد این تصور بود که پنجاه درصد خودروها می‌توانند بیایند. 

حجت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم وصول درآمدهای حاصل از عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی اظهار کرد: کل عوارض ورود به طرح وصول نشده اما بالای 50 درصد در حال وصول است. 50 درصد بعدی که وصول نشده نیز سوخت نشده است. امسال 100میلیارد تومان عوارض سال قبل را وصول کردیم و سال آینده هم عوارض امسال را وصول می‌کنیم، در نتیجه عوارض وصول می‌شود؛ فقط با تاخیر.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال‌های قبل که این سیستم‌ نبود، کسانی که به صورت غیر مجاز وارد طرح می شدند عوارض نمی دادند، تخلفشان در جایی ثبت نشده و سوخت می شد. اما در شرایط امروز کسی که وارد طرح می شود همان موقع یا یک یا چند سال بعد نهایتا عوارض را می‌پرداز چون به حسابش نوشته می‌شود. 

حجت در پاسخ به این پرسش که با وصول نشدن هرساله درآمد، نمی‌شود در بودجه پیش‌بینی دقیقی از این حوزه داشت، گفت: این کار قابل پیش بینی است و از امسال شروع شده است. مثلا امسال100میلیارد از سال گذشته گرفتیم که سال قبل آن را نداشتیم و این 100 میلیارد به بودجه امسال اضافه شده؛ یعنی مقداری که امسال نتوانستیم بگیریم را از سال گذشته گرفتیم. 

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اختلاف پلیس و شهرداری نیز گفت: اگر پلیس جلوی کسانی که به صورت غیر مجاز وارد طرح می‌شوند را بگیرد می‌تواند خیلی موثر باشد. یک ایراد وجود دارد که ایراد پلیس نیست و ایراد طرح بوده این است که ما به پلیس اعلام نمی‌کردیم که چه کسی متخلف است.  در لایحه‌ای که دادیم اما این موضوع راپیش بینی کردیم و خودمان خودروهای غیرمجاز را به پلیس معرفی می‌کنیم.

حجت در پایان تاکید کرد: بنابراین روشی که تا سی روز بعد می‌توانست بپردازد را  تغییر خواهیم داد و شهروندان ملزم می‌شوند قبل از ورود به محدوده به اندازه کافی پول داشته باشند. کسی که پول ندارد، رزرو نکرده و می‌خواهد وارد شود، غیرمجاز است و پلیس می‌تواند با آن برخورد کند. در این صورت می‌توانیم درصد تحقق عوارض را خیلی بالا ببریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی شهرداری تهران محدوده ترافیک محدوده کنترل آلودگی هوا یوسف حجت حمل و نقل عمومی ورود به محدوده عوارض ورود وارد طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی

سرهنگ صادقی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: در پی مفقود شدن جوانی ۲۷ ساله بیرجندی در فروردین امسال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات میدانی آغاز و در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد خودروی پژو ۴۰۵ فرد مفقود شده به رانندگی شخص دیگری در یکی از میادین شهر بیرجند تصادف کرده و از آنجا که امکان ارتکاب جنایت قتل از سوی این فرد متصوربوده است، کارآگاهان موضوع را در این رابطه پیگیری کردند.

سرهنگ صادقی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از فناوری‌های نوین کشف جرم و تجهیزات هوشمند و با بررسی شواهد و قرائن که از قتل جوان ۲۷ ساله گواهی می‌داد، توانستند هویت قاتلان که دو جوان حدود ۳۰ ساله بودند را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضائی در عملیاتی منسجم و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید

 بیش از ۸۸ کیلوگرم تریاک کشف شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قاتلان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به ارتکاب قتل جوان ۲۷ ساله اعتراف کرده و انگیزه خود را از این قتل اختلافات مالی وخانوادگی اعلام کردند تصریح کرد: متهمان پس از قتل جوان در خانه‌ای در شهر بیرجند و انتقال جسد با خودروی مقتول و دفن آن در یکی از روستا‌های شهرستان درمیان، اقدام به فرار با خودروی مقتول می‌کنند.

او به هوشمندی و کارآمدی کارآگاهان پلیس آگاهی استان در کشف پرونده قتل اشاره کرد و گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن