Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن از آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه-اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: امروز همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ریل گذاری این خط ریلی به طول ۱۷۵ کیلومتر به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت­ و توسعه زیربناهای حمل­ و نقل کشور، عباس خطیبی ضمن اعلام این خبر افزود: بعد از اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی کشور، اتصال استان­ های اردبیل، کردستان و چهارمحال بختیاری در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به پیشرفت بالای راه­ آهن میانه-اردبیل این طور انتظار می­ رود که در صورت تامین منابع، اردبیل به عنوان بیست و سومین مرکز استان کشور به راه ­آهن متصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ساخت­ و توسعه­ راه­­ آهن با اشاره به تحریم­ های ظالمانه­ ای که علیه کشور اعمال می­‌شود از ساخت راه ­آهن میانه-اردبیل با تکیه بر توان ۱۰۰ درصدی داخل کشور خبر داد و گفت: ریل­ گذاری این خط ریلی نیز با استفاده از ریل ملی انجام خواهد شد.

خطیبی با اشاره به آغاز رسمی عملیات ریل ­گذاری این خط ریلی با حضور وزیر راه ­و­شهرسازی اظهار داشت: عملیات اجرایی بالاست­ ریزی قشر اول به طول ۶ کیلومتر از سمت ایستگاه اردبیل انجام شده و در مجموع ۲۱۸ کیلومتر ریل­ گذاری در این پروژه انجام خواهد شد.

 وی ادامه داد: عملیات زیرسازی راه ­آهن میانه-اردبیل در ۱۱ قطعه اجرایی و با مجموع حدود ۳۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکی با پیشرفت حدود ۸۴ درصد در حال تکمیل است.

معاون ساخت­ و توسعه راه ­آهن ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالری را از جمله احجام راه‌­آهن میانه-اردبیل اعلام کرد و در رابطه با پیشرفت فیزیکی این احجام گفت: پل ها با ۶۳ درصد و تونل ­ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام هستند.

وی هزینه صرف شده در پروژه را تا­کنون ۱۰ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال معادل بروز ۲۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

معاون ساخت­ و­توسعه راه­ آهن با اشاره به پل ­های بزرگ واقع در خط ریلی میانه-اردبیل گفت: پل آرپاچای به طول ۲۶۴ متر شامل دو دهانه ۳۵ متری و ۳ دهانه ۶۵ متری است که بلندترین ارتفاع پایه پل ­های راه ­­آهن کشور را به طول ۸۰ متر به خود اختصاص داده و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

خطیبی ادامه داد: پل سارای به طول ۵۶۶ متر پل دیگری است که در این محور کوهستانی واقع شده و شامل دو دهانه ۳۵ متری، ۳ دهانه ۳۴ متی، ۲ دهانه ۹۵ متری و دهانه­ های ۷۰، ۶۴ و ۶۰ متری با بلندترین ارتفاع پایه حدود ۵۵ متر با حدود پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است.

وی یادآور شد: راه ­آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پیش­بینی ۶/. میلیون نفر مسافر و ۲/۵ میلیون تن بار در سال اول و ۱/۵ میلیون نفر مسافر و ۴میلیون تن بار در سال بیستم بهره­ برداری در دست احداث قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پروژه راه آهن میانه اردبیل آهن میانه اردبیل گذاری این خط ریلی پیشرفت فیزیکی توسعه راه معاون ساخت ریل گذاری ۵ میلیون راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بهره‌مندی ۲۵۰۰ نفر از پروژه مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه از پیشرفت ۶۰ درصدی این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بهزاد برارزاده، عصر امروز_دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در بازدید از مجتمع آب‌رسانی هزارجریب نکا اظهار کرد: این مجتمع به طول ۸۶۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری است که در سه باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب در حال احداث است.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و مطرح کرد: تاکنون یک حلقه چاه با آب‌دهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، ۵۰۰۰ متر لوله‌گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله‌گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شد.

برادرزاده با بیان اینکه مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون ۱۵۲ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: در مجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این مجتمع آب‌رسانی دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هزارجریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

کد خبر 751204

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح