Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@22:34:27 GMT

عملکرد درخشان دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۷۷۷۹

عملکرد درخشان دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش عملکرد درخشانی دارند و ایران رتبه ۱۴ جهان و اول منطقه را در پژوهش دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین وطن‌پور در مراسم رونمایی سه محصول فناورانه محققان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که بعد‌از‌ظهر امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: فناوری و فناوران باید مورد توجه قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش عملکرد درخشانی دارند. ایران رتبه ۱۴ جهان و اول منطقه را در پژوهش دارد. ۴۷ نفر از دانشمندان کشور در لیست دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار دارند.

مدیر دفتر نوسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: این پیشرفت‌ها نشان از با کیفیت بودن پژوهش‌های ایران را می‌دهد. این رتبه‌ها نشان می‌دهد که جهان از علم و پژوهش ایران استفاده می‌کند. کشور در ثبت اختراع ملی و بین‌المللی نیز آمار خوبی داریم اما متاسفانه کشورهای دیگر بیشتر از خودمان از این اختراعات استفاده می‌کنند. باید تلاش شود توسعه و طراحی فناوری با هدف رفع نیار جامعه به جلو پیش برود.

وی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فرصت ویژه‌ای در تولید فناوری در حوزه توانبخشی دارد و نتایج درخشانی نیز در این حوزه داشته است. اعضای هیئت علمی و دانشمندان این دانشگاه طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی ارائه کرده‌‌اند و امیدواریم در آینده از آنها رونمایی شود و به مرحله تولید برسد.

وطن‌پور گفت: ۱۴ بهمن رور فناوری است و در این روز دور هم جمع می‌شویم تا به فناوران کشور نشان دهیم که فعالیت آنها برای جامعه بسیار ارزشمند و مفید است و جامعه برای حل مشکلاتش به آنها نیاز دارد.

انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهش فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه های کشور در حوزه پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور