Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از ارتقای ۱۵ رتبه‌ای فناوری در این دانشگاه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی یک و نیم سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرسالار جعفرپیشه در جشن فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که امروز با حضور فناوران و برخی مسوولان وزارت بهداشت برگزار شد، درباره افزایش رتبه فناوری در این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا آخر شهریور ۹۸ رتبه فناوری دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۵ رتبه افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: همچنین از دیگر اتفاقات مهم این بود که توانبخشی نیز ذیل اولویت‌ها در فراخوان موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی (نیماد) قرار گرفت و قرار است تا گرنت‌های بزرگ نیز به این حوزه اختصاص داده شود.

جعفرپیشه سپس به برخی همکاری‌های این دانشگاه با دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و توضیح داد: استارتاپ تریگر را با مشارکت دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین تفاهم‌نامه اجرای ما با این دانشگاه شامل فراخوان مشترک در سال ۹۷ بود که دو محصول فناورانه که امروز رونمایی شد، حاصل این فراخوان بود و نیز فراخوان دیگری در بهمن ماه خواهیم داشت  و یک گرنت فناوری در این فراخوان رونمایی خواهد شد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه این دانشگاه با صندوق تجهیزات پزشکی به عنوان کارگزار مالی، افزود: دو همایش توسعه فناوری توانبخشی و دو همایش توسعه فناوری صندلی چرخدار را برگزار کردیم.

جعفرپیشه با اشاره به تکمیل مقاوم‌سازی ساختمان جدید مرکز رشد این دانشگاه و همچنین تصویب اساسنامه مرکز رشد در هیات امنا، خاطر نشان کرد: هیات امنای دانشگاه تصویب کرد که از حالا به بعد کلیه حقوق مربوط به پایان‌نامه‌های فناورانه به دانشجو، استاد، گروه و دانشگاه تعلق می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند آزادانه پایانامه‌های فناورانه انجام دهند و از منافع مالی آن بهره‌مند شوند و این طور نیست که منافع مالی آن فقط به دانشگاه تعلق بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین با حمایت رئیس دانشگاه مقرر شد حضور اعضای هیات علمی تمام‌وقت جغرافیایی در شرکت‌های دانش‌بنیان مجاز اعلام شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به همکاری این دانشگاه با کانون پتنت و برگزاری چند کارگاه در این راستا گفت: چهار شرکت دانش‌بنیان، ۱۰ شرکت فناور و چهار هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه در طبقه دوم ساختمان فارابی مستقر هستند.

وی اظهار کرد: سه طرح کلان در حوزه سیاست‌گذاری توانبخشی در وزارت بهداشت انجام دادیم و دانشگاه نیز به عنوان قطب فناوری توانبخشی شناخته شد. همچنین ۹ طرح فناورانه را طی یک سال گذشته به تصویب رسانده و اجرا کردیم و نیز طرحی مربوط به سیستم توانبخشی از راه دور با مشارکت دانشگاه شریف در حال انجام است.

وی در پایان گفت: همچنین مقرر شد تا به عنوان اتاق فکر سازمان ملی استاندارد فعالیت داشته باشیم و اعتقاد داریم اولین و مهم‌ترین اصل تیم است.

فناوری فراتر از دانش است

محمدرضا خدایی اردکانی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، فناوری را فراتر از دانش دانست و گفت: در فناوری، دانش با شخصیت، خلاقیت، هوش اجتماعی و غیره گره می‌خورد و برآیند آن است که دانش تبدیل به محصول می‌شود. دانشمند نیز کسی است که تمام اینها را مانند یک عدسی در کانون خود جمع می‌کند.

دکتر فرهاد طباطبایی از پیشکسوتان فناوری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این مراسم با اشاره به این که مرکز رشد دانشگاه‌ از سال ۱۳۹۱ در قسمت انبار بیمارستان اخوان راه‌اندازی شده است، گفت: فناوری همان قسمت مفید بودن علم است و در مرکز رشدی که آن جا راه اندازی شد، کارهای ارزشمندی از جمله در حوزه توسعه و توانبخشی رباتیک انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز یک ربات برای کودکان فلج مغزی و نیز اولین پروتز ۱۰۰ درصد هوشمند برای اندام تحتانی ساخته شد.

حجت‌الاسلام والملسمین علی افشاری، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این مراسم با اشاره به این‌که در آیات و احادیث نیز به کارآفرینی و تولید ثروت اشاره شده است، گفت: از مستحب‌ترین عبادات کسب روزی حلال و ثروت آفرینی و عبادات با فضیلت عبادتی است که با تولید ثروت و رساندن چنین خدماتی به جامعه همراه باشد.

وی ادامه داد: در روز قیامت فقط کسانی که جنگیدند به مقام شهید نائل نمی‌شوند؛ بلکه کارآفرینان و تولیدکنندگان ثروت نیز شهید به حساب می‌آیند و اگر خدمت آنها در عرصه اجتماع باشد، فضیلت عبادات آنها بیشتر خواهد بود.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم زیستی و توانبخشی با اشاره به اهمیت کارآفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ما در دانشگاه‌های نسل دوم و سوم قدم‌هایی برداشتیم و حالا باید به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کنیم؛ این در حالی است که مبدا تحول در جامعه دانشگاه است و دانشگاه علوم بهزیستی هم ماموریت بزرگی در عرصه توانبخشی در سطح کشور برعهده دارد. در راستای پوشاندن جامه عمل به این مهم مجموعه‌های فرهنگی هم باید دخیل باشند.

به گزارش ایسنا، در جشن فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از سه محصول مفصل استانس کنترل سنسورلاک متعلق به منیره احمدی بنین، محصول تاگ تسهیل‌گر ارتباطی گویا متعلق به پدرام علی نیا و نرم افزار همیاد (نرم‌افزار برای پیشگیری از بروز آلزایمر در سالمندان) متعلق به نصیبه زنجری رونمایی و از فناوران و محققان این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم بهزیستی فناوري فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی فناوری توانبخشی فناوری دانش مرکز رشد ۱۵ رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم