Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@03:56:32 GMT

عمران‌خان حاضربه عبورازآسمان هندنشد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۹۵۶۲

نخست وزیر پاکستان برای سفربه مالزی حاضر نشد از آسمان هند بگذرد. ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمران خان نخست وزیر پاکستان برای سفر به مالزی به جای گذر از آسمان هند از طریق چین به کوآلالامپور رفت که این امر تاخیر سه ساعته‌ای در سفر وی را موجب شد.

در سال ۲۰۱۹ در حداقل دو مورد دولت هند درخواست مجوز برای عبور هواپیمای حامل نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند از آسمان پاکستان را داشت که با مخالفت اسلام آباد روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پاکستان پس از آنکه دهلی نو بند 370 قانون اساسی خود در مورد جامو و کشمیر را ملغی کرده و براساس آن وضعیت ویژه در مورد این دو منطقه را برداشت حریم هوایی خود را به روی دهلی نو بست. پس از آن نیز حملات دیپلماتیکی را علیه دهلی داشت و تمامی مناسبات ارتباطی و دیپلماتیک خود را قطع کرد. به هر حال هیچ محدودیتی برای عبور پروازهای پاکستانی از آسمان هند وجود نداشته است.

سفر دو روزه عمران خان به مالزی در حالی صورت گرفته است که او در نشست سران کشورهای اسلامی به میزبانی ماهاتیر، محمد نخست وزیر مالزی در ماه دسامبر شرکت نکرد. گفته می‌شود عدم حضور وی به دلیل اعمال فشارها از جانب عربستان بوده است.

روابط بین هند و مالزی در حال حاضر چندان خوب نیست،  در سپتامبر ۲۰۱۹ ماهاتیر محمد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل جامو و کشمیر را سرزمینی "اشغال شده" و "مورد حمله قرار گرفته" خواند. منبع: ایسنا برچسب ها: عمران خان ، عبور ، آسمان ، هند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عمران خان عبور آسمان هند آسمان هند عمران خان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن