Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» عصر دوشنبه در «نشست تخصصی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»در سخنانی افزود: این بیانیه به لحاظ سیستمی یک بیانیه نو مبتنی بر نظریه انقلاب اسلامی با مولفه های خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی در این نشست که با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران در محل سالن جلسات دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همراه بود، اظهارکرد: رکن دیگر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیانگر آن است که این نظریه نظام انقلابی یک نظام انتزاعی محض نیست که تنها در کتب اجتماعی قرار گیرد، اگرچه حتماً باید وارد کتب درسی شود، بلکه نشان می دهد این نظریه عینیت خارجی پیدا کرده است و این بیانیه یک توصیف واقع بینانه از مجموعه انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه ادامه داد:این منظومه، حتی در کتاب منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی که توسط جمعی از نویسندگان تالیف شده نیز وجود ندارد.

وی همچنین رکن دیگر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را توجه به جوانان و وجود ظرفیت های مادی و معنوی در کشور عنوان کرد و گفت:طبق این بیانیه باید جوانان مومن، متعهد و انقلابی در کشور به کار گرفته شوند چراکه هرگاه در این چهل سال، کار به‌دست جوان متعهد سپرده شده است، نتایج مثبتی به دنبال داشته است.

خسرو پناه راهکار سوم بیانیه را مبتنی بر هفت محور پیشرفت و تمدن دانست و اصطلاحاتی همچون جوانمردی، مروت انقلابی، نظریه نظام انقلابی، انحطاط تاریخی طولانی و ظرفیت امیدبخش را از مفاهیمی نام برد که  که در  بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابداع شده است.

وی عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در گرو کشف ساختارهای انقلابی در کشور دانست و گفت: تحقق توصیه ها و مفاهیم انقلابی منوط به ساختارها و نهادهای انقلابی است و ساختار حوزه و دانشگاه باید تواما علمی و انقلابی باشد. لذا محققین بایستی ساختارهای انقلابی را در حوزه های مختلف از جمله علوم و معیشت که در این بیانیه آمده را طراحی کننند.  

همزمان با دهه‌ مبارک فجر و ایام سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و باعنایت به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم و ضرورت بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه با هدف زمینه‌سازی تحقق مطلوب اهداف آن، ستاد پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه اقدام به برگزاری نشست تخصصی با حضور صاحبنظران و مجموعه‌های مرتبط با عنوان «نشست تخصصی بررسی وجوه و مفاهیم نوآورانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» کرد.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

ایالات متحده آمریکا متعهد شد توانایی دفاع هوایی اردن را برای مقابله با پهپادها و نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ این کشور را بهبود ببخشد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

به نقل از سایت خبری «مصر الیوم»، پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند