Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@21:56:58 GMT

سریع‌ترین چاپگر ۳بعدی جهان ساخته شد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۰۳۴۰

سریع‌ترین چاپگر ۳بعدی جهان ساخته شد+عکس

استفاده از چاپگر‌های سه‌بعدی در مقیاس میلی‌متر و بزرگتر از آن، در فرآیند‌های تولیدی و صنایع رو به افزایش است، اما برخی از کارها، به چاپ دقیق در مقیاس میکرومتر و با سرعت بالاتر نیاز دارند.

پژوهشگران "موسسه فناوری کارلسروهه" (KIT) آلمان، سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند اشیایی در ابعاد سانتی‌متر را با دقت و سرعت و همراه با جزئیات چاپ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پژوهشگران برای نشان دادن سرعت و قابلیت اطمینان سیستم خود، یک ساختار مشبک در ابعاد ۶۰ میلی‌متر مربع را با جزئیات و در مقیاس میکرومتر چاپ کردند. نتیجه کار آنها، بیش از ۳۰۰ میلیارد واکسل را در بر داشت. واکسل، کوچکترین جزء ساختاری یک تصویر سه‌بعدی است.  

"مارتین وگنر" (Martin Wegener)، استاد موسسه فناوری کارلسروهه گفت: به رکورد بسیار بالایی در زمینه چاپ سه‌بعدی دست یافته‌ایم که رکورد جدیدی در جهان است.

"وینسنت هان" (Vincent Hahn)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: نقاط کانونی، با نازل‌های موجود در چاپگر‌های جوهرافشان مطابقت دارند. تفاوت آن‌ها در این است که در سه بعد کار می‌کنند.

در این نوع از چاپ سه‌بعدی، پرتو لیزر به شیوه‌ای کنترل شده از میان یک لاک نوری می‌گذرد. با استفاده از این روش، می‌توان ساختار‌های بسیار دقیق را برای کاربرد در حوزه‌های گوناگون از جمله نورشناسی، فوتونیک، علم مواد، زیست‌فناوری و یا مهندسی ایمن تولید کرد.  

با هر پرتو لیزر معمولا چند صد هزار واکسل در هر ثانیه تولید می‌شوند. در نتیجه سرعت کار تقریبا صد برابر کمتر از سرعت چاپگر‌های جوهرافشان است و به همین دلیل، تاکنون مانع بسیاری از کاربرد‌ها بوده است.

این گروه پژوهشی قصد دارند به پژوهش و توسعه فناوری خود ادامه دهند.

هان افزود: توسعه این فناوری موجب می‌شود تا چاپگر‌های سه‌بعدی، نه تنها برای چاپ یک صفحه بلکه برای چاپ حجم بالاتری از صفحات به کار بروند. رسیدن به این هدف، نیازمند پیشرفت در حوزه شیمی از جمله لاک‌های نوری حساس خواهد بود.

این پژوهش، در مجله "Advanced Functional Materials" به چاپ رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری چاپگر چاپگر سه بعدی آلمان سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.
این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.
این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی  از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!