Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «ابر بارانش گرفته» با حضور مجید برزگر (تهیه‌کننده و کارگردان)، آرمان خوانساریان (نویسنده)، علیرضا ثانی‌فر، آذر احمدی (بازیگر) و برخی عوامل دیگر این فیلم در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

مجید برزگر در این نشست درباره نسبت این فیلم با اکران گفت: نسبت ما با اکران مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمای ایران در سال‌های اخیر کم‌تماشاگر بوده است. من فیلم‌ها را برای اقلیتی تهیه می‌کنم که هم‌سلیقه هستیم و اتفاقا تعدادشان کم نیست و اگر فرصت اکران به این گروه خاموش داده شود برای این نوع فیلم نیز در اکران اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی درباره وام‌گرفتن از سینمای تارکوفسکی در این فیلم بیان کرد: به هر حال هر فیلمساز علایقی داشته که از آن در فیلم‌های خود استفاده می‌کند. برای من نیز گاهی به این صورت بوده و فارغ از کپی‌ کردن، در مواردی ادای دینی اتفاق می‌افتد.

علیرضا ثانی‌فر نیز درباره بازی در این فیلم گفت: کار کردن با مجید برزگر برای من آرزو بود و لازم بود که با او کار کنم. به‌نوعی هر بازیگری که فیلم پرویز را دیده باشد، علاقمند به همکاری با اوست.

اعتمادی (منتقد) در این فیلم متذکر شد: این فیلم خلاف جریان سینمای ایران بوده که من به شخصه به دلایلی آن را دوست دارم و به دلایلی آن را دوست ندارم. این فیلم صحنه‌های درخشانی دارد و اتفاق خوبی را رقم می‌زند.

برزگر در ادامه این نشست اظهارداشت: بعد از یکی از فیلم‌ یک شهروند معمولی که هنوز به‌دلایل نامعلوم پخش نشده است، کارهایی را انجام دادم و از اسفند سال گذشته کار کردن روی این فیلم جدی شد و تلاش کردیم تا به امروز برسیم. برای پیدا کردن لوکیشن این فیلم سختی بسیاری کشیدیم و تمام دکور و طراحی‌های داخل فیلم توسط خودمان انجام شد که حاصل آن را امروز روی پرده دیدید. به نوعی فیلم تخیل و خیال من بوده که با کمک و همکاری بسیار خوب عوامل آن را ساختیم.

در ادامه این نشست صالحی درباره گریم فیلم اظهار کرد: در فیلم‌های برزگر باید زندگی جریان داشته باشد و من نیز تلاش کردم همین حس در طراحی گریم فیلم جریان داشته باشد.

نقدی‌پری نیز با اشاره به تنها بودن سینمای مستقل عنوان کرد که همه عوامل تلاش کردند در خدمت فیلم باشند و طراحی صحنه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مزدک میرعابدینی نیز با ابراز خرسندی از حضور در فیلم گفت: من ۱۲-۱۳ سال است که به جشنواره می‌آیم اما امسال با جشنواره متفاوتی روبرو هستیم. مجید تاثیر زیادی در جریان سینمای هنر و تجربه داشته و این روزها جوانان از سینمای او تاثیر زیادی می‌گیرند.

محمدرضا مالکی درباره تجربه همکاری‌اش با برزگر ابراز کرد: شاعرانگی سینمای برزگر در پشت صحنه هم احساس می‌شد و همه در کمال آرامش و تمرکز کارشان را می‌کردند.  

خوانساریان در پاسخ به پرسشی درباره غیرعلمی بودن وقایع داستان و اینکه تاکنون هیچ بیمار مرگ مغزی نجات نیافته است، توضیح داد: یکسری واژگان در محاوره و‌ روزمره استفاده نمی‌شود و اینجا هم منظور از نجات از مرگ مغزی تنها زنده ماندن است‌ اما نه زندگی با کیفیتی مناسب و شاید در حد تکان دادن مردمک چشم باشد.

در ادامه نشست بحثی درباره‌ غیرواقعی بودن اتفاقات آخر فیلم و اینکه تنها این امکان وجود دارد که فردی که به کمای عمیق رفته به زندگی باز گردد نه کسی که مرگ مغزی شده، مطرح شد و مجید برزگر نیز درباره آن توضیح داد که برای فیلم مشاور پزشکی داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجید برزگر مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران