Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:38:42 GMT

ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۱۶۷۹

ایسنا/کردستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی جامعه و همکاری همه جانبه مردم و مسئولان است.

حسین خوش اقبال امروز (13 بهمن) در جلسه نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بالا بودن آمار بی سوادی زیبنده استان فرهنگی کردستان نیست و انتظار می‌رود بزرگان استان، فرهیختگان و کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد، تمام تلاش خود را برای افزایش آمار باسوادی استان بکار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا باید بپذیریم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به مسائل تعلیم و تربیت و رفع موانع بی سوادی درجامعه بپردازد، بنابراین باید تمام دستگاه ها و مدیران اجرایی در این زمینه ایفای نقش کنند.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات، بیان کرد: زمینه برگزاری انتخابات باشکوه در گرو حضور دشمن شکن در راهپیمایی ۲۲بهمن است ونقش آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مهم و اساسی در عرصه نظام در این زمینه بسیار مهم است.

خوش اقبال تصریح کرد: رای و نظر مردم همواره برای نظام مهم بوده است و در رابطه با توجه به مشکلات و موانع موجودی که دشمنان داخلی و خارجی برای کشور بوجود آورده‌اند وظیفه تک تک ما به عنوان کسانی که مسئولیت داریم این است که مردم را به فضا آورده و انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

وی ذکر کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که از توانایی لازم برخوردار هستند طبق چارچوب‌‎های خود آموزش و پرورش را در راستای رفع موانع بیسوادی در جامعه کمک کرده و این مهم را  اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  اذعان داشت: بی شک اگر می‌خواهیم که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم نباید در عرصه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را تنها بگذاریم بلکه باید از تمام ظرفیت‌های برای ریشه کنی بیسوادی بهره بگیریم.

وی در پایان یادآور شد:  همه وظیفه داریم در جشنهای ایام الله دهه فجر حضوری باشکوه داشته باشیم  و در حقیقت امروز چشم تمام جهانیان به  این 2 رویداد بزرگ در ایران است و انتظار می‌رود مردم استان و کشور با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر عزت و اقتدار نظام را به دنیا نشان دهند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بي سوادي استانی اجتماعی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت معاون سیاسی ریشه کنی بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است