Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری فیلم آبادان یازده ۶۰ به عنوان آخرین فیلم روز سوم جشنواره برگزار شد. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری فیلم «آبادان یازده 60» در سینما ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست خوشبخت کارگردان فیلم درباره واقعی بودن فیلم خود گفت: تمام فیلم به واقعیت مربوط بود اما به جز قسمت وصل کردن کابل، باقی فیلم برگزیده از واقعیت بود بنابراین قرار بر واقع‌گرایی بودن فیلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بازی بازیگرانی که بتوانند اعضای پیکره رادیو را تشکیل بدهند و پیکره رادیو باشند و هرکدام بخشی از آن بشوند در بخش بازی مسأله اصلی بود که بازیگران این فیلم توانستند به نحو عالی آن را بازی کنند.

ویدا جوان در پاسخ به سوالی درباره انتخاب نقش خود گفت: واقعیت این است که این شخصیت را دوست داشتم چون تحول در شخصیتش رخ می‌دهد. دختری که در تهران خبری از جنگ ندارد و برای عشقش به آبادان می‌آید سوژه جذابی برای من بود.

وی در ادامه گفت: دختری که در فضای مردانه وارد می‌شود و با وجدانی که دارد پذیرفت که باید بماند به من برای انتخاب این نقش کمک کرد.

او گفت: فضای جنگ را دوست دارم و به آن عرق دارم. شخصیتم لهجه داشت و با سختی‌هایی که داشت توانستم آن را با عشق اجرا کنم.

کیوان امجدیان منتقد سینما درباره فیلم گفت: سینمای ما به قهرمان نیاز دارد و پروداکشن اما دنبال فیلم ملی اگر هستیم باید در آبادان یازده 60 ها دنبال آن برویم. با وجود لوکیشن محدود ریتم خوب و حس جذاب دارد و بیننده را دنبال خود می‌کشاند. فیلم خوبی بود و همه چیز در نظم به سر می‌برد. قهرمان داشتیم اما قهرمان‌بازی نداریم. در کل به نظر من یکی از بهترین‌های جشنواره بود. فیلم درباره رسانه و تقدیس آن و قابل ستایش است و امیدوارم پاسخ خوبی از طرف اصحاب رسانه دریافت کند.

عبدی آهنگساز فیلم گفت: ضمن تبریک به عوامل باید بگویم که خوشحالم که در این فیلم بودم. موسیقی در همه جا حضور داشت اما در تیتراژ بیشتر بود چون فضای بیشتری برای اجرا و تظاهر خود دارد. در این فیلم صدای موج زیاد دیده می‌شد که در تیتراژ آن را تبدیل به ریتم کردم. وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ساز ارمنی دودوک و ارمنی شدن موسیقی فیلم گفت: تم موسیقی آن گرچه دودوک دارد اما ارمنی نیست و با استفاده صرف از ابزار موسیقی هویت و تم موسیقی عوض نمی‌شود.

کلامی تهیه‌کننده نیز بیان کرد: فیلمنامه را که خواندم متفاوت‌تر از این کار بود. فیلم بیشتر مقاومت مردمی بود و این مسأله من بود که فقط رزمنده‌ها در خط رزمنده نبودند و پشت خط هم رزمنده‌های فراوان داریم که کسی آنها را نمی‌شناسد. برای همین دوست داستم تا این فیلم را با تمام سختی‌هایش بسازم و دوست دارم نقاط مثبت و ضعف فیلم را بدانم.

وی در ادامه بیان کرد که انتخاب ستاره‌ها به فروش فیلم کمک می‌کند اما درصد خیلی بالایی ندارد. فیلم را نمی‌خواستیم گران تمام بشود بنابراین از بازیگران گران استفاده نکردیم.

طراح لباس فیلم درباره انتخاب لباس بسیجی فیلم اظهار کرد: لباس نبی کاملا از تیپ بسیجی‌های آن دوران و بر اساس مستندها و عکس‌ها انتخاب شده است.

خوشبخت نیز درباره منابع فیلم خود گفت که چندکتاب در این باره هست که مهم‌ترین آن فرکانس یازده 60 نوشته یکی از کارمندان رادیو بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: فیلم درباره گذشته است و کمتر فیلمی امروز به گذشته می‌پردازد و عموماً فیلم‌ها به شرایط تلخ اجتماعی امروز می‌پردازد البته نمی‌گویم که این رویکرد بد است اما باید گذشته را برای جوانان امروز که دیروز را به خوبی نمی‌شناسند ترسیم کرد.

خوشبخت همینطور درباره تنوع نیروهای نظامی فیلم گفت که ما در کنار نیروی سپاهی ارتشی تکاور داریم که تصویر آن را بسیار سخت از میان تصاویر آرشیوی مستند بدست آوردیم. ساخت جنگ کوی ذوالفقاری را بسیار دوست داشتم اما پول آن را نداشتیم.

تدوین‌گر فیلم نیز در بخشی از جلسه عنوان کرد که در استفاده از تصاویر و تدوین دستمان باز نبود و بنابراین جابجایی تصاویر آرشیوی با سینمایی در فیلم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

R1439/P/S4,34/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبادان یازده فیلم درباره دوست دارم نشست خبری فیلم گفت یازده 60 خود گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پنالتی‌زن داریم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در نشست خبری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ربیعی در نشست خبری اظهار کرد: قبل از صحبت درباره بازی، فوت دو هفته پیش هوادار محترم تراکتور را به مردم تبریز و جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گویم. واقعا ناراحت شدم روحشان شاد باشد.

به بچه های خودم خدا قوت می‌گویم و به تیم تراکتور تبریک. ۱۲۰ دقیقه تلاش کردیم ولی در پنالتی ها بیش از همه چیز شانس هم کمک کننده است و دقت ضربات هم مهم است. تیم ما در طول فصل تا الان ۲ پنالتی زده بود که هر دو را خراب کردیم و شاید کمبود پنالتی زن داریم.

خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی