Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ به شرح زیر است: به نمایندگان رأی آور و دارای اعتبار افترا زدند/ شعار دادن گره‌ای را باز نمی‌کند/ رئیس‌جمهور از ابزارها و اختیارات خود استفاده کند

یک نماینده مجلس تاکید کرد: رئیس‌جمهور به جای شعار دادن به آن‌چه وظیفه دارد عمل کند چرا که شعار تنها دادن کافی نیست باید اقدام کند تا مردم نتیجه رأی خودشان را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپا امیدوار است برجام را حداقل تا زمان انتخابات آمریکا زنده نگه دارد/ جریان‌های بی‌ریشه، در تخریب ظریف همراه کمپین ترامپ و نتانیاهو شده‌اند

تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: اروپایی‌ها اساسا با نگاه آمریکا در رابطه با نوع برخورد با ایران کاملا مخالف هستند ولی در عین حال همانطور که می‌دانیم توانایی مجاب کردن آمریکا را ندارند و نفوذ بر واشنگتن را از دست داده‌اند و امیدوار هستند حداقل بتوانند برجام را تا زمانی که در ایالات متحده تکلیف دولت آقای ترامپ تا انتخابات آینده مشخص شود زنده نگهدارند و شاکله را حفظ کنند. به نظر بنده در نهایت امکان پیدا شدن راه حلی مرضی‌الطرفین برای ایران و اروپا برای زنده نگه داشتن حداقل بخشی از برجام قابل تصور خواهد بود اگر صداقت و حسن نیت از طرف کشورهای اروپایی وجود داشته باشد.

فرآیند رسیدن به لیست ۳۰ نفره در حال انجام است/ مساله سرلیستی هنوز مطرح نیست/ اصولگرایان نباید از هم‌اکنون خود را پیروز انتخابات بدانند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برای حکومت‌داری صحیح باید با فساد و فرد مفسد در هر منصب و مقامی برخورد شود.

دولت ایالات متحده سیاست خارجی منسجمی ندارد/ تجربه حضور آمریکا در منطقه موفقیت‌آمیز نبوده است/ ترس ترامپ از ایران، دلیل ترور سردار سلیمانی بود

مدیر پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی سابقه حضور آمریکا در خاورمیانه را ناموفق دانست.

شفافیت با شعار ایجاد نمی‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: شفافیت با شعار ایجاد نمی‌شود بلکه در عمل باید اتفاق بیافتد. فرایندهای یک حرکت اقتصادی همچون دریافت ارز، واردات کالا، توزیع کالا و... باید شفاف شود که اگر این مهم اتفاق بیفتد بسیاری از فرارهای مالیاتی را نخواهیم داشت.

«میثاق‌نامه گفت‌و‌گوی ملی انتخابات» را برای شورای نگهبان فرستادیم/ در مجلس دهم به جای کتک‌کاری، صدای گفت‌و‌گوی ملی بلند شد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده اساسا معتقدم که ذات گفت‌و‌گو و روش‌های اصلاحی کند و زمان‌بر است. همین که ما در اوج اختلافات و تنازعات سیاسی توانستیم جمعی از چهره‌های شاخص جناح‌های مختلف را دور هم داشته باشیم و بر اصول مشترک تاکید کنیم و بتوانیم به یک میثاق‌نامه برسیم و آن را در دسترس مسئولان ذیربط ازجمله شورای نگهبان قرار دهیم گام موثری بود.

رئیس‌جمهور اوکراین خواهان پرداخت غرامت بیشتری به خانواده‌های قربانیان هواپیما شد

رئیس‌جمهور اوکراین خواهان پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان هواپیما شد.

تهدید حمله توسط ایران همچنان وجود دارد

فرمانده تروریست‌های سنتکام تاکید کرد که تهدید حمله از سوی ایران همچنان وجود دارد.

لودریان خواهان آزادی شهروندان فرانسوی زندانی در ایران شد

وزیر خارجه فرانسه خواهان آزادی شهروندان فرانسوی زندانی در ایران شد.

نامه‌ ١۴صفحه‌ای ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ وضعیت ما و آمریکا در موقعیت میانجیگری نیست/ کانال مالی سوئیس منتی بر سر ایران ندارد/ اگر قرار بود اتفاق ویژه‌ای در سفر بن علوی انجام شود، علنی نمی‌شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اخیرا آقای ظریف نامه‌ای ١۴صفحه‌ای به آقای بورل نوشته‌اند و استدلال‌های اروپا را زیر سوال بردند. رفت و آمدهای دیپلماتیک ارتباطی با مواضع سیاسی آنها ندارد و امیدواریم در این سفر مجدد مواضع ایران شنیده شده و با حسن نیت اقداماتی برای کاهش تنش صورت بگیرد.

دستگاه قضا درباره مفاسد کاندیداها جناح و ارتباطات سیاسی نمی‌شناسد

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر موضوعی در رابطه با فساد درباره یک کاندیدا مطرح باشد، مرجع رسیدگی به آن قوه قضاییه است و دستگاه قضا در این باره جناح و ارتباطات سیاسی را نمی‌شناسد.

سیاست‌های ترامپ، او را به اهدافش در مورد ایران نمی‌رساند

آتلانتیک در گزارشی به سیاست‌های ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: اکنون ترامپ به دنبال آن است که اوضاع در خاورمیانه را مدیریت کند و از طرفی هم اوضاع داخلی ایران را رصد می کند تا در صورت اعتراض‌های داخلی حاکمیت در ایران دچار مشکلاتی شود. اما اکنون ترامپ با مشکلاتی رو به رو است عراق ممکن است دیگر حضور نیروهای آمریکایی را در خاک خود قبول نکند.

کارشکنی دولت سعودی برای شرکت هیات ایرانی در نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی

سخنگوی وزارت امور خارجه از کارشکنی دولت سعودی برای شرکت هیات ایرانی در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی در جده خبر داد.

دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم هفته آینده برگزار می‌شود

دادستان تهران از برگزاری دادگاه روح‌الله زم در هفته آینده خبر داد.

ایران امسال به اسرائیل حمله می‌کند

یک خاخام یهودی در ادعایی بی‌اساس پیش‌بینی کرد که ایران امسال به اسرائیل حمله می‌کند.

سلاح و پیشرفت خود را از مردم داریم/ طرح «معامله قرن» می‌تواند چهره دشمن انگاری جمهوری اسلامی در جهان عرب را وارونه سازد

وزیر امور خارجه با اشاره به هزینه نظامی عربستان اظهار داشت: کشوری که ۶۷ میلیارد دلار در یک سال هزینه دفاعی و سلاح خریداری کرد یعنی از روسیه هم بیشتر، باید تحمل کند فرد بی سرپایی مانند ترامپ بگوید اگر من از شما دفاع نکنم ظرف دو هفته فارسی صحبت می‌کنید، آیا کسی می‌تواند به ما چنین حرفی بزند نه، چون ما همه چیز را مردم خود گرفتیم، سلاح و پیشرفت خود را از مردم داریم.

تاکنون هیچ موردی از کرونا در ایران اعلام نشده است/ اعلام آمادگی ایران برای ارائه نیروی انسانی و تجهیزات به چین

مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ایران در زمینه ارائه نیروی انسانی و تجهیزات به چین اعلام آمادگی کرده و با سفارت چین جلسه داشته است که منتظر پاسخ طرف چینی هستیم

نظام امروز بدون اتکا به مردم نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد/ بهترین مسیر برای شنیده شدن صدای مردم صندوق انتخابات است

سخنگوی دولت با بیان اینکه شاید در هیچ دوره‌ای فشار بین‌المللی بر ایران به این حد نبوده است، اظهار کرد: نظام امروز هم بدون اتکا به مردم نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

ظریف: برقراری کانال مالی سوئیس نشان‌دهنده حسن نیت آمریکا نیست

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برقراری کانال مالی سوئیس قدم کوچکی است و البته ما از آنها قدردانی می‌کنیم اما این نشان دهنده حسن نیت آمریکا نیست.

زینت المجالس نمی‌شویم/ لیست امید۲ جعلی است

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان این که ۹۰درصد اصلاح طلبان ردصلاحیت شده اند، گفت: ارائه لیست امید۲ از سوی اصلاح طلبان با درنظر گرفتن شاخص‌های غیرسیاسی از جمله شاخصه قومی و قبیله‌ای، شاخصه داشتن تخصص‌های مدیریتی و...، صحت ندارد و جعلی است.

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر مخالفت با معامله قرن

سازمان همکاری اسلامی در جلسه فوق‌العاده این سازمان، طرح آمریکایی- صهیونیستی موسوم به معامله قرن را رد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری کانال مالی سوئیس سازمان همکاری اصلاح طلبان سیاست خارجی روح الله زم امور خارجه معامله قرن رئیس جمهور هفته آینده حسن نیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از رهبران اروپا خواست تا کشورهای تحت رهبری خود را در برابر چالش‌های یک جهان تغییر و تحول یافته بیش از پیش تقویت کنند.

رئیس جمهوری فرانسه که در دانشگاه سوربن در حضور ۵۰۰ میهمان از جمله سفرای بیست و شش کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا سخن می‌گفت در این خصوص هشدار داد: «اروپای امروز ما فانی است و ممکن است از بین برود.»

وی در این مراسم که در آن دانشجویان، محققان و اعضای دولت فرانسه حضور داشتند خواستار تقویت دفاع قوی و یکپارچه اروپا در برابر تهدید‌ها و چالش‌های جدید شد.

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر «فانی بودن اروپا و هویت اروپایی و این که چنین سرنوشتی فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد»، هشدار داد که اروپا در دنیایی که قوانین و قواعد آن تغییر کرده، برای مقابله با «خطرات پیش روی خود» به اندازه کافی مجهز نیست.

آقای ماکرون ضمن ترسیم چشم‌انداز خود از یک اتحادیه اروپای قوی و با رویکردی قاطعانه‌تر در عرصه جهانی تاکید کرد که این قاره نباید به دست نشانده‌ای برای ایالات متحده تبدیل شود.

وی خطاب به حاضران در رویدادی که از آن به عنوان چشم‌انداز رئیس جمهوری فرانسه برای آینده اروپا یاد شده بود، هشدار داد: «طیِ دهه‌ی آینده ... خطر تضعیف [اروپا] یا حتی تنزل آن، بسیار زیاد است.»

به اعتقاد امانوئل ماکرون، اروپا باید خود را از وابستگی بیش از حد به روسیه در بخش انرژی و نیز در زمینه تامین امنیت، رها کند. 

او رفتار روسیه را پس از حمله به اوکراین «رها و غیرقابل مهار» توصیف کرد و هشدار داد که دیگر مشخص نیست مرزهای تحرکات مسکو تا کجاست.

تهدید حیاتی

رئیس جمهوری فرانسه سپس تاکید کرد شرط لازم برای امنیت اروپا این است که «روسیه در جنگ تجاوزگرانه علیه اوکراین پیروز نشود.»

آقای ماکرون ضمن هشدار نسبت به این نکته که اروپا با تهدید حیاتی ناشی از تجاوز روسیه مواجه است، از رهبران اروپایی خواست تا یک استراتژی دفاعی «معتبرو یکپارچه» را در پیش گیرند که کمتر به ایالات متحده وابسته باشد؛ وی در این خصوص تاکید کرد که اروپا نمی تواند «دست‌نشانده» ایالات متحده باشد.

وی همچنین زنگ خطر را در خصوص آنچه «بی‌توجهی روسیه و چین به قوانین تجارت جهانی» خواند به صدا درآورد و از اتحادیه اروپا خواست تا در راهبرد تجاری خود تجدید نظر کند.

امانوئل ماکرون در همین راستا خواستار «بازنگری» در سیاست تجاری اتحادیه اروپا برای دفاع از منافع کشورهای عضو شد و چین و ایالات متحده را متهم کرد که دیگر برای قوانین تجارت جهانی احترام قائل نیستند.

او بدین ترتیب بار دیگر به همان مضامین سخنرانی سوربن خود در سپتامبر ۲۰۱۷، چندین‌ ماه پس از به دست گرفتن قدرت در کشورش بازگشت.

این در حالیست که هفت سال بعد، جهان با برگسیت، کووید-۱۹ و تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به کلی متحول شده است.

آقای ماکرون گفت که در هفته‌های آینده از شرکای اروپایی درخواست خواهد کرد که پیشنهادات خود را برای چشم‌انداز آینده اروپا ارائه دهند.

وی در همین راستا افزود که اروپا همچنان نیاز دارد ظرفیت‌های دفاع و امنیت سایبری خود را بیش از پیش تقویت کند.

در همین حال، در خرید تجهیزات نظامی باید به تامین کنندگان اروپایی اولویت داده شود. ماکرون از ایده وام اروپایی برای تامین مالی این تلاش حمایت کرد.

«مانیفست چشم‌انداز آینده اروپا»

پس از برکسیت و کنار رفتن آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان از قدرت، رئیس جمهوری ۴۶ ساله فرانسه اغلب توسط مفسران به عنوان رهبر شماره یک اروپا شناخته می شود.

با این حال، حزب تحت ریاست امانوئل ماکرون در انتخابات اروپایی ماه ژوئن بر اساس نظرسنجی‌ها وضعیت مناسبی ندارد و ممکن است با شکستی سنگین روبرو شود.

حزب «جمهوری به پیش» در نظرسنجی‌ها به طور قابل توجهی از احزاب راست افراطی عقب افتاده و حتی این احتمال وجود دارد که پس از سوسیالیست‌ها در رتبه سوم قرار گیرد.

امانوئل ماکرون در سخنرانی خود هیچ اشاره ای به انتخابات اتحادیه اروپا نکرد، اگرچه تحلیلگران نطق روز پنجشنبه او را در سوربن نوعی «مانیفست برای آینده اروپا» قلمداد می‌کنند و معتقدند که او نخستین گام‌ها را برای ورود با کارزار انتخاباتی برداشته است.

 

دیگر خبرها

  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند