Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@20:15:38 GMT

تسلیحات انصارالله از کجا تامین می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۳۴۲۸

سفیر یمن در اولین مصاحبه خود با یک رسانه فارسی زبان، از پشت پرده تامین سلاح‌های انصارالله پرده برداشت.

به گزارش شریان نیوز،سفیر یمن در اولین مصاحبه خود با یک رسانه فارسی زبان، از پشت پرده تامین سلاح‌های انصارالله پرده برداشت و گفت یکی از مهم‌ترین منابع تامین این سلاح‌ها، غنائمی است که از نیرو‌های ائتلاف سعودی به دست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ابراهیم الدیلمی» در توصیف شجاعت مبارزان یمنی هم به این جمله اکتفا کرد که: «ذوالفقار علی را ما یمنی‌ها ساختیم.»

ارتش و نیرو‌های مردمی یمن هفته گذشته موفق شدند طی سه روز با انجام عملیات «البنیان المرصوص» در شرق صنعا ۱۵۰۰ مزدور سعودی را به هلاکت برسانند! این عملیات بسیار مهم و راهبردی بود و امنیت صنعا را به طور کامل تامین کرد. در این شرایط مهمان سفیر یمن در ایران شدیم. «ابراهیم الدیلمی» که مرداد ماه گذشته به عنوان اولین سفیر یمن (پس از انقلاب ۲۰۱۴) در ایران انتخاب شده بود به گرمی به سؤالات پاسخ داد. مصاحبه سفیر یمن به عنوان نخستین مصاحبه وی با یک رسانه فارسی‌زبان به شمار می‌رود.

محور اصلی سخنان «الدیلمی» این بود که جنگ یمن اساسا یک جنگ آمریکایی- صهیونیستی است و عربستان، تنها، مجری برنامه‌های آمریکا به شمار می‌رود. وی تاکید کرد مردم یمن هرچند در ۵۹ ماه گذشته تحت محاصره شدید قرار داشته‌اند، اما به لطف پیروزی‌های انقلابیون در میدان‌های نبرد از روحیه مساعدی برخوردارند.

سفیر یمن در واکنش به اتهاماتی که از سوی برخی کشور‌ها به انصارالله مبنی بر دریافت سلاح از ایران‌زده می‌شود هم گفت که یمنی‌ها همواره در طول تاریخ سازنده سلاح بودند و شمشیر حضرت علی (ع) معروف به ذوالفقار، هدیه مردم یمن به پیامبر اکرم (ص) بوده است. وی حتی تاکید کرد در تاریخ معاصر نیز مردم یمن از ۱۲۰ سال پیش توپ‌های جنگی می‌ساختند.

به گفته «الدیلمی»، سلاح‌هایی که انقلابیون یمن در اختیار دارند در درجه اول مربوط به دوران قبل از انقلاب ۲۰۱۴ است. علاوه‌بر این مردم یمن در سایه تحریم‌ها دست به کار شده و دست به اختراعات و اکتشافات نظامی زده‌اند. همچنین دیلمی تاکید کرد بخش اعظم سلاح‌هایشان توسط عربستان تامین می‌شود به این معنا که پس از هر پیروزی ارتش یمن، سلاح‌های مدرن زیادی از نیرو‌های ائتلاف سعودی به غنیمت گرفته می‌شود.

سفیر یمن این را هم گفت که با توجه به حملات ائتلاف سعودی، مردم یمن از هر راهی که بتوانند سلاح تامین می‌کنند تا بتوانند در برابر متجاوزان مقابله کنند. آن‌ها مرد جنگند و اگر لازم شود، با دندان می‌جنگند.

بخش دیگر سخنان الدیلمی مربوط به شهادت سردار سلیمانی و معامله قرن بود. وی در مورد معامله قرن اعلام کرد این طرح، محکوم به شکست است و دونالد ترامپ سیاستمداری خبیث است و در واقع وی نماد و چهره واقعی آمریکا به شمار می‌رود. الدیلمی در پایان از سردار سلیمانی به عنوان «شهید اسلام» یاد کرد و مبارزه وی در منطقه را نه تنها علیه تروریسم بلکه علیه پروژه‌های آمریکا دانست. متن کامل این مصاحبه و خواندنی مفصل به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: شریان

کلیدواژه: یک رسانه فارسی زبان شمار می رود ائتلاف سعودی سفیر یمن مردم یمن سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ماتئوس به هوینس: این چه وقت حرف زدنه!

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس، رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ، روز گذشته در گفت‌وگویی در مورد شرایط بایرن مونیخ و جستجو برای سرمربی جدید صحبت کرد. در قسمتی از مصاحبه خبرنگار از او درباره مشکلاتش با توماس توخل پرسید و او پاسخ داد:«توماس توخل را سرزنش نمی‌کنم، او اغلب در تگرنسی با من شام می‌خورد، من با او خیلی خوب هستم.

او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

این مصاحبه او آن هم پیش از دو بازی بسیار مهم مقابل رئال مادرید انتقادات زیادی را در پی داشته است. لوتار ماتئوس، اسطوره بایرن مونیخ و کارشناس فعلی شبکه اسکای، که همواره یکی از منتقدان توخل بوده است، در مورد مصاحبه هوینس گفت:«من نمی‌فهمم. شاید او اطلاعات نادرستی دریافت کرده باشد یا چیزهای ناقصی شنیده و نتوانسته قطعات پازل را به خوبی به هم وصل کند. سه روز قبل از دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با رئال مادرید، هیچکس نیازی به این صحبت‌ها ندارد. توماس توخل حق دارد عصبانی باشد، این را به‌صورت رسمی می‌گویم. من هم بودم عصبانی می‌شدم، چون اتفاقی مثل این قابل قبول نیست. حداقل در چند هفته آخر فصل، باید خود را یک تیم متحد نشان دهید. به‌نظر من، توماس توخل قطعا مربی‌ای است که باعث پیشرفت بسیاری از بازیکنان جوان شده است.»

دیگر خبرها

  • حمله ماتئوس به هوینس: این چه وقت حرف زدنه!
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • پشیمانم!
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم