Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:04:02 GMT

حذف وعده صبحانه چه بلایی سرمان می‌آورد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۳۵۰۸

 بنا بر تحقیقات محققان اختلالات روحی مانند افسردگی می‌تواند تأثیر زیادی بر افراد، دوستان، خانواده و همچنین جامعه داشته باشد.

اخبار اجتماعی - ​" رژیم غذایی سالم با ریسک کمتر ابتلا به افسردگی همراه است و هدف ما در این تحقیق درک تأثیر وعده صبحانه بر ابتلا به مشکلات روحی ازجمله افسردگی بود. "

محققان اطلاعات تحقیقات سلامت بزرگسالان (CDAH) را که در سال ۱۹۸۵، ۷ تا ۱۵ ساله بودند را تجزیه‌وتحلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده در مورد رژیم غذایی خود توضیح دادند و این گروه ازنظر اختلالات روحی نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محققان دریافتند افرادی که وعده صبحانه را نادیده گرفته یا آن را تاخیر انداخته بودند، در مقایسه با افراد با برنامه غذایی معمول بیشتر دچار اختلال روحی می‌شوند.

 نتایج این تحقیق نشان داد وعده‌های غذایی ما مانند آنچه باید بخوریم در سلامت روحی و جسمی ما نقش دارند و علت آن نیز تأثیرات هورمونی و شبانه‌روزی صرف مواد غذایی در یک‌زمان خاص است، البته این تأثیر بر افراد سحرخیز و شب‌زنده‌دار نیز مؤثر است.

 این تحقیق نیز مانند دیگر تحقیقات محدودیت‌هایی دارد و مشخص نیست حذف صبحانه خطر بروز اختلالات خلقی را افزایش می‌دهد یا اینکه اختلالات خلقی موجب حذف وعده صبحانه می‌شوند.

محققان توضیح دادند: این روابط ممکن است دوطرفه باشند و علت آن وجود برخی الگو‌های غذایی به دلیل ویژگی‌های کرونوتایپ (عادات زمانی خواب) بر فرد باشد. مطالعات آینده ما مربوط به کرونوتایپ و تعیین تأثیر صرف وعده‌های غذایی روزانه بر اختلالات روحی خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افسردگی صبحانه خواب رژیم غذایی صبحانه مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دربرخی از تحصن‌های مسالمت آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا، تحت حمایت پلیس برای شکنجه روحی و آزار روانی این دانشجویان تلاش می‌شود.
در دانشگاه لس آنجلس ایالت کالیفرنیا وقتی که ده‌ها دانشجوی حامی مردم غزه در چادرهایش شان تحصن کرده بودند، ده‌ها صهیونیست و طرفدار رژیم صهیونیستی، صدای گریه یک کودک گرسنه غزه را از بلندگوی خود به سمت چادر‌های آنان پخش کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در شیکاگو، پلیس با سرکوب تحمع مسالمت امیز دانشجویان موسسه هنری این شهر، ۶۸ نفر از انان را دستگیر کرد.
در دانشگاه ویرجییای آمریکا هم تجمع مسالمت آمیز دانشجویان با سرکوب پلیس روبرو شد و پلیس ۲۵ دانشجو را دستگیر کرد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • آتش در خانواده نیکا شاکرمی
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)