Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  حمد ابراهیم الهی تبار   رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی چهار درصد بیشتر از انتخابات دوره قبل بوده است، گفت: تاکنون از مجموع 367 داوطلب انتخابات مجلس در استان، صلاحیت 150 نفر به تایید شورای نگهبان رسیده است.

وی  با ارائه گزارشی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات های اجرایی تصریح کرد: با شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد 412 نفر داوطلب انتخابات استان کرمانشاه شدند که 370 نفر از بین آقایان و 42 نفر خانم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیأت های اجرایی، 20 نفر انصراف دادند، افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی از بین 392 نفر داوطلب ،340 نفر معادل 87 درصد تأیید صلاحیت شدند که در مقایسه با دور قبل (مجلس دهم) حدود چهار درصد افزایش داشته است.

الهی تبار با اشاره به اینکه «قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت نظارت، تعداد داوطلبانی که انصراف دادند به 34 نفر رسید» اظهار داشت: در این مرحله 10 نفر از داوطلبانی که در هیأت های اجرایی رد صلاحیت شده بودند نیز شکایت نکردند که بر همین اساس هیأت نظارت صلاحیت 368 نفر را مورد بررسی قرار داد که در نتیجه 91 نفر معادل 24.7 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین گفت که قبل از بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان، یک نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت های اجرایی و نظارت تأیید شده بود، انصراف داد که شورای نگهبان صلاحیت 367 نفر را مورد بررسی قرار داد.

الهی تبار در ادامه در تشریح روند بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان اظهارداشت: در این مرحله چهار نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت های اجرایی و نظارت تأیید شده بودند؛ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان، این افراد به استناد "تبصره (3) ماده واحده قانون لزوم رسیگی به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف، مصوب 22/8/1378 مجمع تشخیص مصلحت نظام« چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک از تاریخ 12 تا 14بهمن به شورای نگهبان ارایه دهند.

 الهی تبار همچنین با اعلام اینکه نهایتاً از مجموع 367 نفر، صلاحیت 150 نفر معادل41 درصد توسط شورای نگهبان تایید شد، خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی صلاحیت سه نفر از دواطلبان انتخابات مجلس در استان تاکنون (14 بهمن) از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: با توجه به نگرانی ها نسبت به فضای رقابتی انتخابات، ستاد انتخابات استان رایزنی و پیگیری خود را از طریق وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط انجام داده و این پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

  الهی تبار افزود: امیدواریم این پیگیری ها منتج به افزایش قدرت انتخاب آحاد مردم و جریان های سیاسی در استان و حوزه های انتخابیه بشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد انتخابات استان کرمانشاه رییس ستاد انتخابات استان بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیأت های اجرایی قبل از بررسی صلاحیت هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای نگهبان صلاحیت ها صلاحیت شدند رد صلاحیت الهی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229085 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی