Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان علت های مختلفی را برای تصادفات دارند و چهار عامل عمده در رانندگی را انسانی، جاده، وسیله نقلیه و محیط می دانند که عامل انسانی بیشترین علت سوانح جاده ای به شمار می رود.

این مهم با توجه و تمرکز رانندگان از جمله رعایت فاصله با خودروی جلویی، سرعت مجاز در جاده‌ها، خواب آلوده نبودن و استفاده نکردن از مشروبات الکلی و تلفن همراه، قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ۳۴ روز اخیر در آزادراه زنجانتبریز و زنجان - قزوین ۲ فقره واژگونی اتوبوس مسافربری فوت ۱۰ نفر از هموطنان را رقم زد که علت این سوانح خواب آلودگی بر اساس تصاویر سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) است.

 اما استاندار زنجان برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث دلخراشی اقدام به تشکیل جلسه کمیسیون ایمنی راه ها با حضور مسئولان کشوری کرد تا راهکارهای عدم تکرار آن ارائه شود که در جاده های زنجان شاهد چنین حوادثی نباشیم.

استاندار زنجان گفت: این استان به لحاظ تردد به ویژه خودروهای سنگین رتبه ویژه ای دارد و در منطقه شمالغرب کشور رتبه دوم ترددها را داریم که نشان از جایگاه ترددهاست و آزادراه گنجایش این ترافیک سنگین را ندارد.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه باید آمارهای یکسانی از تعداد سوانح جاده ای ارائه شود، اظهارداشت: همه مکلف هستند این مهم را رعایت کنند و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان آمار دقیقی از تصادف، تعداد فوتی ها به تفکیک برون شهری و درون شهری و رتبه زنجان در سطح کشور به رسانه ها اعلام کند.

وی تاکید کرد: اغلب تصادف های منجر به فوت، عامل انسانی است و باید برای این مهم راهکاری تعیین و این علت کنترل شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: سامانه سپهن در خودروها باید به پلیس کمک کند چرا که از سال ۸۰ پلیس مجهز به سیستم هوشمند شده است که باید این سیستم به این ارگان کمک کرده تا بتواند کنترل لازم را داشته باشد.

حقیقی افزود: شرکت آزادراه زنجان – تبریز در کمترین اقدام به وظیفه خود کرده چرا که در حال حاضر روسازی آسفالت در این میسر کیفیتی ندارد در حالیکه این موضوع تعهد شرکت برای این راه ارتباطی است.

به گفته وی، نشست ها، ناهمواری های متعدد و قابل توجهی در حدفاصل کیلومتر ۴۵ تا ۶۰  در آزادراه زنجان – تبریز وجود دارد.

استاندار زنجان متذکر شد: اختصاص ۱۵ درصد از عوارض خودروهای عبوری برای هزینه این آزادراه هیچ است اگر در کوتاه مدت راهکاری توسط شرکت آزادراه زنجان – تبریز ارائه نشود در شورای تامین از قوه قضائیه درخواست اعلام جرم علیه این شرکت می کنم.

حقیقی تاکید کرد: چنانچه ظرف یک هفته راهکاری برای اصلاح نشست و ناهمواری های متعدد از سوی شرکت آزادراه زنجان - تبریز برای اجرای عملیات انجام نشود و اختصاص ۱۵ درصد از عوارض تغییر داده نشود به حتم از قوه قضائیه درخواست اعلام جرم علیه این شرکت می کنیم.

وی ادامه داد: از ۹۵ کیلومتر آزادراه در حوزه استان زنجان فقط ۱۷ کیلومتر روشنایی، ۱۴ کیلومتر نیوجرسی بتنی داریم که چنانچه روشنایی بیشتر و نیوجرسی بتنی باشد موجب کاهش سوانح جاده ای می شود.

 استاندار زنجان گفت: ایجاد روشنایی و تسریع در اجرای نیوجرسی بتنی باید در آزادراه های زنجان انجام و زمان پایان این پروژه ها نیز اعلام شود.

حقیقی اظهارداشت: عدم یکسان سازی عوارض دریافتی از استفاده کنندگان آزادراه زنجان - تبریز در مسیر رفت و برگشت وجود دارد که این مهم به شدت مورد اعتراض شهروندان و شورای تامین استان زنجان است که باید در آن تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در آزادراه ها داریم نبود مجتمع های خدماتی - رفاهی است، اظهار داشت: علت اجرا نشدن این مکان ها نیز عدم ارائه تعرفه و تخفیف بوده است که باید راهکار این مهم بررسی شود و اگر میلیون ها یارانه ارائه شود سرمایه بوده و ارزش دارد چرا که کشته و تصادف جاده ای نخواهیم داشت.

استاندار زنجان گفت: محورهایی که امکان ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی جود دارد باید توسط معاون عمرانی استاندار احصا و راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز تشویق ها و تخفیف های خود را ارائه کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: ایجاد حداقل ۲ پاسگاه پلیس راه در لاین های جنوبی و شمالی در آزادراه های زنجان ضروری است تا پلیس اشراف و کنترل بیشتری داشته باشد و دقیق مکان های آن مکتوب به سازمان راهداری اعلام می شود.

سرمایه گذار آزادراه زنجان – تبریز باید توجه ویژه ای به مسیر داشته باشد

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: عامل انسانی نقش بالایی در سوانح جاده ای دارد که باید برنامه ریزی جدی برای آن داشته باشم اما با توجه به وجود این علت، باید معطوف به سهم کم راه باشیم.

 مهرداد سلطانی با بیان اینکه در سهم راه ۲ عامل دخیل است، اظهارداشت: راه مشکل مستقیم دارد و با توجه به بررسی های انجام شده این مهم در آزادراه زنجان – قزوین موردی احصا نشد.

وی ادامه داد: در آزادراه زنجان – تبریز مشکل مستقیم بودن راه مطرح است که موضوع ناهمواری ها موج های موجود و آسفالت نامناسب نیازمند توجه جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است تا کمک کنند.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: سرمایه گذار این مسیر نیز باید نسبت به این مشکلات توجه جدی داشته و تعهدات خود را انجام دهد.

سلطانی تاکید کرد: در بخش دیگری مشکل مستقیم مربوط به راه وجود ندارد اما ارتقای ایمنی به کاهش سوانح منجر می شود که از جمله آن نصب نیوجرسی و ایجاد روشنایی کمک می کند تا عامل انسانی منجر به سوانح کمتری شود.

وی ادامه داد: کمک برای بهبود آزاد راه زنجان – تبریز و زنجان - قزوین، کمک به ارتقای ایمنی و کاهش تلفات انسانی  از جمله با ایجاد روشنایی، نصب نیوجرسی در میانه راه، روی پل هاست.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: با ارتقای سامانه سپهن در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، هشدار خواب از طریق فعال کردن حسگرها به راننده، هشدار توقف خودرو به پلیس راه در صورت عدم استراحت بعد از ساعات رانندگی، می تواند به صورت سیستمی انجام شود.

سلطانی تاکید کرد: چنانچه کنترل مستمر و نامحسوس انجام شود نه تنها این حوادث در اتوبوس ها بلکه در سواری ها نیز که بیشترین سهم را در سوانح دارند، کاهش می یابد.

وی ادامه داد: چنانچه خودروهای کنترل نامحسوس پلیس راه افزایش یابد به حتم موجب کاهش تخلفات حادثه ساز می شود و افزایش شدت جرایم حادثه ساز نیز می تواند در جلوگیری از وقوع تصادف های جاده ای تاثیرگذار باشد.

عامل انسانی در سوانح جاده ای دخیل است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: روز یکشنبه واژگونی اتوبوس مسافربری موجب فوت چهار نفر و مصدومیت ۲۰ نفر شد و سانحه دی ماه نیز  ۱۰ فوتی را رقم زد.

علی مدقالچی اظهار داشت: عامل این ۲ تصادف خواب آلودگی راننده اتوبوس ها بود.

وی با بیان اینکه اتوبوس مسافربری واژگون شده روز گذشته از اردبیل به تهران با سرعت مجاز ۱۰۹ کیلومتر در تردد بوده که راننده آن بر اساس تصویر سامانه سپهتن یک دقیقه قبل از سانحه خواب بوده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس قوانین و تاکیدات پلیس راه و سازمان راهداری کشور همه ناوگان اتوبوسی ملزم هستند تا مجهز به سامانه سپهتن باشند، تردد را رصد، تصاویر لحظه ای از راننده اخذ و سرعت و ساعت سفر نیز بررسی می شود.

مدقالچی اظهار داشت: با راننده متخلف از طریق کمیسیون ماده ۱۱ بر اساس قانون و مقررات برخورد می شود.

وی ادامه داد: راننده این اتوبوس واژگون شده چهار ساعت رانندگی و سرعت مجاز داشته که نباید در این مدت خواب می رفته است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: معاینه فنی آن تا خرداد سال آینده فرصت دارد، این اتوبوس مسافربری باید دارای چهار چکش امینی (شیشه شکن اضطراری) باشد که فقط یک عدد داشته و هیچ کپسولی نیز نداشته و لاستک های خودرو مناسب بوده است.

مدقالچی تاکید کرد: فعالیت شرکت مسافربری این اتوبوس یک سال از زمان سانحه غیرفعال می شود.

وی افزود: تخلف راننده این اتوبوس به کمیسیون ویژه ماده ۱۱ ارجاع و فعالیت آن به مدت یک یا ۲ سال لغو خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 ایمنی راه ها ترافیک خودرو رفت و برگشت قانون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شرکت آزادراه زنجان آزادراه زنجان اتوبوس مسافربری سازمان راهداری ایجاد روشنایی آزادراه ها سوانح جاده ای نیوجرسی بتنی عامل انسانی ناهمواری ها مشکل مستقیم ارائه شود راه زنجان سرعت مجاز پلیس راه بر اساس راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های ۲۰ استان بارانی است

به گزارش «تابناک» به نقل از پلیس راهور، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به شرح زیر است:

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده‌های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

بر اساس اعلام پلیس، محور هراز و آزادراه تهران - شمال دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کرمان، تهران، هرمزگان، قزوین، فارس، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز