وزیر میراث فرهنگی: جشنواره فیلم فجر سینمای ایران را به تعالی رساند / هنرمندان همیشه موجب وحدت در جامعه بودهاند
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۴۴۴۰
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از بخشهای مهم هنری بخش نمایشی است که جشنواره فیلم فجر پس از انقلاب شکل گرفته و سینمای ایران را به رشد و تعالی رسانده است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیاصغر مونسان شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: هنر ابزاری است برای بیان کردن معانی، و آنچه در ذهن یک هنرمند میگذرد با ابزار هنر پدیدار میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی تصریح کرد: هنرمند پدیدههای جامعه را با دقت بررسی میکند و همه مشکلات و موضوعات اجتماعی، تفکراتی را در ذهن هنرمند پدیدار میکند تا جامعه مسیر تعالی و رشد را سپری کند. در همه جوامع هنرمندان قابل ارزش هستند و جزء نخبگان جامعه به حساب میآیند.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در کشور ایران نیز هنرمندان بزرگی وجود دارند و جامعه قدردان حضور این هنرمندان فرهیخته است که به رشد و تعالی جامعه کمک میکنند.
برنامه اکران جشنواره فیلم فجر اصفهان مشخص شد+جدولحاشیه و متن دومین روز جشنواره فیلم فجر/ از محکومیت لاتبازی تا معرفی بی خاصیت یک قماربازی19 فیلم جشنواره فیلم فجر در سمنان اکران میشودوی گفت: یکی از بخشهای مهم هنری بخش نمایشی است که جشنواره فیلم فجر پس از انقلاب شکل گرفته است و سینمای ایران را به رشد و تعالی رسانده است. هنرمندان همیشه موجب وحدت در جامعه بودهاند و نقدها را در قالب هنر بیان کردهاند و همه در مسیر رشد و تعالی کشور بوده است.
مونسان گفت: امروز پایه جذب گردشگر در کشور هنر و هنرمندان هستند و اصفهان نیز مهد هنر کشور است و امیدواریم با کمک هنرمندان جامعه رشد و ترقی خود را طی کند.
انتهای پیام/172/ش
R41346/P/S6,51/CT11منبع: تسنیم
کلیدواژه: سینمای ایران وزیر میراث فرهنگی جشنواره فیلم فجر رشد و تعالی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کدام فیلمهای سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلمهای سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقهبندی ژانر اجتماعی قرار میگیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده است، فیلمهایی که افزونبر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاشگر، در دل قابهای سخنگوی خود روایتگر آسیبهای اجتماعی نیز بودهاند.
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسبها کارگران اخبار سینما