Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر تنومند روز سه‌شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی مراغه با بیان اینکه هیچ مورد مشکوکی در منطقه در زمینه ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان مشاهده نشده است افزود: در این راستا، بخش ویژه برای بیماران احتمالی زیر ۱۲ سال در بیمارستان شهید بهشتی و بخش دیگر ویژه نیز در بیمارستان امیر المومنین (ع) آماده سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین برای مقابله با شیوع بیماری های واگیردار و اپیدمی های عمومی، ۲ بخش ایزوله برای پذیرش بیماران احتمالی در حال ایجاد است.

تنومند اضافه کرد: هم اکنون پایش های لازم و رصد مناطق شهری و روستایی توسط کارشناسان بهداشتی و بهورزان در حال انجام است.

معاون سیاسی فرماندار مراغه نیز گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا تاز سوی نهادهای متولی بهداشت و درمان ضروری است.

موسی شعفی  افزود: باتوجه به تاکید وزارت کشور و دولت تدبیر و امید، تمهیدات پیشگیرانه در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می شود.

وی ادامه داد: برای این منظور همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با مراکز بهداشتی و درمانی بیش از پیش ضروری و حیاتی است.

شعفی اضافه کرد: همچنین در راستای پیشگیری از بروز اخبار ناصحیح و ایجاد شایعات در فضای مجازی، اخبار مناسب و آگاه سازی از طریق سامانه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی توسط دانشکده علوم پزشکی این شهرستان منتشر شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: با وجود مطالب منتشر شده در فضاهای مجازی، میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا حدود ۲ تا ۳ درصد بوده لیکن سرعت واگیر این بیماری نسبت به موراد دیگر بیشتر است.

علی سلیمانی افزود: در زمینه اطلاع رسانی نیز، کلیپ ها و مطالب آگاه سازی از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به دانشکده ها ارائه و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: اطلاع رسانی مناسب در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار مورد غفلت نهادهای متولی بهداشت و درمان قرار نگیرد.

ناد نجد  در این نشست با انتقاد از عدم اقدام به موقع نهادهای متولی امر محیط زیست در زمینه جمع آوری حیوانات سرگردان در محیط های شهری و روستایی گفت: ادارات هیچ قصوری در زمینه مقابله با ابتلا به بیماری هیا مشترک بین انسان و حیوانات از جمله هاری نداشته باشند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 ابتلا به بیماری بیمارستان دادستان عمومی و انقلاب فضای مجازی وزارت کشور قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نهادهای متولی اطلاع رسانی آگاه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد