Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@18:41:40 GMT

بسیج یک نهاد فرهنگ ساز است/ ضرورت حفظ ارتباط با مساجد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۵۲۵۲

بسیج یک نهاد فرهنگ ساز است/ ضرورت حفظ ارتباط با مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم شامگاه دوشنبه در جمع فرماندهان بسیج سپاه شهرستان تبریز گفت: بسیج در کنار تمام مأموریت‌های جهادی و شبه نظامی خود یک نهاد فرهنگ ساز است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج با محوریت ارزش‌های دینی و انقلابی در تحولات نظام اسلامی نقش آفرینی کرده است، ادامه داد: بسیج طی ۴۰ سال گذشته همواره در روزهای دشوار و سخت بسیار کارساز و چاره ساز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ بسیج باید الگویی برای رشد فکری و اعتقادی نسل جدید باشد، ادامه داد: در فتنه سال ۷۸ بسیج حافظ امنیت کشور شد و در فتنه ۸۸ نیز بسیج آرامش و امنیت را در کشور برقرار و در حوادث اخیر نیز در حفظ امنیت نقش بزرگی ایفا کرد.

وی بر ضرورت حفظ ارتباط با مساجد تاکید داشت و گفت: بسیج فرزند مسجد است که باید ارتباط خود را با مسجد را حفظ کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بسیج تفکری است که به دلیل اهمیت بالایش همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای آماده‌سازی و رشد تفکر عاشورایی و ادامه حرکت انقلابی باید در آن حضور داشته باشند، ادامه داد: فرهنگ بسیج نه تنها در جمهوری اسلامی ایران، بلکه در همه جای منطقه و جهان سایه گسترده است که این افتخاری برای نظام ما به شمار می‌رود.

کد خبر 4843994

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام شهرکرد ویروس کرونا قزوین خطبه های نماز جمعه گرگان انقلاب اسلامی ایران تعطیلی مدارس زلزله فرهنگ بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه تاکید کرد.

کلام‌الله صفری ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم تاکید کرد و گفت: ضروری است جایگاه معلم در جامعه تقویت شود و نگرش مردم به معلم، باید نگرش نسبت به انبیا باشد.

وی به ایجاد انگیزه در معلمان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم و برای انتخاب معلم نمونه، ۶ هزار و ۱۹۸ مشارکت کردند و با ارزیابی انجام گرفته ۸۰۵ نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه نفر۵۹ به مرحله استانی راه یافتند و نهایتا ۴ نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

صفری همچنین از میان مدیران و معاونان و مربیان بهداشت نیز نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، افزود: تولید محتوای آموزشی، نحوه تدریس، شیوه استفاده از فناوری، ارائه طرح درس، مقبولیت، سابقه بالای ۱۰ سال، اظهارنظر شورای مدرسه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان و غیره از معیارهای انتخاب معلم نمونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، ادامه داد: پخش زنده برنامه سلام معلم توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از اقدامات برجسته این حوزه است.

وی به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، تصریح کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال است که در هفته معلم امسال زنگ سپاس در همه مدارس استان با حضور مقامات استانی به صدا درآمد.

صفری تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با معلمان پیشکسوت، حضور مسئولان در شورای دبیران، راه‌اندازی قرارگاه جهادی فرهنگیان در خیابان معلم اردبیل، ایجاد یادمان شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزان، شناسایی معلمان شاخص، کارآمد و سرآمد استان برای حضور دورهمی در صدا و سیما، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای آموزش و پرورش، برگزاری جشن پیوند مسجد و مدرسه، دومین جشنواره معلم خلاق ایل عشایر، شب شعر و غیره از جمله اقدامات و فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات