Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: ارتقاء پرنده نگری موجب خواهد شد که مردم در حفاظت از پرندگان مهاجر و بومی این شهرستان مشارکت بیشتری داشته باشند.

مصطفی فلاح مجاور در گفت و گو با ایسنا از افتتاح سایت پرنده نگری و مرکز آموزش بازدید پرندگان آستارا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افزایش مشارکت مردمی هدف مهم توسعه پرنده نگری در آستارا است و ارتقای بحث آموزش موجب خواهد شد که مردم و جوامع محلی بیش از گذشته مدافع حفاظت از محیط زیست به ویژه پرندگان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تالاب های آستارا به خصوص تالاب استیل آستارا یکی از زیستگاه های ارزشمند پرندگان مهاجر است، به طوری که امسال بیش از ۴۰۰۰ باکلان در طول سال در این تالاب جوجه Hوری می کنند.

فلاح مجاور ادامه داد: تالاب استیل آستارا به قدری برای پرندگان مهاجر امن است که امسال حتی شاهد فرود اردک سرحنایی را شاهد بودیم که در فهرست لیست قرمز و در خطر انقراض جدی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بستگی به شرایط آب و هوایی تعداد پرندگانی که برای فرود به زیستگاه های ارزشمند آستارا می آیند، متغییر است و امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی شاهد فرود بالغ بر ۶۰۰۰ پرنده مهاجر در این شهرستان هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: مردم با فرهنگ آستارا در حفاظت از پرندگان مهاجر و بومی بسیار حساس هستند و اغلب شکارچیانی که برای شکار پرندگان به این شهرستان می آیند غیربومی هستند.

فلاح مجاور تصریح کرد: ما با شکارچیان متخلف به جد برخورد می کنیم و از ابتدی آغاز فصل شکار در سال جاری تاکنون اسلحه های چندین شکارچی را ضبط و به شکارچیان متخلف را به داداگاه معرفی کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر چه پرنده نگری می تواند درآمدزایی مطلوبی برای شهرستان داشته باشد، اما هدف مهم اداره محیط زیست از راه اندازی پرنده نگری افزایش آگاهی مردم به خصوص نسل جوان، نوجوان و دانش اموزان است.    

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: تالاب استیل آستارا از بزرگترین کلونی های زاد آوری پرندگان مهاجر در کشور محسوب می شود و امسال با توجه به اینکه سطح آب در این تالاب مناسب است، شاهد بیش از پیش حضور جوجه آوری پرندگان مهاجر هستیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرنده نگری رییس اداره حفاظت محیط زیست تالاب استیل آستارا پرندگان مهاجر آستارا گفت هدف مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان

گروهی از پرندگان مهاجر در راه بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین، میهمان شهرستان گرمه شدند.

کد خبر 751154

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است