Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی منطقه ای تربیت مدرس ویژه طرح همیار مادر و کودک صبح امروز(۱۵ بهمن) با حضور کارشناسان و تسهیلگران استانهای فارس، هرمزگان، بوشهر و ایلام در سالن جلسات این سازمان بهزیستی ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بهزیستی استان ایلام در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد:  یکی از مشکلات این استان پایین بودن میزان تاب آوری مردم است که ریشه در دلبستگی نا ایمن دوران نوزادی و کودکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«زهرا همتی» تصریح کرد: دلبستگی نا ایمن زمینه بروز آسیبهای اجتماعی نظیر خودکشی، افسردگی و غیره در دوران نوجوانی و جوانی افراد شده و آنان را در معرض بسیاری از آسیبها قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد ایمنی و دلبستگی بین مادر و کودک از راهکارهای مهم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است، گفت: یکی از اصولی ترین روشها برای افزایش تاب آوری و ایجاد دلبستگی ایمن در افراد حفظ سلامت روحی و روانی مادران در دوران بارداری است تا توانایی کنترل اضطراب، افسردگی خود را یافته و در آرامش کامل فرزندان خود را پرورش دهند.

 

 مدیرکل بهزیستی استان ایلام خاطرنشان کرد: بدون شک پیوند و ایجاد رابطه سالم بین مادر و کودک در رشد روانی و اجتماعی افراد و سلامت زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

 

معاون فرهنگی، پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام در خصوص این طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقا سلامت روانی، اجتماعی مادران در معرض آسیب به همراه کودکان آنها و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای روانی، اجتماعی این مادران است.

 

«فرمان عزیزنیا» جامعه هدف این طرح را مادران باردار 4ماهه به بالا و در معرض آسیب عنوان کرد و گفت: که در اجرای این طرح توسط تسهیلگران پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

 

وی تصریح کرد: این مادران برای دریافت خدمات لازم از طریق این پایگاه ها به معاونت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ادارات بهزیستی معرفی می شوند.

 

عزیزنیا یادآور شد: جامعه هدف این طرح را زنان باردار مناطق کم برخوردار یا دارای فرزندان معلول یا همسر بیمار روانی مزمن، زنان دارای همسران معلول یا کم توان ذهنی و یا زنان داررای فرزندان اختلالات فراگیر رشدی، زنان دارای همسر بیمار اعتیاد،زنان بیمار معتاد باردار یا زنان باردار مناطق کم برخوردار معرفی شده توسط پایگاه های سلامت اجتماعی، زنان دارای فرزندان با اختلالات ژنتیک یا کم بینا و کم شنوا و زنان باردار معرفی شده از مراکز مشاوره عنوان کرد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایام دهه فجر جشنواره فیلم فجر اردبیل معامله قرن دهه فجر طرح بهزیستی آسیبهای اجتماعی زنان باردار مادر و کودک زنان دارای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند