Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@15:55:48 GMT

آقای رئیس جمهوری خواب تشریف دارید؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۷۷۱۰۱

سرویس سیاسی خرداد: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و جانباختن 176 انسان از ملیت های مختلف در آسمان ایران به خودی خود تلخ و دردناک و فاجعه بار بود.پس از آن با اعلامیه ستاد کل نیروهای مسلح در پذیرش هدف گیری غیر عمدی و اشتباه در وقوع این حادثه، علم و آگاهی نسبت به پنهان کاری نابخردانه و دروغ گویی اعتماد سوزانه 72 ساعته بر پیکر روح و روان همه ما خدشه وارد ساخت و درد را جانکاه تر کرد و حال انتشار یک فایل صوتی جدید درباره این حادثه آنهم توسط اوکراینی ها نه فقط ابعاد تازه ای از این واقعه تلخ و دردناک را هویدا که حجت را بر ریاکاری و دروغ گویی محض مسئولان سازمان هواپیمایی کشور تمام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خرداد، حادثه و اشتباه چیزی نیست که اتفاق نیافتد و در هر بُعد مکانی و ظرف زمانی امکان وقوع دارد اما نکته آنجاست که ما در مواجهه با این حوادث غیر مترقبه و ناگهانی در مدیریت بحران های پیامدی چگونه عمل می کنیم، در واقع آنجایی که از کنترل ما خارج نیست و بر آن اشراف و آگاهی داریم چگونه عمل کرده و چه واکنشی از خود نشان می دهیم.

اینکه چه سلسله اتفاقاتی منجر به وقوع آن اشتباه انسانی و هدف گیری غیر عمدی هواپیمای اوکراینی شد به جای خود در دست بررسی است و ابعاد آن اتفاق هر آنچه باشد باید بدون ملاحظه کاری به اطلاع افکار عمومی برسد، شاید که بر زخم آن اشتباه عجیب و غریب راهبردی در اطلاع رسانی پیرامون علت حادثه در آن 72 ساعت کذایی مرهمی و التیامی ببخشد.
اینکه چرا یک خط اطلاع رسانی ساده و درست پیرامون علت این حادثه انجام نپذیرفت و به مردم ایران و افکار عمومی در جهان گفته نشد که هواپیما به اشتباه و غیر عمد مورد اصابت پدافند موشکی قرار گرفته و علت آن در دست بررسی است که می توانست همه این انعکاس  های مخرب و فرصت سوزانه و مهلک را به حاشیه رانده و کسی هم ایرادی نمی توانست بگیرد و اینگونه نشد و با سکوت و پنهان کاری 72 ساعته اشتباهی بزرگ رقم خورد یک سوی ماجراست و انتشار فایل صوتی اخیر سوی دیگری از سلسله اشتباهات عجیب و غریب پیرامون این حادثه را هویدا می کند.

تا پیش از این گفته می شد که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری که مداوم در این 72 ساعته پشت تریبون رفته و هرگونه اتفاق بیرونی در سقوط هواپیما را قویا تکذیب و رد می کرد، از این اتفاق با خبر نبوده و مسئولان نظامی عامل و ذیربط در این ماجرا به آنان خبری در خصوص شلیک پدافند هوایی به هواپیما نداده اند و او بر اساس قرائن و شواهد به انکار و استنکاف درخصوص دخالت عوامل بیرونی و طبیعی بودن این حادثه هوایی اذعان و تصریح داشت.
اما حالا با انتشار فایل صوتی که خلبان هواپیمای دیگر در این محدوده با برج مراقبت ارتباط برقرار کرده و با صراحت تاکید می کند که اصابت موشک به هواپیما را دیده است، حجت تمام است که مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به وقوع این حادثه اطلاع داشته و متعمدانه و آگاهانه به دروغ گویی پرداخته و 72 ساعت به دوربین ها زل زده و چشم در چشم مردم ایران و جهان دروغ گفته اند.

گفته شده که آقای رئیس جمهوری که اتفاقا رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور نیز هست تا شامگاه جمعه از خبر اصابت موشک اطلاع نداشته و پس از آگاهی از این موضوع به سرعت تاکید می کند که باید حقیقت بی پرده و بدون هیچ تعارفی به مردم گفته شود که ماحصل آن بیانیه صبحگاه شنبه پس از حادثه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح می شود.

حال با انتشار این فایل صوتی موضوع کمی عوض می شود. اگر آقای رئیس جمهوری بواقع تا عصرگاه جمعه از چگونگی وقوع این حادثه اطلاع نداشته،  مسئله کفایت ایشان به طور جد مورد سئوال است و باید پرسید که آیا آقای روحانی خواب تشریف داشته اند؟
چگونه مسئولان رده پایین سازمان هواپیمایی کشوری از کم و کیف ماجرا خبر داشته اند و آن را به وزیر مربوطه اطلاع نداده اند؟! اگر خبر نداده اند که وای به حال وزیری که از چنین اتفاق بزرگی در زیر مجموعه خود بی خبر بوده است. اگر خبر داده اند که وای به حال وزیری که این موضوع را به رئیس جمهوری و مافوق اصلی خود خبر نداده و اگر آقای رئیس جمهوری بی خبر بوده اند که وای به حال ما که بالاترین مقام اجرایی کشور از اتفاقات زیر مجموعه خود بی خبر است و اگر هم که خبر داشته اند که ....و البته سئوال مهم و اساسی آنکه با گذشت نزدیک به یکماه از این حادثه و این عملکرد عجیب و غریب که زوایای آن حداقل بعد از چند روز بر مقامات آشکار شده چرا و چرا و چرا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سخنگوی سازمان و همه مدیرانی که از این اتفاق خبر داشته و دروغ گویی محض داشته اند، استعفا که نداده اند اما چرا برکنار نشده اند؟
چرا وزیر مربوطه هنوز با این فضاحت در زیر مجموعه بر صندلی خود سفت تکیه زده اند؟ چرا رئیس جمهوری نمی آید و شفاف با مردم سخن بگوید و بابت این حجم از ناکارآمدی و اشتباه رسما از مردم عذرخواهی کنند؟ این بار و در این موضوع خاص البته نه پای دیگران که خود دولت مستقیم در پرونده است و باید پاسخی قانع کننده به این حجم از اشتباه و خطا داشته باشد.



برچسب ها: روحانی ، سقوط هواپیما ، هواپیمای اوکراینی ، فایل صوتی جدید ، سازمان هواپیمایی کشوری ، دروغ

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی سقوط هواپیما هواپیمای اوکراینی فایل صوتی جدید سازمان هواپیمایی کشوری دروغ سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی کشور هواپیمای اوکراینی آقای رئیس جمهوری وقوع این حادثه سقوط هواپیما دروغ گویی عجیب و غریب زیر مجموعه نداده اند فایل صوتی داشته اند خبر داشته بی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از تصادف خودروی پژو پارس با کامیون در آزادراه قزوین-زنجان و کشته شدن راننده پژو پارس خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تصادف پژو پارس با کامیون خبر داد و اظهار کرد: راننده خودرو سواری پژو پارس در این حادثه جان باخت.

وی افزود: ساعت ۲۲:۱۹ دقیقه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ حادثه تصادف در مسیر اتوبان قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج را به سامانه ۱۲۵ اعلام و ستاد فرماندهی این سازمان، بلافاصله دو تیم امداد و نجات و اطفا را از ایستگاه‌های شماره پنج پونک و ۹ شهرک دانش به محل حادثه اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: آتش‌نشانان در بدو ورود با کمک تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش دادند، راننده که فوت کرده بود را از خودرو خارج کردند و تحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

ململی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه قزوین در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

کد خبر 747713

دیگر خبرها

  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل