Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد دانشگاه لبنانی در همایش بین‌المللی افول امریکا تاکید کرد: معامله قرن برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی مستقل، روبرتو کوآلیا، نویسنده ایتالیایی، در همایش بین‌المللی افول آمریکا که به صورت ویدئو کنفرانس در سومین روز از هجدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره شباهت موجود بین حادثه 11 سپتامبر و هواپیمای اوکراینی، اظهار داشت: این دو حادثه، حتی اگر دقیقا هم شبیه نباشند، از یک نظر مشترک‌اند، هردوی آن‌ها توسط یک ایده و جریان فکری توسط یک‌سری از افراد خاص به وجود آمدند، از لحاظ بحث‌های تکنیکی خیلی نمی‌توانم توضیح زیادی ارائه کنم، اما می‌دانم که یک جنگ الکترونیکی قوی بین ایران، آمریکا و اسرائیل وجود دارد و نقطه مشترکی که می‌تواند بین این دو حادثه وجود داشته باشد، افراد موثر در پشت صحنه‌ اتفاقات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درک حادثه 11 سپتامبر بسیار مهم است، دلیل این موضوع این است که تمام سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا در خاورمیانه و نسبت به ملت‌های خاورمیانه، بر پایه 11 سپتامبر است. من معتقدم  حادثه 11 سپتامبر یک افسانه است زیرا آن چیزی که اتفاق افتاده با روایتی که دولت آمریکا اذعان می‌دارد کاملا متفاوت است.

وی افزود: این حادثه نکاتی دارد که بسیار مهم‌تر از آن چیزی‌است که گفته شده است، و باید به این نکته توجه شود که بعد از این حادثه آمریکا تلاش کرد خود را به یک قدرت استثنائی تبدیل کند که برای رسیدن به آن تمام قوانین بین‌المللی را توانست زیر پا بگذارد، این موضوع که آمریکا می‌خواهد به یک قدرت استثنائی تبدیل شود، بسیار خطرناک است که بیان می‌کند "فقط ما آمریکایی‌ها می‌توانیم این کار را انجام دهیم." شاید بتوانم این مثال را بزنم که مثل بحث پولشویی، بعد از شست‌وشوی ذهن‌ها توسط رسانه‌های غربی مشخص نمی‌شود که این پول‌ها از کجا آمده و از چه مسیری حرکت کرده است؛ در شست‌وشوی ذهنی درباره‌ حادثه یازده سپتامبر هم دقیقا همین اتفاق افتاد.

سند انتخاباتی یک تشکل دانشجویی با 51 مطالبه از مجلس آیندهپیام رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی: امروز بیشتر از همیشه کشور به عنصر مؤمن حزب‌اللهی احتیاج داردبیانیه 9 تشکل بحرینی در مخالفت با معامله قرن

** کشته شدن (شهادت) سلیمانی تمام معادلات منطقه را تغییر داد

پروفسور الکساندر دوگین، استاد دانشگاه نیز در این همایش گفت: کشته شدن (شهادت) سلیمانی که آن را مرد بزرگی می‌د‌‌انم، تمام معادلات منطقه را تغییر داده است. بعد از این مسئله باید مقاومتی علیه هژمونی آمریکا و جهان تک قطبی با محوریت آمریکا شکل بگیرد. شیعه و کشورهای خاورمیانه نیز باید با یکدیگر بر علیه آمریکا متحد شوند.

مشاور رئیس جمهور پوتین، اظهار داشت: کشته شدن (شهادت) قاسم سلیمانی معادلات آمریکا در افغانستان عراق و همه‌ منطقه را تغییر داد. اولین چالش پس از این حادثه، خروج نیروهای آمریکایی از عراق است، باید مقاومت جدیدی علیه حضور ایالات متحده در منطقه ایجاد شود و شروع این مقاومت جدید قطعا با ایران است، عقیده دارم که کشورهایی هم‌چون ترکیه، روسیه و چین نیز می‌توانند در شکل‌گیری این مقاومت نقش ویژه داشته باشند.

مایکل اسپرینگمن، سرکنسول سابق آمریکا در جده، گفت: اروپایی‌ها فقط حرف می‌زنند و هیچ عملی از سوی آنان مشاهده نمی‌شود، در بحث برجام نیز اقدامی نکردند، باید از اروپایی‌ها شاهد اقداماتی در برابر سیاست‌های آمریکا مبنی بر خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها علیه ایران باشیم اما حرکت اروپایی‌ها به دلیل ترس از آمریکا، موجب صرفا حرف زدن و عمل نکردن آنان شده است.

پرفسور لورانس دیوید سن، استاد سابق تاریخ دانشگاه وست چستر، در توضیح دیدگاه خود درباره ‌اندیشه امام خمینی (ره) بیان کرد: انقلاب ایران یک انقلاب دینی است و فرق اساسی که بین انقلاب اسلامی ایران و سایر انقلاب وجود دارد این است که اکثر انقلاب‌ها، انقلاب هایی‌اند که پیش زمینه سکولار و غیر دینی دارند، ولی بعد ایدئولوژی، دینی و مذهبی در انقلاب ایران بسیار پر رنگ بوده و این در تاریخ و فرهنگ ایرانی‌ها ریشه دارد که همیشه ایدئولوژی و مذهب را دارای اهمیت ویژه می‌دانستند، انقلاب‌هایی هم‌چون انقلاب روسیه و کوبا و… موج مذهبی و ایدئولوژیکی که انقلاب ایران دارد را ندارند، این مطلب بدین خاطر است که انقلاب اسلامی در ایران از یک ابزارتاریخی و فرهنگی برای بهره بردن از ایدئولوژی و فرهنگ استفاده می‌کند.

 گردن داف، تحلیل گر مسائل نظامی امنیتی از آمریکا، در ادامه همایش بین‌المللی افول آمریکا که به صورت ویدئوکنفرانس و در سومین روز اردوی جهاد اکبر برگزار شد، گفت: از طریق سازمان ملل به عنوان یک دیپلمات، چند سال را در عراق گذرانده‌ام، کمپانی‌های نفتی امنیتی از جنگ‌های خاورمیانه بیشترین سود را می‌برند، چرا که آمریکا برای بازسازی زیرساخت‌ها و تقویت پایگاه‌های خود به این شرکت‌ها مراجعه می‌کند و از این طریق سود زیادی را سهیم می‌شوند.

** کمپانی‌های نفتی امنیتی از جنگ‌های خاورمیانه بیشترین سود را می‌برند

این عضو سابق نیروی دریای آمریکا گفت: نباید نقش دولت‌های منطقه را در اتفاقات جاری منطقه فراموش کرد. بسیاری از این اتفاقات نیز حاصل سیاست‌های جدید جنگ علیه تروریسم که در دوران جرج بوش شروع شد، می‌باشد، هزینه حضور آمریکا در منطقه بسیار بالا بوده است اما سود حاصل از این جنگ‌ها نیز برای این شرکت‌های آمریکایی نیز بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده نمی‌تواند علیه ایران اقدام کند، ناتوان بودن نیروی دریایی آمریکا در برابر سپاه ایران ثابت شده است، باید به بحث شیعه و سنی، کردها که همواره سیاست‌های خاصی داشتند، گروه تروریستی مجاهدین خلق در تمام این معادلات توجه شود، همه‌ این‌ها موجب عدم ثبات منطقه شده است، آمریکا باید از منطقه خارج شود و سیاست‌های خود را در تقویت نیروهای تروریستی هم‌چون داعش در جهت ادامه جنگ در منطقه، متوقف کند.

مروه عثمان، استاد دانشگاه بین‌المللی لبنان، نیزگفت: نتانیاهو و داماد ترامپ، کوشنر یهودی ثروتمند، نقش عمده‌ای در اتفاقات سالهای اخیر دارند و طرح معامله‌ قرن بدون در نظر گرفتن نظر فلسطینی‌‌ها است، در داخل اسرائیل مشکلاتی وجود دارد، نتانیاهو نیز تلاش می‌کند با مطرح کردن چنین طرح‌هایی ذهن‌ها را از اتهاماتی که علیه وی مطرح شده، منحرف کند.

کارشناس شبکه‌ راشا تودی افزود: قدس برای مسلمان‌ها است، ترامپ نیز می‌خواهد از طریق جنجال با ایران و طرح معامله‌ قرن، حواس‌ها را به خارج از آمریکا بکشاند، با این وجود اتفاقات در میدان و مقاومت‌های فلسطینی کاملا بر خلاف این طرح است. این توافقنامه یک فاجعه است، تاریخ فلسطین اصلا در این توافق در نظر گرفته نشده است، اتفاقات منطقه به هم مرتبط است و اتفاقاتی که این روزها در عراق و لبنان و اردن و منطقه رخ می‌دهد با یکدیگر ارتباط دارند.

مایکل مالوف، کارشناس ارشد سیاست‌های امنیتی آمریکا عنوان کرد: فشارهای نتانیاهو بر آمریکا موجب طرح معامله قرن در این بازه زمانی شده است. رفتارهای بسیار غیرانسانی در خاورمیانه نسبت فلسطینیان وجود دارد، آینده سیاسی نتانیاهو در هاله‌ای از ابهام است و وی برای رای آوردن در انتخابات آینده از فلسطینی‌ها هزینه می‌کند، علاوه بر این، مشکلات داخلی آمریکا در طرح این مسئله در این بازه زمانی خاص موثر است.

ریس الریچ خبرنگار بین المللی و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال 2003 در نیویورک، عنوان کرد: امپریالسم آمریکا شاخه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و…دارد. آمریکا اول به یک کشور حمله می‎کند برای تایید آن حمله، فیلم می‌سازد تا حرکت خود را توجیه کند، متفکران هر کشوری نقش مهمی در مقاومت علیه این تهاجم فرهنگی دارند و تاریخ فیلم و سینمای ایران نشان می‌دهد که توان مقابله با این تهاجم فرهنگی را دارد، موفقیت و نوع این مقابله فرهنگی به مدل‌های مقاومت داخلی هر کشوری بستگی دارد.

 روفسور مایکل جونز، استاد سابق دانشگاه و سردبیر مجله پرمخاطب جنگ‌های فرهنگی، عنوان کرد: شاید بیست سال پیش این تنش‌ها به جنجال‌های بین ایران و آمریکا محدود بود اما اکنون جنگ اسرائیل علیه ایران از طریق آمریکا است. از طریق تلاش‌های قاسم سلیمانی و مسلح شدن حزب الله، هلال شیعی به وجود آمده است که در جنگ‌های نامتقارن نیز تخصص دارد.

ویلیام بیمن، محقق خاورمیانه و استاد دانشگاه در ادامه جلسه، در پاسخ به دانشجویی که از تاثیر شهادت قاسم سلیمانی بر تصمیم‌گیری سیاست‌مداران آمریکا پرسید، گفت: در کشورهای غربی از طرفی سعی کردند قاسم سلمیانی را به عنوان یک شیطان جلوه دهند و از طرفی دیگر تلاش کردند تا استقبال مردم ایران از  قاسم سلیمانی را مصنوعی و حکومتی جلوه دهند.

آلیسون ویر، فعال حوزه حقوق فلسطینیان و رئیس انجمن "اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند"، در پاسخ به دانشجویی که از جایگاه ترامپ در آمریکا و نتانیاهو در اسرائیل پرسیده بود، بیان کرد: لابی اسرائیل در مراکز تصمیم‌ساز آمریکا بسیار قوی است، سیاست خارجه آمریکا در حوزه ایران بسیار نادرست است مردم آمریکا حقایق را در مورد ایران نمی داند و اطلاع ندارند که بسیاری از سیاست‌های آمریکا در مورد منطقه و فلسطینیان بسیار ناعادلانه است، هم نتانیاهو و هم ترامپ، درگیر مشکلات داخلی هستند به همین خاطر بحث معامله قرن را در این تاریخ به خصوص مطرح کردند تا توجه افکار عمومی را منحرف کنند.

**آمریکا توان برخورد نظامی با ایران را ندارد

اسکات بنت، افسر سابق جنگ روانی در ارتش آمریکا در پاسخ به دانشجویی که از عواقب خروج ایران از پیمان MPT و برجام پرسیده بود، گفت: بیرون آمدن ترامپ از برجام یک دیوانگی محض بوده و نشان دهنده این است که ترامپ ساده‌لوحانه شخصیت بزرگ مردم ایران را درک نکرده است، در خصوص درگیری آمریکا توان برخورد نظامی با ایران را ندارد، مردم آمریکا دنبال جنگ با ایران نیستند چون می‌دانند که چنین جنگی برای آمریکا سودی ندارد، مردم آمریکا به جای جنگ به دنبال راه سیاسی بودند، موج جدید آمریکایی‌ها علی‌رغم تبلیغات منفی موجود علیه ایران، مشکلی با مردم ایران ندارند، اما هم چنان سیاست صهیونیست‌ها در منطقه بسیار قوی است.

ماتئوهو، دیپلمات سابق آمریکایی و افسر سابق نیروی دریایی آمریکا، در پاسخ به سوال دانشجویی پیرامون واکنش افکار عمومی آمریکا نسبت به حمله موشکی ایران به عین الاسد، گفت: پس از پاسخ موشکی ایران، دو قشر در افکار عمومی آمریکا ایجاد شده است، عده‌ای معتقدند که با توجه به اقدامات ترامپ و خروج آمریکا از برجام، قطعا حق با ایران بوده است، عده‌ای نیز آن را ناشی از توان ایران دانسته و آمریکا به خاطر اینکه امکان چنین توانمندی را به ایران داده است، سرزنش می‌کنند. البته ایران حق جواب دادن داشته است اما رسانه های آمریکا به کودتای سیا علیه ایران نمی‌پردازند و فقط به خصومت ایران علیه آمریکا می پردازند. ایران را بازیگر بد نشان می‌دهد، ایران را به عنوان تهدیدی برای پایگاه‌های آمریکایی در عراق مطرح می‌کند که یک جنگ روانی است.

**نزدیک 285 نفر کشته و زخمی در پایگاه عین الاسد وجود داشته است

پروفسور جیمز فتزر، استاد سابق دانشگاه و متخصص هوش مصنوعی گفت: نزدیک 285 نفر کشته و زخمی در پایگاه عین الاسد وجود داشته است، حمله موشکی ایران، دقت ایرانی را در هدف قرار دادن مواضع دشمنان خود نشان می‌دهد. اگر جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد، اولین کشوری که خسارت‌های بسیاری خواهد دید، اسرائیل خواهد بود، جواب‌های ایران همیشه جواب‌هایی در سطح بالا بوده‌است که معادلات منطقه را به هم زده است.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط انجمن مستقل دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن مستقل دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران انجمن مستقل دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران پاسخ به دانشجویی مشکلات داخلی آمریکا منطقه را تغییر معادلات منطقه حادثه 11 سپتامبر استاد دانشگاه بالا بوده قاسم سلیمانی انقلاب ایران افکار عمومی موشکی ایران مردم آمریکا آمریکایی ها نشان می دهد اروپایی ها استاد سابق طرح معامله مردم ایران وجود داشته علیه ایران معامله قرن انقلاب ها بین ایران عین الاسد کشته شدن هم چون جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۷۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار "خطرناک" پیونگ‌یانگ استفاده کند.

به گزارش ایسنا، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا که از ابتدای جنگ غزه با حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود در تشدید تنش‌ها در منطقه شانه خالی کرده است، در سفر به پکن ادعایی را علیه نقش ایران در بحران فعلی منطقه مطرح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد، بلینکن که به پکن سفر کرده است، در کنفرانسی خبری گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود در منصرف کردن ایران و نیروهای نیابتی آن از گسترش درگیری در خاورمیانه استفاده کند.

ادعای بلینکن درباره نقش ایران در گسترش این درگیری در حالی است که واشنگتن از ابتدای جنگ غزه که به تنش‌ها در منطقه دامن زده و در پی پاسخ‌ تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت منطقه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بیم درگرفتن جنگی تمام‌عیار و گسترده در منطقه را ایجاد کرد، به حمایت دیپلماتیک، مالی و نظامی از تل‌آویو پرداخته است.

شمار تلفات جنگ غزه طی حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی که بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و ساختمان‌های مسکونی از آن مستثنی نبوده‌اند، از ۳۴ هزار نفر فراتر رفته است.

افزون بر این، ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاطی این منطقه از بین رفته و دسترسی کافی به غذا، آب آشامیدنی و دارو وجود ندارد، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

ایران با محکوم کردن حمایت آمریکا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تحت عنوان "حق اسراییل برای دفاع از خود" بر حمایت خود از آرمان آزادی‌بخش گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید کرده است‌.

با این حال، مقامات ایران ادعای آمریکا و متحدان آن مبنی بر حمایت مالی و نظامی از گروه‌های مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آن‌ها را که "نیروهای نیابتی ایران" خوانده می‌شوند را رد کرده و گفته است که آن‌ها به طور مستقل و طبق صلاحدید خود عمل می‌کنند.

ایران اخیرا، به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق طی عملیات "وعده صادق" پاسخ داد و آن را اقدامی مشروع برای دفاع از منافع ملی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرد.

اسپوتنیک همچنین گزارش داد که بلینکن گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود برای فشار آوردن به پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به رفتار خطرناک خود و مشارکت در گفتمان استفاده کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی